وقتی والیبال گنبدی ها شارژ مالی شود موتور پیکان در تهران خاموش می شود

تیم والیبال هاوش گنبد
هفته پنجم دور برگشت مرحله مقدماتی رقابت های والیبال لیگ برتر باشگاه های ایران روز چهارشنبه با مهم ترین اتفاق در تهران آغاز شد؛ جایی که پایتخت نشینانِ پیکان سوار در ناباوری همگان تسلیمِ مهمانان گنبدی خود شدند تا نمایندگان گلستانی با دست پُر راهی گنبد شوند. گنبدی ها در شرایطی موفق شدند پیکان سواران را نقره داغ کنند که شاگردان «پیمان اکبری» با قرار داشتن در جایگاه چهارم جدول، از مدعیان تصاحب سکو در این فصل بازی های لیگ برتر محسوب می شوند.

تیم های هاوش گنبد و پیکان تهران در حالی در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال کشور رودرروی هم قرار گرفتند که در هفته پانزدهم شرایطی مشابه را تجربه کرده بودند؛ شاگردان «رامین بابایی» در هفته پانزدهم موفق به شکست شهرداری ورامین شدند که جایگاه ششم جدول را در اختیار داشت و در این سو، شاگردان «پیمان اکبری» نیز مغلوب سایپا تیم سوم جدول و از مدعیان این فصل شدند. سرمربی پیکان پس از باخت مقابل گنبد، غرور بازیکنان و ضعف داوری را ازجمله دلایل شکست تیمش عنوان و اظهار کرد «از اینکه پیش از این، از جامعه داوری حمایت کردم پشیمانم» !

خودروسازان از ابتدا خوب نبودند!

هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران جام «شهید حججی» با شکست سنگین یکی از مدعیان آغاز شد. بازی های این هفته لیگ برتر والیبال ابتدا در خانه والیبال تهران با پیروزی گنبدی ها در شهر میزبان همراه شد تا نمایندگان والیبال گلستان به حضور در پلی اف امیدوارانه تر بیندیشند. در این بازی که همزمان با دیدار تیم های ساری و شهرداری تبریز برگزار شد، هاوش گنبد در دیداری نزدیک، حساس و پرالتهاب، توانست سه بر دو از سدّ پیکان تهران بگذرد. خودروسازان در دیداری که کارشناسان والیبال معتقدند از ابتدا خوب نبودند، شکست خوردند تا بدین ترتیب شانس صعود به رده سوم جدول لی برتر را از دست بدهند. پایتخت نشینان در این دیدار، ست های بازی را با امتیازهای ۲۵-۱۶، ۲۱-۲۵، ۱۸-۲۵، ۲۵-۱۵ و ۱۵-۱۷ واگذار کردند. بعد از این پیروزی برای گنبدی ها، آنها ۱۸ امتیازی شدند تا با شش برد، برای صعود به پلی اف امیدوارتر شوند.

«بهروز جعفری» به عنوان داور اول و «میثم پارسه» داور دوم، قضاوت این بازی را بر عهده داشتند. «محمود کشفی» به عنوان ناظر سازمان لیگ و «خلیل یگانه مجد» در جایگاه ناظر کمیته داوران بر این دیدار نظارت داشتند.

وقتی گنبدی ها شارژ مالی شدند…

گنبدی ها در شرایطی به مصاف خودروسازان رفتند که پیش از این بازی بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده بودند. در حالی که اعضای هاوش با رفتن سرمربی غیربومی، کنار گذاشته شدن از بازی های لیگ برتر و بازگشت دوباره به این مسابقات و همچنین مشکلات مالی، حواشی بسیاری را در آغاز دور رفت تجربه کردند اما حالا امیدوارانه به حضور در جمع تیم های پلی اف می اندیشند. سرمربی این تیم ریشه دار در لیگ برتر والیبال ایران، خواسته اش از مسئولان شهری را رسانه ای کرد؛ «بخشی از مطالبات مالی تیم پرداخت شده که تأثیر مطلوبی نیز بر روحیه تیم داشته است. از مدیرعامل تیم نیز به که تنهایی برای تیم هزینه می‌کند، تشکر می‌کنم. تنها خواسته ما از مسئولان شهر گنبد، حمایت آنها از تیم و بازیکنان جوان ماست. ما نیاز به حمایت داریم چرا که بازی‌های سخت‌مان در هفته‌های آتی در پیش است.»

«رامین بابایی» همچنین در ارزیابی بازی تیمش مقابل پیکان، شجاعت بازیکنانش را عامل برتری هاوش عنوان کرد؛ «این پیروزی ارزشمند در یک بازی سنگین و خوب رقم خورد. از بازیکنانم به خاطر انجام یک بازی بدون هراس تشکر ویژه می‌کنم و اینکه تا لحظات پایانی جنگیدن برایمان لذت‌بخش بود. هرچند در ست پنجم زودتر هم می‌توانستیم به پیروزی برسیم اما کمی بی‌تجربه بودیم. خوشبختانه درنهایت توانستیم برنده بازی شویم. اساس کار ما در این بازی، سرویس‌های خوب بود چرا که آنالیز سعید معروف به عنوان پاسور حریف، کاری دشوار است.» سرمربی هاوش با تبریک این پیروزی به همشهریانش، از انگیزه و امید خود و تیمش برای پلی اف گفت؛ «من پس از آمدن به این تیم تنها می‌خواستم که در لیگ بمانیم اما پس از برد برابر شهرداری ورامین و با انگیزه‌ای که گرفتیم، به پلی‌آف نیز امید داریم.»

سرمربی پیکان بعد از باخت مقابل هاوش:

والیبال را کنار می گذارم!

سرمربی پیکان پس از شکست ناباورانه تیمش مقابل گنبد و از دست دادن شانس صعود به رده سوم جدول، از ضعف های بازیکنانش به سادگی نگذشت؛ «به تیم حریف این برد را تبریک می‌گویم. ما وقتی ست اول را ۲۵ بر ۱۶ و به راحتی پیروز شدیم، باز هم بازیکنانم دچار غرور شدند و این باعث شد تا در دو ست بعدی به راحتی شکست بخوریم.»

«پیمان اکبری» که از قضاوت داوران در سه هفته اخیر ناراضی و گله مند است عملکرد داوران را بعد از شکست مقابل هاوش گنبد به بادِ انتقاد گرفت؛ «جدا از بحث فنی، حرف من چیز دیگری است. مشکل اصلی، داوری است. در امتیاز ۱۵ ست پنجم این بازی داور اشتباه کرد و کارشناسان باید این صحنه را ببینند. اگر داور در آن صحنه اشتباه نکرده باشد من والیبال را کنار می‌گذارم(!) داوران اگر نمی‌توانند سوت بزنند بازی‌ها را برگزار نکنیم چرا که تیم‌ها به اندازه کافی مشکلات دارند. من به همه داوران احترام می‌گذارم اما از این به بعد هر اتفاقی که در زمین بیفتد اعتراض خود را نشان خواهم داد. پیش از این، از جامعه داوری حمایت خود را اعلام کرده بودم اما هم‌اکنون از گفته‌های خود پشیمانم(!) سه هفته است به ضرر ما سوت زده می‌شود و من چیزی نگفته‌ام. در بازی برابر بانک سرمایه نیز حق ما را خوردند و از همان بازی دو هفته است که تیم ما در بحران قرار دارد».
تیم والیبال پیکان تهران

در حاشیه؛

«سردار آزمون» ملی پوش گنبدی فوتبال ایران و هافبک روبین کازان روسیه که در دیدار خانگی تیم هاوش گنبد برابر شهرداری ورامین در هفته پانزدهم لیگ برتر با حضور در سالن المپیک این شهر شاهد بازی همشهریانش بود بعد از آن برد، پنجاه میلیون ریال به این تیم هدیه داد.

 

 

منبع : نشریه گلشن مهر

خبرنگار : رقیه مسلمی پور

مورخه : شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶

برچسب‌ها: , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …