اولین اشتباه مدیر عامل تیم جدید گنبد برای حضور در لیگ برتر والیبال رقم خورد

مربی گری در والیبال گنبد کار هر مربی نیست که بخواهیم بدون فکر کارشناسانه برای تیم لیگ برتری گنبد سرمربی انتخاب کنیم، امیر سلیمانی مدیرعامل تیم در حال تشکیل ایرانیان گنبد در اولین گام از تیمداری یک مربی غیر بومی از استان خراسان را به عنوان سرمربی انتخاب کرد که متاسفانه برای علاقمندان به والیبال گنبد کاملا واضح می باشد که سرمربی شدن در تیم لیگ برتری گنبد با این همه اهالی با دانش والیبال گنبدی لقمه بزرگی برای این مربی نه چندان مطرح است.

امیر سلیمانی مدیر عامل تیم که سابقه تیمداری در والیبال گنبد را ندارد روز گذشته (سه شنبه ۵ مهرماه) در جمع بازیکنان حاضر برای تشکیل تیم جدید، آقای جبار قوچان نژاد را به عنوان سرمربی و تام الاختیار تیم معرفی کرد و به بازیکنان حاضر عنوان کرد که به تک تک شماها ایمان دارم اما به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت شاهد ریزش تعدادی از بازیکنان بصورت تک تک از تیم هستیم که سرمربی تیم مثل اینکه برخلاف نظر مدیرعامل به بازیکنان غیر بومی ایمان دارد.

حضور یک تمرین دهنده و یک کمک مربی غیر بومی به خواست جبار قوچان نژاد این روزها در سالن المپیک نشان میدهد که کادر فنی تیم امسال گنبد کاملا قرار است غیر بومی باشد، سیاستی که جبار قوچان نژاد در انتخاب کادر فنی خود گرفته آن هم در منطقه والیبال گنبد که پر از مربیان والیبال با دانش می باشد بدون شک فشار سنگینی بر دوش این مربی کم تجربه خواهد داشت.

از سویی دیگر بازیکنان پا به سن گذاشته غیر بومی چراغ سبز جبار قوچان نژاد را لبیک گفته و این روزها در سالن المپیک گنبد در تمرینات تیم حاضر شده اند، شاید در دو روز گذشته حداقل شش بازیکن غیر بومی به استان گلستان آمده اند تا در لیست جبار قوچان نژاد جای بگیرند و از سویی دیگر برخی بازیکنان با استعداد و آینده دار گنبدی بدلایل غیر فنی عملا از حضور در ادامه تمرینات منع شدند.

با این روال تیم در حال تشکیل گنبدی ها در بی سابقه ترین حالت خود با کادر فنی کاملا غیر بومی و کنار گذاشتن بسیاری از بازیکنان بومی خود عملا وارد فاز تعریف نشده ای می شود که باید دید در روزهای آینده با توجه به عدم رضایت اهالی والیبال گنبد از این روند تیمداری آیا عملکرد قوچان نژاد به شروع لیگ خواهد رسید؟ و امیر سلیمانی به حمایت از منتخب خود ادامه خواهد داد؟

 

✍️احمد فضلی

چهارشنبه ۵ مهرماه ۱۳۹۶

برچسب‌ها: , ,

سرور گرامی جناب آقای احمد فضلی
سلام علیکم
♻️متن دلسوزانه ی شما را پیرو تیم والیبال محبوب شهرمان را خوانده و در مقابل مطالبی به ذهنم رسید که به نمایندگی از عده ای دلسوز و حامی تیم به استحضار می رسانیم.قطعا قلم ما به توانمندی قلم شما نخواهد بود اما متشکرم خواهیم شد دقایقی را به خواندن متن ما اختصاص دهید.

♻️در بند اول مطلبتان فرمودید کار کردن در گنبد برای هر مربی آسان نخواهد بود و تیم گنبد لقمه ای بزرگ برای مربی انتخاب شده ی این تیم است.به استحضار میرسانیم سرمربی تیم در جلسات متعدد پیشکسوتان و صاحب نظران و اعضای هیات والیبال و با حضور مدیر عامل محترم انتخاب گردیده و مدیر عامل به تنهایی تصمیم نگرفته اند.

♻️در ادامه با شما موافقیم که کار کردن در گنبد شرایط خاص خودش را دارد،البته برای مربیان غیر بومی.چرا؟زیرا اصحاب رسانه در گنبد تعصب خاصی به بومی گرایی دارند.هم در انتخاب مربی هم در انتخاب بازیکن.لذا اگر مربی بومی نباشد و یا به هر دلیلی به بازیکنان بومی کم توجهی کند با نیزه ی تیز منتقدان مواجه خواهد شد،حتی اگر نتایج مثبت به همراه بیاورد.

♻️هواداران والیبال گنبد بر خلاف اصحاب رسانه خیلی در قید و بند بومی گرایی نیستند اما انتظار دارند هنگامی که به سالن می آیند حداقل بازی خوبی دیده و اکثر بازیهای خانگی را با برد پشت سر گذارند و شادمان روانه منزل شوند.
دو مورد مطروحه قطعا در بین اصحاب رسانه و هواداران نهادینه شده است.

♻️از لحظه ای که جبار قوچان نژاد به عنوان سرمربی انتخاب گردیده اصحاب رسانه سعی دارد او را مربی سطح پایین جلوه دهد که در حد والیبال گنبد نیست.
میخواهیم نتایج تیم های تحت هدایت قوچان نژاد و تیم های شهرمان در این چند سال اخیر را باهم بررسی کنیم.

♻️در سال ۹۰ دربین ۱۴تیم هاوش هشتم و تیم تحت هدایت قوچان نژاد(میزان)در رده ی دهم قرار گرفتند.
♻️در سال ۹۱ جواهری نماینده ی شهرمان با اقتدار در جدول ۱۲تیمی دوازدهم شد و تیم ایشان(میزان)که با هدف بقا بسته شده بود مقام نهم را بدست آورد.
♻️در سال ۹۲ جواهری نماینده ی شهرمان در بین ۱۲ تیم نهم و میزان تیم این مربی مقام سوم را بدست آورد.
♻️در سال ۹۳ جواهری و تعاون به همراه میزان در گروه اول رقابت ها حضور داشتند و به ترتیب در بین ۷تیم رتبه چهارم و پنجم را کسب کردند در حالی که میزان در همان گروه حضور داشته و به مقام دوم رسید.
♻️در سال ۹۴ جواهری نماینده ی شهرمان در بین ۱۱تیم مقام دهم را کسب کرد و در سال ۹۵ هاوش نماینده ی شهرمان در بین ۱۲ تیم با اقتدار دوازدهم شد.

♻️بررسی کسب مقام تیم های آقای قوچان نژاد در این دو سال آخر با شما!
لطفا تحقیق کنید در این سال هایی که مورد بررسی قرار گرفته در کدام سال ها مربی غیر بومی داشته ایم.
آمار خود گواه این است که نتایج تمام تیم های تحت هدایت این مربی چه با هدف بقا و چه با هدف کسب مقام،جز یک سال همیشه بهتر از تیم ها و مربیان بومی ما بوده است.

♻️پس خیلی بی انصافیست اگر بگوییم والیبال گنبد لقمه ای بزرگ برای این مربی بوده و مربی کم تجربه ای است.
اینکه بخواهیم با مطرح کردن مواردی چون:کنار گذاشتن بازیکنان بومی و چراغ سبز نشان دادن به غیر بومی ها تماشاگران فهیم گنبدی را مقابل تیم شهرمان و کادر فنی آن قرار دهیم دور از اخلاق ورزشکاری است.این مورد را نیز که توسط حضرت عالی مطرح شده را بررسی میکنیم.

♻️قوچان نژاد در حالی سرمربیگری تیم شهرمان را قبول نمود که فقط دو هفته به شروع مسابقات باقی مانده است و تمام تیم های لیگی از اردوی بلغارستان،چک،ترکیه و ..‌. بازگشته اند و در حال تمرین هستند.البته ما هواداران عادت کرده ایم که تیم مان دیر بسته شود اما نه تا این حد دیر.پیش از این در سنوات گذشته حداقل یک ماه به شروع مسابقات تیم به همراه مربیان بومی بسته می شد و تمرینات شروع می گردید و در بدو شروع مسابقات یا یکی دو هفته پس از شروع بازی ها یک یا دو بازیکن خارجی به جمع بازیکنان اضافه می شدند.
پس زمان بسیار محدود تر از سال های گذشته است و این تنها یک بعد قضیه است.

♻️بازیکنان مستعد گنبدی همگی جذب تیم های دیگر شده اند و علی رقم تلاش اسپانسر برای جذب این بازیکنان،باشگاه های آن ها رضایت نامه آن ها را با وجود پیشنهادات مالی خوب صادر نکردند.

♻️از قائمی،تاجر و دانشور با تجربه گرفته تا آقچلی،چپرلی و مسافر جوان و …. .
حال ده روز تا بازی ها و قوچان نژاد مانده با بازیکنان بومی که دیگر خواهانی در لیگ برتر ندارند زیرا اگر داشتند تا کنون جذب تیم های دیگر می شدند نه اینکه ده روز مانده به بازیها بدون تیم باشند.

♻️حال اگر مربی تیم،تیم خود را با این بازیکنان ببندد تیمی بسته که در حد و اندازه ی لیگ برتر نخواهد بود و احتمال قریب به یقین برای بقا که هدف اولیه باشگاه است نیز با مشکل مواجه گردد و اگر عذر این بازیکنان را بخواهد محکوم خواهد شد که به بازیکنان بومی کم توجهی کرده است و اگر در چند هفته ی ابتدایی نیز نتایج مثبتی نگیرد حملات اصحاب رسانه بیشتر خواهد شد و مطالبی چون:مربیان بومی چه چیزی از قوچان نژاد کم دارند،به بازیکنان بومی توجهی نکرد،به والیبال گنبد ضربه می زند،کیفیتی پایین دارد و … مطرح خواهد شد.

♻️از طرفی هر مربی چند بازیکن به همراه دارد که با خود به تیم های تحت هدایتش میبرد.قطعا این مربی نیز میتوانست چند بازیکن طراز اول را با خود به گنبد بیاورد و ما برخلاف سال های گذشته مشکلی از باب مسائل مالی نداشتیم اما چه شد که بازیکنی همراه این مربی به گنبد نیامد؟با توجه به نزدیکی مسابقات تمام این بازیکنان جذب دیگر تیم ها شده اند.

♻️باید قبول کرد اکنون و در این زمان و با توجه به تعداد تیم های کم در لیگ امسال تمام بازیکنان مطرح و خوب جذب تیم های دیگر شده و کسی باقی نمانده است.
قوچان نژاد در این چند روز بازیکنان بومی زیادی را دیده و قطعا پی به این موضوع برده که برای تحقق اهداف باشگاه کار سختی در پیش دارد به همین دلیل دست به دامان بازیکنان غیر بومی شده که البته خیلی از آن ها نیز به دلیل کیفیت پایین دیپورت شده اند.

♻️صحبت از کادر فنی غیر بومی شد.ابتدا به عرض می رسانیم که هر سرمربی کادری مختص خود دارد و البته یکی دو مربی نیز بومی انتخاب میکند و قوچان نژاد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود‌زمان این گفته را اثبات خواهد کرد.مضاف بر اینکه در سال های اخیر کدام یک از مربیان بومی ما در تیمی غیر از گنبد و در تیم لیگ برتری فعالیت کرده اند؟؟فقط حسین خوریانی آن هم بعنوان آنالیزور.

♻️ما هم همچون شما دلسوز تیم شهرمان هستیم.ما هم میخواهیم عنوان پایتخت والیبال ایران مختص شهر ما باشد نه اینکه هر ساله ته جدول باشیم و با این لفظ خودمان را گول بزنیم.

♻️ما هم میخواهیم خوشحال از سالن بیرون برویم و به تیم شهرمان ببالیم اما باید با واقعیت ها کنار آمد‌.باید پذیرفت باید از ذهنیت سنتی در این ورزش جهانی و حرفه ای فاصله بگیریم.

♻️نباید قصاص قبل از جنایت کنیم و شرایط را برای مربی و کادر فنی سخت کرده و هواداران فهیم را در مقابل تیم،کادر فنی و مدیر عامل قرار دهیم.
چشم ها را باید شست.جور دیگر باید دید.
به امید موفقیت های والیبال شهرمان.
به امید به احتزاز در آمدن پرچم والیبال گنبد.

التماس دعا
✍️سیدامین حسینی

دوست گرانقدرم ، جناب آقای فضلی

💢متن سراسر دلسوزانه شما در خصوص تیم والیبال شهرمان را خواندم!

🌀خیلی خوبه که تیم شهر گنبد که پایتخت والیبال ایران محسوب میشود و مردم شهر دیوانه وار این تیم را دوست دارند ، مربی و بازیکنانش بومی باشند اما!! اما این آیا کافی است؟؟ سالهاست که تیم شهرمان مقامی بهتر از هشتمی هاوش ندارد. تیم شهر گنبد همواره بومی بوده و انشالله باز هم بومی خواهد بود ولی باید پذیرفت با مربی و کادر فنی بومی که این سالها در لیگ بوده ایم چه نتیجه ای گرفته ایم؟؟ با شما موافقم که باید بازیکنان تیم بومی بوده یا حداکثری بومی باشند، کما اینکه سالهاست بازیکن بی کیفیت خارجی هم کم نداشتیم و به جرات میشود بازیکنانی بهتر از همان خارجی ها در حتی محلات گنبد و کودکان در حال بازی در محلات شهر نیز یافت!

🌀بعد از اتفاقی که رخ داد و مثل همیشه اسپانسر دیر مشخص شد و باز هم تمرینات یک یا دو هفته قبل از شروع فصل آغاز میشه ، باید بپذیریم نیاز به خانه تکانی اساسی در تفکرات فرسوده ی خودمون نیز داریم. به نظر شما تا چه زمانی باید با مربی بومی در خانه تحقیر تیمهای متمول شویم ؟ هواداران شهر گنبد راضی به این هستند که وقتی در سالن بزرگ المپیک حاضر شوند ، حداقل اگر بازی را سه بر صفر نیز می بازند ، بازی زیبا و پایاپایی ببینند نه اینکه از ابتدای بازی با اختلاف فاحش بازی را واگذار کنند و در نهایت هم هواداران در سکوت و ناراحتی از سالن خارج شوند.

🌀انتظار میرود از همه پیشکسوتان ، بزرگان و رسانه ها ، اکنون که اسپانسری در خور یافتیم و حتی اعلام آمادگی سرمایه گذاری وسیع کرده است ، حمایتی از مربی کارنامه داری بکنیم و از جمله هایی مانند ” لقمه بزرگتر از دهان ” و … استفاده نکنیم. حداقل یک نیم فصل به این مربی و تیمش مهلت دهید تا توانایی خود را نشان دهند.

🌀بدانیم ، آگاه باشیم ، متفکرانه به آینده روشن والیبال شهرمان بپردازیم ، اینکه تفکری بسته داشته باشیم و بگوییم همه چیز بومی و مثل سالهای گذشته فقط ببازیم و ببازیم و ببازیم و تحقیر بشیم و در کل کشور به تیمی شناخته شویم که از قبل بازنده است شایسته نام شهر پر از سابقه در والیبال ما نیست.

♨️صمیمانه و با تمام وجود برای تیم شهرمان موفقیت های پیاپی آرزومندم. مردم شهر گنبد از هر قومیتی که باشند ، این را نیک میدانند که غرور شهر گنبد، تیم والیبال و قدمت و سابقه آن است و بس.

با تقدیم شایسته ترین احترامات
✍️سهیل شهرابی

۱- با موضوع انتخاب “جبار قوچان نژاد” برای هدایت تیم جدید گنبد هیچ گونه نشست یا جلسه ای با پیشکسوتان و اهالی والیبال گنبد برگزار نشده چرا که پیشکسوتان والیبال گنبد مدتی هست که از میدان دور هستند و حق رای ندارند.

۲- هواداران درک کافی از اختلاف سطحی بازیکنان بومی و غیر بومی دارند و خوب تشخیص میدهند که چه بازیکن غیر بومی لایق بازی در تیم گنبد هست یا خیر. اما اینکه بگوییم هواداران در قید و بند بومی گرایی نیستند بدین معنی خواهد بود که هواداران ما به بازیکنان بومی بی تعصب هستند که کاملا اشتباه می باشد.

۳- بررسی آن مدلی مربیان تیم های گنبد و تیمهای تحت هدایت جبار قوچان نژاد در سالهای اخیر کاملا اشتباه می باشد چرا که ابتدا باید ابزارهای یک مربی را در نظر گرفت اینکه مربیان چه بازیکنان و چه بودجه ای را در اختیار دارند. معمولا تیم های مشهدی تحت هدایت جبار قوچان نژاد همواره یکی دو بازیکن ملی پوش یا سابقاً ملی پوش را در اختیار داشته اما گنبدی ها همواره ملی پوشی را در تیم خود نداشتند.

۴- تحقیق بفرمایید در کدام یک از سالهایی که برای تیم های گنبدی آمار اعلام کردید، بازیکنان و مربیان گنبدی بالای ۵۰ درصد قرار داد خود را دریافت کرده باشند که اگر آخرین مورد را اینجا متذکر شوم سال گذشته بازیکنان بومی گنبدی تحت تیم هاوش فقط ۳۰ درصد از قرارداد خود را دریافت کرده اند. حال بیایید مقایسه کنید تیم ها را که چقدر بودجه خرج تیم ها کرده اند و بالاترین مبلغ بازیکنان گنبدی چقدر است.

۵- گفتیم والیبال گنبد برای قوچان نژاد لقمه بزرگتری است این را به دید بی احترامی ننویسید چرا که دلیلش جو خاص و پر فشار والیبال گنبد می باشد، اگر مروری بر سوابق جبار قوچان نژاد داشته باشید متوجه خواهید شد که سابقه مربی گری به غیر از تیم های مشهدی در لیگ برتر نداشته است.

۶- در مورد بدون تیم ماندن بسیاری از بازیکنان مستعد و پر توان گنبدی دلیلش را در لیگ کاملا غیر حرفه ای والیبال ایران باید جستجو کرد که بحث آن مفصل می باشد اما بدون تیم ماندن برخی بازیکنان بومی منطقه را اگر بخواهیم به سطح پایین فنی این بازیکنان ربط دهیم پس بدون تیم ماندن جبار قوچان نژاد تا دو هفته مانده به شروع لیگ را باید به حساب ضعیف بودن سطح فنی این مربی نوشت.

۷- در مورد سوابق مربیان بومی منطقه در تیم های خارج از استان بهتر است بیشتر تحقیق نمایید چرا که اگر مراجعه نمایید به کارنامه مربیانی همچون خلیل آزمون (گل گوهر سیرجان- نائب قهرمان لیگ برتر) بای محمد دوجی (کمک مربی تیم ملی) و مجید آزمون (تیم زاهدان – قهرمان لیگ یک) و سایر عناوینی که شاید حضور ذهن ما جواب ندهد بدست آمده را می توانید متوجه بشوید.

صرفا جهت اطلاع بیشتر سایر علاقمندان به والیبال
✍️احمد فضلی

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …