باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند.

بسته بودن در باشگاه ها و سالن های ورزشی که از اوایل اسفند پارسال آغاز شده در گنبدکاووس همچنان ادامه دارد و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در هفته های اخیر، امید مربیان و باشگاه داران را برای بازگشایی این اماکن در آینده نزدیک به یاس تبدیل کرد.

گنبدکاووس یکی از شهرهای دارای ورزشکاران فراوان در رده های سنی پایه در باشگاه های خصوصی رشته های گوناگون است که مربیان این شهر از مدت ها قبل به دلیل خانه نشینی راهی برای تامین درآمد و معاش خود نداشته و در پرداخت اجاره منازل و هزینه های زندگی دچار مشکل شده اند.

تعدادی از مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از مسوولان خواستند حمایت تسهیلاتی و مجوز بازگشایی محدود را برای آنان فراهم کنند.

صادق زورآبادی مدیر یکی از باشگاه‌های پرورش اندام گنبدکاووس گفت: باشگاهی که از سال ها قبل راه اندازی کرده‌ام ۹ دوره قهرمان مسابقات استانی شده و پرداخت تسهیلات در این شرایط، بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی‌ ناشی از تعطیلی چند ماه باشگاه را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: مربیان ورزشی با عشق و علاقه وارد باشگاه‌داری می‌شوند و اولویت نخست آنان تربیت ورزشکاران حرفه‌ای برای کسب موفقیت در عرصه‌های ملی و بین المللی و سپس درآمدزایی است.

وی ادامه داد: خیلی از باشگاه‌داران به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها و یا پرداخت تعهد بانکی به فکر فروش وسایل و دستگاه ها و تعطیلی باشگاه ها افتاده اند در صورتی که راه اندازی این گونه اماکن ورزشی، کمک موثری به افزایش نشاط و امید در شرایط کرونایی و سالم سازی مناطق آسیب ‌پذیر جامعه از بزه‌های اجتماعی خواهد کرد.

وی افزود: مربی‌گری ورزش جزو مشاغل تحت پوشش بیمه نیست و مربیان با هر اتفاق مشابه شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، بیکار می‌شوند و در بدترین شرایط مجبور به گذران زندگی هستند.

مهناز هژبریان مربی و مدیر یکی از باشگاه‌های آمادگی جسمانی بانوان هم گفت: از اسفند پارسال تاکنون اجاره باشگاه‌ام را از پس انداز شخصی پرداخت می کنم اما ادامه دادن این وضعیت برایم امکان پذیر نیست.

ظفر فریدونی مربی کوهنوردی گنبدکاووس هم با اشاره به راه اندازی کمپینی در حمایت از فعالیت مربیان و باشگاه‌های ورزشی در شرایط کرونایی گفت: تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی به مربیان این شهرستان پرداخت نشده است.

به گفته باشگاه‌داران گنبدی اجاره بهای سالن‌های ورزشی در این شهرستان بسته به موقعیت مکانی بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال در ماه است.

در این پیوند رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم گفت: باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان در چهار ماه اخیر به طور تقریبی ۱۵ میلیارد ریال متضرر شدند.

حجت‌الله یوسفی افزود: با توجه به اینکه مربی‌گری ورزش هنوز به عنوان شغل (پایدار) شناخته نشده، این قشر حقوق ثابت ندارند و درآمد آن ها بر اساس فعالیت در باشگاه و تعداد شاگردان محاسبه شده و بیمه بیکاری به آنان تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات وزارتی بنا شده به باشگاه‌ها و مربیان ورزشی تسهیلاتی برای جبران خسارت کرونا پرداخت شود که تاکنون از حدود ۶۰ باشگاه ورزشی خصوصی مجوزدار شهرستان ۱۵ باشگاه ورزشی واجد شرایط و ۲۹ مربی رشته‌های مختلف به اداره کل ورزش و جوانان گلستان معرفی شدند.

وی افزود: اجاره بهای سالن‌های ورزشی دولتی تا زمان بازگشایی مجدد بخشیده شده اما رایزنی با مالکان باشگاه‌های خصوصی برای بخشش اجاره بها یا تخفیف به مستاجران به نتیجه‌ای نرسید.

گنبدکاووس افزون بر ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها: , , , , , , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
عظیم جزیده به خاطر توهین هواداران گنبدی تهدید به استعفا کرد

سرمربی تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس که از اعتراضات برخی از هواداران تیمش در بازی مقابل شهداب یزد ناراحت بود، گفت: هنوز بازی تمام نشده به بازیکنان و کادر فنی توهین می‌شود، بیشتر از این تحمل نمی‌کنم و استعفا می‌دهم. عظیم جزیده شنبه شب و در پایان دیدار تیمش برابر شهداب …