بی‌اعتنایی هیات سوارکاری گنبد به کمیته انضباطی فدراسیون/ اسب‌های دوپینگی که همچنان می‌تازند

اسبدوانی گنبدهفت اسب محرومی که با رای کمیته انضباطی فدراسیون سوارکاری از حضور در مسابقات تا اطلاع ثانوی محروم شدند با بی‌اعتنایی هیات سوارکاری گنبدکاووس به این رای همچنان در کورس‌های این شهرستان می‌تازند و مقام هم می‌آورند.

نهم آبان ماه سال جاری فدراسیون سوارکاری با ارسال نامه‌‌ای خطاب به تمامی روسای هیات‌های سوارکاری در سطح کشور هفت اسب را به نام‌های «مک لارن» به مالکیت سیدامیررضا تقوی، «مجستیک» با مالکیت بهنام چاوش، «سریک» با مالکیت سردار آزمون، «ویکتوریا دریم» با مالکیت امیر بیرانوند، «شمیم» با مالکیت علی شعبانی، «نوند شهریار» با مالکیت حجت حسنی و «نان آور» با مالکیت یونس حاجی‌مهرانی تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات محروم کرد.

این محرومیت بنا بر مصاحبه محمد کاظمیان دبیرکل فدراسیون سوارکاری با یکی از خبرگزاری‌ها به دلیل مثبت شدن دوپینگ آنها در کورس نوروزآباد تهران اعمال شده است.

از سوی دیگر کاشناسان، مالکان و مربیان اسب در شهرستان گنبدکاووس محرومیت اسب برای شرکت در مسابقات تنها به دلیل دوپینگ اعمال می‌شود و هیچ دلیل دیگری ندارد.

در حالی که بر اساس اعلام فدراسیون تمامی روسای هیات‌های استانی و شهرستانی باید از حضور این اسب‌ها در کورس‌های مختلف خودداری کنند اما در هفته دوازدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس که جمعه یکم دیماه جاری برگزار شد و در رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود، پیمان قلرعطا با اسب «نجیب خان» عنوان اول را به دست آورد و کمال دلیجه عطا با اسب «مجستیک» (اسب محروم بهنام چاوش) و جواد آچاک با اسب «جنی وان» به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در هفته دهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس که روز جمعه ۲۴ آذر ماه سال جاری برگزار شد، در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه تا پنج ساله و ۳۸ تا ۴۴ امتیازی به مسافت یک‌هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نادر صالح‌پور با اسب «سریک» (اسب محروم سردار آزمون) زودتر از خط پایان گذشت و کمال دالیجه عطا با اسب «اکشن هج» و آق اویلی بشگرد با اسب «فلاورهج» به ترتیب دوم و سوم شدند.

پس از مشاهده این بی‌اعتنایی هیات سوارکاری استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس نسبت به نامه فدراسیون و رای کمیته انضباطی، مسعود خلیل رئیس فدراسیون سوارکاری با ارسال نامه‌ای دیگر به تاریخ ۲۶ آذرماه سال جاری خطاب به رئیس هیات سوارکاری استان گلستان اعلام کرد که علت این بی‌اعتنایی از سوی هیات سوارکاری گنبدکاووس به رای کمیته انضباطی فدراسیون به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام شود تا برخورد قانونی و انضباطی صورت گیرد.

نکته دیگر در کورس اسبدوانی گنبدکاووس این است که بر اساس نامه شماره ۱۹۴۱/۲۵۷ مورخ ۱۸ مهرماه سال جاری فدراسیون سوارکاری با ارسال نامه‌ای خطاب به هیات سوارکاری استان گلستان اعلام کرد متعاقب رای صادره از کمیته بدوی انضباطی و تقاضای استیناف آقای نوروردی توسلی (رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس) و اجابت درخواست وی، دفاعیات ایشان در جلسه قانع‌کننده نبوده و تخلف وی در خصوص عدم رعایت مقررات به قوت باقی است.

براساس همین نامه فدراسیون اعلام کرد وی واجد شرایط برای ادامه مسئولیت رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس نیست و پس از ابلاغ حکم، اقدامات وی به عنوان رئیس هیات بر خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود.

گفتنی است، این فرد همچنان به عنوان رئیس هیات سوارکاری گنبدکاووس مشغول به کار است و در حالی که فدراسیون سوارکاری برگزاری کورس‌های استان را به هیات استان واگذار کرده اما کورس گنبدکاووس با نام کورس محلی توسط هیات سوارکاری گنبدکاووس در حال برگزاری است.

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …