سردار آزمون ملی پوش گنبدی فوتبال در حاشیه ی سوارکاری!

بازگشتش به «کازان» او را سوژه رسانه های روس کرد تا او مثل همیشه بخش مهمی از اخبار مربوط به فوتبال روسیه را به خود اختصاص دهد. مهاجم گلستانی «روبین»ی ها که در بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه دوگله شد این بار با این درخشش به سوژه اول رسانه های روسی در بازی های ملی و مقدماتی جام جهانی تبدیل شد.

کمتر کسی تصور می کرد با مصدومیتی که گریبان «سردار» را در بازی آخر روبین گرفت و با شرایطی که کادر پزشکی و «قربان بردی اف» هدایت¬گر «کازان»ی ها از آن صحبت کرده بودند، او بتواند در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا از ابتدا به میدان برود، اما «کی روش» با میدان دادن به مرد شماره یک خط حمله خود باعث تعجب همگان از جمله رسانه های روسی شد؛ «سردار» در بازگشت به ترکیب ایران، در این بازی نه تنها دو گل به ثمررساند تا همچنان آمار درخشانی از خود در این سن پایین به جا بگذارد بلکه به عنوان مرد برتر جدال با سوریه نیز انتخاب شد تا همین عملکرد، او را به مرد اول رسانه های روسی و محافل ورزشی این کشور تبدیل کند. «سردار»ِ فوتبالیست های ایران با چنین اوصافی، در روزهای گذشته با ادعایی غیرفوتبالی، جایی دیگر سوژه شد؛ سوژه ی رسانه های داخلی و مغضوبِ برخی از اهالی فدراسیون سوارکاری ایران!

سردار و حاشیه هایی خارج از مستطیل سبز

«سردار آزمون» علاوه بر فوتبال، با داشتن چند اسب در رقابت های اسبدوانی حضوری فعال دارد. همین کافی است تا گاه خارج از مستطیل سبز، حرفی بزند که او را خبرساز کند؛ او چند روز قبل در پُستی به اتفاقات اسبدوانی تهران اشاره کرد و مدعی شد همه چیز در کورس های اسبدوانی پارتی بازی شده است! «سردار» حتی از حراست وزارت ورزش نیز خواست به اتفاقات کورس اسبدوانی تهران ورود کند. او در پُستش نوشت: «کسانی که در حراست وزارت ورزش حضور دارند، دوستان خوب من هستند و همیشه پشت من بودند ولی خواهش می کنم که به اسبدوانی تهران رسیدگی کنند که در آن همه چیز پارتی بازی شده است.» او در انتهای متن خود به سه مورد اشاره و توجه مسئولان امر را برای بررسی به آنها جلب کرد؛ «دوپینگ»، «نتایج» و «جوایز». در حالی که پیش بینی نیز می شد این ادعای او با واکنش وزارت نشینان و البته دست اندرکاران فدراسیون سوارکاری همراه شود ابتدا با اظهارات دبیر فدراسیون همراه شد. «محمد کاظمیان» تست های دوپینگ را دقیق و استاندارد برشمرد؛ «تست دوپینگ هر اسبی مثبت باشد، اعلام می کنیم، حالا طرف می خواهد وزیر باشد یا سردار آزمون»!

واکنش رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری؛

سردار مغرضانه حرف می زند!

رییس کمیته ضد دوپینگ فدراسیون سوارکاری نیز دومین کسی بود که رسماً در رسانه ها به حرف های «سردار» واکنش نشان داد. «علی حسینی» با صدور بیانیه ای در حالی که اظهار کرد سردار آزمون مغرضانه و غیرکارشناسانه صحبت می کند مراحل انجام تست های دوپین اسب های شرکت کننده در مسابقات سوارکاری را شرح داد تا به ابهامات موجود پاسخ داده باشد؛ «نمونه گیری از اسب ها جهت آزمایشات دوپینگ توسط دکتر دامپزشک اعزامی از سوی فدراسیون سوارکاری و نیز در حضور مالک، مربی و یا نماینده اسب انجام پذیرفته و ظروف نمونه گیری از شرکت های مورد تأیید مجامع بین المللی که تنها بدین منظور تولید می شود، انجام می گردد.

مراحل نمونه گیری، کدگذاری و پلمپ نمونه ها با حضور مالک، مربی یا نماینده ایشان انجام و اثر انگشت ایشان بر روی کلید کد نمونه نزد فدراسیون سوارکاری حفظ می گردد. سپس نمونه ها بوسیله پست DHL به یکی از معتبرترین آزمایشگاههای مورد تأیید فدراسیون جهانی اسبدوانی در خصوص ردیابی داروهای ممنوعه در اسب ارسال می شود. در این روند نمونه ها با کدهای تکرارنشدنی بسته بندی و ارسال می گردد و هیچ مقامی اعم از افراد و یا آزمایشگاه هیچ گونه شناختی از هویت اسب، مالک یا مربی آن ندارد. تنها یک شماره همراه با نمونه به آزمایشگاه فرستاده می شود که پس از طی مراحل آزمایش کد نمونه ها توسط آزمایشگاه به فدراسیون فرستاده و پس از رمزگشایی به اطلاع همگان رسانده می شود. از نظر فدراسیون سوارکاری هیچ تفاوتی بین افراد اعم از معروف و سرشناس و یا گمنام نبوده و نخواهد بود و قانون برای همگان یکسان اجرا می شود.»

نتایج تست ها دقیق است؛

معترضان به آزمایشگاه اعتراض کنند

«سردار» به واسطه داشتن چند اسب و علاقه ای که به سوارکاری دارد، در این سال ها بیشتر در جریان اتفاقات این رشته قرار گرفته و شاید این مهم ترین عاملِ محرک او برای بیان چنین مسایلی باشد که البته در سوارکاری ایران چندان غریب هم نیست. دبیر فدراسیون سوارکاری می گوید: «نمی دانم ادعای این بازیکن تیم ملی فوتبال بر چه اساسی بوده، اما باید بگویم تمام اسب هایی که در مسابقات به مقام اول و دوم دست پیدا می کنند، تحت نظر هستند، ما از آنها تست دوپینگ می گیریم و به آزمایشگاهی که در فرانسه مورد تأیید فدراسیون جهانی است، می فرستیم.

این آزمایشگاه هم با استانداردهای روز دنیا تست ها را بررسی می کند و نتایجش را به ما می دهد. حتی زمانی که تست های مثبت به ما اعلام می شود، ما مالک اسب را نمی شناسیم و بعد از بررسی در کمیته ضددوپینگ کد اسب موردنظر فاش می شود، حالا ممکن است این اسب برای وزیر،‌ وکیل و حتی سردار آزمون باشد. اکثر تست ها منفی است؛ اما آنقدر دقیق است که حتی وقتی کارگری که اسب را تروخشک می کند، حتی اگر دستش آلوده به مواد مخدر باشد، تست مثبت اعلام می شود. ما این را به صاحبان اسب ها هم اعلام کردیم که باید حواس شان را جمع کنند.» این مسئول فدراسیون نشین این را هم گفت که، «هر کسی در این باره اعتراض دارد، می تواند به آزمایشگاه اعتراض کند تا آنها پاسخگو هستند.»

از نکات قابل توجه در مورد ادعای مطرح شده توسط «سردار آزمون» و صحبت های فدراسیون نشینان، واکنش آنها درخصوص یکی از سه موضوع مطرح شده توسط «سردار بود»؛ دوپینگ. مسئولان فدراسیون درخصوص نتایج و جوایز توضیح خاصی ندادند؛ مواردی که نه فقط در مسابقات اسبدوانی تهران، که در دیگر کورس ها ازجمله کورس های اسبدوانی استان گلستان نیز از حواشی مهم و اصلی این رقابت هاست…

 

 

منبع : نشریه گلشن مهر

خبرنگار : رقیه مسلمی پور

مورخه : چهارشنبه ۲۹ شهریور

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …