اهالی اسبدوانی از دخالت های اداره ورزش گنبد در امر برگزاری کورس اسبدوانی انتقاد کردند

کورس اسبدوانی گنبدعصر روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه سال جاری جلسه ای بین جمعی از مالکان و مربیان اسبدوانی با قرجه طیار، نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر ارتباط مردمی وی برگزار شد.

احمد وجدانی، از مالکان و مسئولان با سابقه میادین سوارکاری با اشاره به دخالت های نابجای اداره ورزش و جوانان گنبد در روند برگزاری کورس گفت: “با به دست گرفتن برگزاری کورس ها، هدف ما این نبود که مسابقات توسط اداره ورزش و جوانان گنبد برگزار شود و می خواستیم با تشکیل جاکی کلاب توسط خود مالکان، مربیان و چابکسواران اجرا شود و سود حاصل از این برگزاری مسابقات نیز صرف پیشرفت و آبادانی مجموعه سوارکاری گنبد شود.”

جلیل مفیدی، عضو کمیته برگزاری کورس پاییزه ۹۵ گنبد گفت: “قبل از شروع کورس پاییزه ۹۵ توسط کمیته برگزاری کورس گنبد، اداره ورزش و جوانان گنبد با شعار صداقت و شفاف سازی جلو آمد و از چند تن از مالکان شناخته شده اسبدوانی درخواست حمایت مالی کرد و قول داد که در امر برگزاری کورس هیچ دخالتی نداشته باشد و صفر تا ۱۰۰ اجرای مسابقات بر عهده خود مالکان و مربیان باشد که به شرط عدم دخالت این اداره در روند برگزاری کورس، با موافقت این مالکان روبرو شد و کمیته اجرایی کورس گنبد با حضور چند تن از مالکان تشکیل شد.”

وی افرود: “در ابتدا هیات سوارکاری گنبد هیچ حساب بانکی نداشت و حسابی توسط چند تن از مالکان باز شد و مبلغی که برای بدست گرفتن مجموعه سوارکاری گنبد باید پرداخت می شد نیز از سوی همین افراد پرداخت شد. هفته اول با ضرر مالی مواجه شدیم ولی پس از گذشت چند هفته، سوددهی اسبدوانی گنبد شروع شد که اینجا نقطه آغاز دخالت های اداره ورزش و جوانان گنبد در امر برگزاری کورس بود. حساب بانکی را عوض کردند و پس از آن نیز حکم های اعضای کمیته اجرایی کورس را لغو کردند.”

مفیدی در ادامه اظهار کرد: “قرار بود درآمد های حاصل از برگزاری کورس، صرف آبادانی و پیشرفت مجموعه سوارکاری شود و جوایز نیز افزایش پیدا کند. ابتدا ۲۰ درصد جوایز را افزایش دادیم و پس از چند هفته جوایز را دوباره ۱۰ درصد دیگر افزایش دادیم که با اعتراض اداره ورزش و جوانان استان روبرو شدیم. حتی در آن هفته دو بار دفترچه چاپ کردیم، ابتدا با افزایش ۱۰ درصدی جوایز و دیگری با همان جوایز قبلی.”

مفیدی گفت: “پس از پایان کورس پاییزه ۹۵ گنبد بالغ بر یک میلیارد تومان سود خالص از برگزاری ۳۰ هفته از این مسابقات حاصل شد و صورتجلسه کرده بودیم که قسمتی از این مبلغ صرف خرید یک دپار جدید شود. مدت هاست که درخواست ارائه بیلان مالی کورس پاییزه ۹۵ هستیم ولی هنوز هم چنین بیلانی ارائه نشده و سرنوشت این مبالغ نامعلوم است.”

حمید روشنی یکی از نمایندگان مربیان گفت: “تغییرات در مدیریت کورس استان به دنبال اعتراضات مالکان و مربیان صورت گرفت ولی مسئولانی که با سردادن شعار و قول حمایت از مالک و مربی جلو آمدند، کوچکترین توجهی به مشکلات ما نمی کنند. شعار اصلی مسئولان این بود که با ما همسو و خواستار شفاف سازی فرایند دوپینگ می باشند. ولی متاسفانه در کورس بهاره ۹۶ گنبد و آق قلا خواستند اسب یکی از مالکان نزدیک به هیات برگزاری را که جواب آزمایش دوپینگش در مرحله اول مثبت آمده بود، در مرحله اعتراض، بدون ارسال نمونه به آزمایشگاه، منفی اعلام کنند که با اصرار اینجانب به شمردن تعداد نمونه های منفی و مثبت و تطبیق آن با تعداد اسب هایی که از آنها نمونه گرفته شده بود، خوشبختانه موفق به انجام این کار نشدند.”

وی با گلایه از فرایند دوپینگ گفت: “با توجه به اینکه نمونه های دوپینگ به آزمایشگاه دبی ارسال می شود، جواب آن باید در عرض یک هفته دریافت شود و به صورت عمومی اعلام گردد اما این مسئله در کورس بهاره ۹۶ گنبد و آق قلا بیش از دو ماه طول می کشید.”

وی افزود: “در حال حاضر پیست اسبدوانی گنبد نیز آب پاشی نمی شود و مربیان نمی توانند به خوبی اسب های خود را تمرین دهند، زیرا با یک چهارنعل کوتاه گرد و خاک زیادی فضای پیست را می گیرد و برای ما مشکل ساز می شود.”

یلمه مالک اسب گفت: “هدف ما باید جذب اسپانسر باشد تا با این کار بتوانیم شاهد افزایش جوایز باشیم. خواسته اصلی مالکان و مربیان افزایش جوایز و شفاف سازی فرایند دوپینگ است.”

وی با گلایه از مدیریت مجموعه سوارکاری گنبد افزود: “متأسفانه با کشت حدود ۲۰ هکتار شالی در زمین های کشاورزی این مجموعه، درختان آبیاری کافی نمی شود و روز به روز شاهد خشک شدن درختان این مجموعه هستیم. از سوی دیگر کافه ای در مجموعه سوارکاری گنبد تأسیس شده و ارائه قلیان می پردازد که این امر در یک محیط ورزشی به هیچ وجه زیبنده نیست.”

قرجه طیار، نماینده مردم گنبد در مجلس نیز در پایان اظهار کرد: “با شروع کورس پاییزه ۹۶ گنبد، وزیر ورزش و جوانان کشور سفری به این شهرستان خواهد داشت و قول می دهم که به مشکلات اسبدوانی رسیدگی شود.”

وی افزود: “به صورت فوری جلسه ای با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد، مدیر مجموعه سوارکاری گنبد و نمایندگان مالکان اسب برگزار می کنیم تا هرچه زودتر به مشکلات اسبدوانی رسیدگی شود. مسابقات نیز کاملاً توسط خود مالکان و مربیان برگزار خواهد شد و فدراسیون سوارکاری و اداره ورزش و جوانان فقط به عنوان ناظر در اجرای کورس ها خواهند بود.”

ما نیز امیدواریم مشکلات اسبدوانی گنبد و سایر شهرها به زودی حل شود و شاهد پیشرفت روز افزون این ورزش که به یک صنعت پولساز در دنیا تبدیل شده است باشیم.

 

منبع : خبرگزاری اسبدوانی

خبرنگار : متین بازیار

برچسب‌ها: , , , , , ,

سلام درختان پنجاه ساله مجموعه سوارکاری گنبد کاووس را دارن قطع میکنن . ازبین بردن درختان وفروش انها وبرهمزدن نمای زیبای میدان در دستور کار این افراد قرار گرفته .

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …