رئیس اداره ورزش گنبد : ۳۰ درصد بودجه هیئت‌های ورزشی متعلق به بانوان است

اخبار
محمدعلی رحیمیان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه جایگاه نایب رئیس بانوان در هیئت‌ها باید جدی گرفته شود، گفت: ۳۰ درصد بودجه تمامی هیئت‌های ورزشی متعلق به بخش ورزشکاران بانو در آن رشته است.

محمدعلی رحیمیان صبح امروز در جمع نایب روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به موضوع تغییر برخی روسای هیئت‌های ورزشی در این شهرستان، اظهار کرد: نکته نخست در این مساله این است که اصولا تغییر روسای هیئت‌های ورزشی در زمره اختیارات و وظایف رئیس اداره ورزش و جوانان نیست و این مهم توسط روسای هیئت‌های ورزشی استانی صورت می‌گیرد هرچند ارائه پیشنهاد و رایزنی پیرامون آن از سوی ما در برخی از موارد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هر موردی که با ما مشورت صورت گرفته نیز ما براساس شایسته‌سالاری و صلاحیت‌های افراد نظر داده‌ایم، افزود: ما معتقد هستیم در ورزش گنبدکاووس وابسته‌سالاری باید جای خود را به شایسته‌سالاری بدهد و نظارت بر همه بخش‌های ورزش شهرستان نیز به صورت جدی اجرایی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از نظر ما الزامی ندارد که روسای هیئت‌های ورزشی حتما افرادی فنی و ورزشکار حرفه‌ای باشند، خاطرنشان کرد: آن افرادی که باید دارای صلاحیت‌های فنی و ورزشی حرفه‌ای باشند مدیران کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته‌های آموزش، داوران، مربیان و مسابقات است.

رحیمیان با انتقاد از عدم توجه به جایگاه نایب رئیس بانوان در هیئت‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس در سال‌های گذشته، ادامه داد: اینکه نایب رئیس بانوان به صورت سمبیلیک در جلسات حضور داشته باشد و در حوزه بانوان اختیار تصمیم‌گیری و اجرا نداشته باشد اصلا پسندیده نیست.

وی با اشاره به اینکه بنده از زمان حضور در مسند مدیریت ورزش شهرستان گنبدکاووس گفته‌ام که نایب رئیس هیئت ورزشی، حکم رئیس هیئت بانوان این رشته را داشته و مدیران هیئت‌ها حق دخالت در امور این بخش را ندارند، تصریح کرد: مدیران هیئت‌ها از این پس در بخش بانوان تنها به عنوان هماهنگ‌کننده، ناظر و پشتیبان اقدام خواهند کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از اعتبارات ورزشی هیئت‌ها متعلق به بانوان است، اضافه کرد: اگر در حوزه دریافت بودجه‌ها و هزینه کردن آن در بخش بانوان مشکلی به وجود آید کوتاهی از سمت نایب‌رئیسان هیئت‌های ورزشی است که حق خود را مطالبه نکرده‌اند.

رحیمیان با اشاره به برخی انتقادات پیرامون اختلاط بانوان و آقایان در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس، گفت: بنده این نقد را وارد می‌دانم زیرا خودم نیز در همین چند ماه آغاز حضورم در گنبدکاووس چند نمونه آن را مشاهده و با قدرت با آن برخورد کردم.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد مربی یک تیم بانوان آقا بوده و با آنها تمرین کند، تاکید کرد: می‌توانیم چند تن از مربیان بانو را تحت مدیریت مربی آقا پرورش دهیم بعد در تیم‌های بانوان به کارگیری کنیم و یا مربی آقا موارد مد نظر به همراه چند آقا اجرا کرده بعد ورزشکاران بانو در میان خود آن را اجرایی کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم حفظ حرمت‌ها و ارزش‌ها در ورزش، گفت: اصل ورزش به فرموده رهبر معظم انقلاب یک معروف و کار نیکوست که نباید آن را برخی حواشی بی‌تدبیری‌ها از مسیر اصلی حرکت خود باز داریم.

رحیمیان در پاسخ سوالی مبنی بر حواشی به وجود آمده مبنی بر تغییر مدیران هیئت‌های ورزشی براساس نگاه قومیتی با رد هرگونه مطلبی در این حوزه، افزود: آن کسانی که موضوع قومیت را در انتصابات و تغییرات مدیران هیئت‌های ورزشی مطرح کرده‌اند می‌خواهند صورت مساله را پاک کرده و بر روی عملکرد نادرست خود سرپوش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان مدیری براساس نگاه قومیتی تغییر نکرده است، خاطرنشان کرد: حتی در دوره مدیریت بنده هیچ مدیری با مدیری از قومیت و یا مذهب دیگری جابه‌جا نشده است و تردیدی نداریم که طرح این موضوعات برای به حاشیه بردن موضوعات مهم است و گرنه همگان می‌دانند که گنبدکاووس مهد وحدت و برادری در همه سطوح است.

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …