نوربردی توسلی : شفافیت تست دوپینگ کورس گنبد در کشور بی‌نظیر است

تست دوپینگ مسابقات اسبدوانی گنبدرئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه فدراسیون ثابت کند هزینه تست دوپینگ همان میزانی است که اعلام می‌کند، گفت: فدراسیون DHL یا همان بارنامه ارسال تست دوپینگ را ارائه نمی‌دهد.

نوروردی توسلی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به ادعای عدم شفافیت و تاخیر در اعلام نتایج تست دوپینگ در کورس اسبدوانی گنبدکاووس، اظهار کرد: به جرات می‌توانم بگویم در هیچ کجای کشور نمونه‌برداری و اعلام نتایج و حق اعتراض به آن با شفافیت، دقت و نظارتی که در گنبدکاووس برقرار است، برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون سوارکاری در نامه‌ای پنج مرکز در کشورهای مختلف را به عنوان مراکز مورد تائید خود برای انجام تست دوپینگ معرفی کرده است، افزود: ما تنها در هفته نخست به دلیل عدم همکاری برخی تست‌ها را به دبی در مرکز امارات ارسال کردیم اما سایر تست‌ها در همه هفته‌ها به مرکز دوپینگ استرالیا ارسال شده است.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما در آغاز فصل بهاره آق‌قلا و گنبدکاووس طی نامه‌ای رسمی از فدراسیون خواستیم که افسر دوپینگ به مسابقات اعزام کند، خاطرنشان کرد: ما همواره برای همکاری با فدراسیون پیش‌قدم بودیم اما متاسفانه فدراسیون هیچ همکاری با ما نمی‌کند.

توسلی با تاکید بر اینکه وقتی فدراسیون قبول نمی‌کند که تعهد بدهد پاسخ تست‌ها به صورت شفاف و به سرعت به ما اعلام شود ما چه باید بکنیم، ادامه داد: ما به فدراسیون اعلام کرده‌ایم حاضریم پول تست دوپینگ را مستقیم به حساب شرکت فرانسوی واریز کنیم اما فدراسیون می‌خواهد هزینه به فدراسیون واریز شود و از سویی دیگر فدراسیون حاضر به ارائه بارنامه حمل نمونه‌ها به فرانسه نیست.

وی با بیان اینکه ما ناچارا برای اینکه تاخیر در پاسخ آزمایشات دوپینگ و به تبع آن پرداخت جوایز برندگان کورس رخ ندهد مجبور به عقد قرارداد رسمی با آزمایشگاه مرکز استرالیا شدیم، تصریح کرد: امروز طبق قرارداد با استرالیا این کشور ظرف ۲۱ روز کاری از روز دریافت نمونه‌ها پاسخ را با جزئیات کامل وفنی در اختیار ما قرار می‌دهد.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه آن‌هایی که مدعی تاخیر در اعلام نتایج تست دوپینگ در کورس گنبدکاووس هستند چرا به رزومه خود نگاه نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ما در تمامی هفته‌ها نهایتا پس از ظرف ۳۵ روز نتیجه دقیق را با جزئیات اعلام کرده‌ایم.

توسلی با بیان اینکه ما در روزهای پنج شنبه و جمعه تست را از اسب‌ها اخذ می‌کنیم، ادامه داد: در مدت ۴۸ ساعت این نمونه‌ها با حضور نمایندگان جهادکشاورزی، دامپزشکی، هیئت سوارکاری و نماینده مربیان کورس بسته‌بندی، کدگذاری، لیست‌برداری و تائید نهایی شده و به تهران ارسال می‌شود که پس از تائید و لیست‌برداری نهایی آن بارنامه یا همان DHL تهیه شده و به صورت هوایی به استرالیا ارسال می‌شود که این فرایند از ابتدا تا رسیدن به دست شرکت استرالیایی نهایتا یک هفته به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه اگر این ۲۱ روز را به یک هفته آماده‌سازی برای ارسال و ۶ روز تعطیلی استرالیا اضافه کنیم به عدد ۳۲ روز می‌رسیم، اضافه کرد: ما نیز به محض دریافت نتایج و آنالیز آن از روی کدهای نصب شده با حضور کارشناسان و نمایندگان مربیان اسب‌ها نتایج را اعلام می کنیم.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تا اعلام نتایج نهایی تست دوپینگ نیز ما هیچ‌گونه جوایزی را توزیع نمی‌کنیم، گفت: مساله همین جاست که اگر قرار باشد ما پول را به حساب فدراسیون واریز کنیم و نتایج تست دوپینگ نیز بعد از مثلا پنج ماه، آن هم بدون شاففیت از سوی فدراسیون اعلام شود این پول در مدت پنج ماه چه اتفاقی برایش می‌افتد و سود آن کجا هزینه می‌شود؟

توسلی با اشاره به اینکه چرا رسانه‌ها در میان مالکان و مربیان اسب‌ها نمی‌روند و نظر آنها را جویا نمی‌شوند، گفت: وقتی جوایز دو برابر شده، امکانات مجموعه و شرایط اسطبل‌ها حداقل ده‌ها برابر شده، زمان اعلام نتایج تست دوپینگ با شفافیت کامل و با حضور مربیان چندین برابر سریع‌تر شده است چگونه فدراسیون مدعی نارضایتی و تخلف در این حوزه می‌شود؟

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …