هیئت سوارکاری استان، ریاست میکائیل قزلجه برای هیئت گنبد را تایید نکرد

اسبدوانی گنبد
روابط عمومی هیات سوارکاری استان گلستان اعلام کرد که برگزاری مجدد مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس به دلیل عدم کسب مجوز لازم، وجاهت قانونی ندارد.

روابط عمومی هیأت سوارکاری استان گلستان با ارسال مطلبی به دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس درخصوص مصاحبه رئیس هیأت سوارکاری این شهرستان مبنی بر آغاز مجدد مسابقات کورس اسبدوانی بهاره گنبدکاووس، اعلام کرد: بر اساس استعلام صورت گرفته از فدراسیون سوارکاری، هیچ مجوزی برای برگزاری این مسابقات صادر نشده است.

مطابق اعلام روابط عمومی هیأت سوارکاری گلستان، براساس مجوز فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی مسابقات اسبدوانی بهاره و تابستانه کشور از روز جمعه ۱۷ خرداد فقط در مجموعه سوارکاری بندرترکمن برگزار می‌شود.

روابط عمومی هیأت سوارکاری گلستان همچنین با ارسال نسخه‌ای از نامه‌های فدراسیون سوارکاری و نیز هیأت سوارکاری استان مبنی بر غیر قانونی بودن برگزاری مسابقات سوارکاری کورس بهاره در گنبدکاووس، اعلام کرد که عواقب برگزاری بدون مجوز مسابقات سوارکاری در گنبدکاووس درحالی که رئیس هیأت این شهرستان حکم مسئولیت ندارد، متوجه مسئولان، مربیان، چابکسواران و نیز اسب‌های شرکت کننده است.

توضیحات روابط عمومی هیأت سوارکاری گلستان به ایرنا در حالی است که روز دوشنبه هفته جاری میکائیل قزلجه رئیس هیأت سوارکاری گنبدکاووس در مصاحبه با خبرنگار ایرنا از آغاز مجدد مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان به مدت چهار هفته به همراه یک هفته قهرمانی خبر داده بود.

وی دراین مصاحبه گفته بود که برگزاری مجدد مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس پس از یک ماه تعطیلی ماه رمضان، با مجوز فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است به مدت چهار هفته روزهای پنجشنبه و یک هفته قهرمانی در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شود و روزهای جمعه نیز این مسابقات در بندرترکمن برگزار می‌شود.

درهمین پیوند رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس روز چهار شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات اسبدوانی کورس بهاره این شهرستان به در ابتدای امسال به دلیل وقوع حادثه سیل در برخی شهرهای گلستان، با چهار هفته تأخیر برگزار شد و برگزاری ادامه مسابقات پس از ماه رمضان حق مردم گنبدکاووس و جامعه سوارکاری آن است.

حجت الله یوسفی افزود: برگزاری ادامه مسابقات سوارکاری بهاره گنبدکاووس با موافقت مسئولان و شورای تأمین سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندر ترکمن و نیز موافقت مدیرکل سیاسی استانداری گلستان به نمایندگی از سرپرست استانداری و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات در سطح ملی نیاز به مجوز فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی دارد اما مسابقات شهرستانی با موافقت مسئولان منطقه‌ای مشکلی ندارد از این جهت مسابقات سوارکاری گنبدکاووس قانونی خواهد بود.

یوسفی تصریح کرد: مجوز فدراسیون سوارکاری برای مسابقات بهاره بندرترکمن فقط برای روزهای جمعه است اما با موافقت مسئولان سه شهرستان گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن، این مسابقات در روزهای پنجشنه به میزبانی گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس درخصوص حکم مسئولیت رئیس هیات سوارکاری این شهرستان نیز گفت: با وجود اینکه مدت مسئولیت میکایئل قزلجه پایان یافته اما هم اکنون او با سمت سرپرستی مشغول فعالیت است و انشاالله پس از تعطیلات پیش رو از طریق اداره کل ورزش و جوانان حکم ریاست او صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه‌های ورزشی، رئیس اداره ورزش و جوانان هر شهرستان می‌تواند رؤسای هیأت‌های ورزشی را انتخاب نماید، یادآور شد: پیش از این میکائیل قزلجه به عنوان رئیس هیأت سوارکاری گنبدکاووس انتخاب و برای صدور حکم به هیأت سوارکاری گلستان معرفی شد که متأسفانه هیأت استان با آن مخالفت کرد.

یوسفی افزود: مطابق آیین نامه‌های ورزشی هنگامی که با گزینه معرفی شده مخالفت می‌شود موضوع جهت حکمیت به اداره کل ورزش و جوانان ارسال می‌شود که انشاالله پس از تعطیلات حکم میکائیل قزلجه به عنوان رئیس هیأت سوارکاری گنبدکاووس تأیید می‌شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان از قدمت دیرینه برخوردار بوده و این شهرستان یکی از منتاطق اصلی برگزاری مسابقات اسبدوانی در کشور و استان گلستان محسوب می شود.

برچسب‌ها: , , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …