سردار در MATCH TV :نمی دانستم چرا اینقدر فوتبال من خوب است!

سردار آزمون
وقتی بستگانم فوتبال بازی می‌کردند نمی‌دانستم چرا اینقدر فوتبال من خوب است. والیبال را هم در سن خیلی کمی شروع کردم و فکر می‌کنم خیلی از بازیکنان تیم اصلی زنیت چنین کارنامه‌ای نداشته باشند.
با سردار آزمون از ووزلاهای ایرانی تا دردسرهای شهرت

شبکه تلویزیونی MATCH TV مصاحبه ای با سردار آزمون صحبت کرده و درباره مسائل مختلف صحبت کرده است که جالب ترین حرف‌هایش را می‌خوانید:

بازی در اولدترافورد یا آزادی؟:وقتی با روستوف در اولدترافورد بازی کردم، فهمیدم که چه جو بزرگ و خوبی دارد ولی در بازی‌های ما در تهران ۱۰۰ هزار تماشاگر از ما حمایت می‌کنند و این فوق‌العاده است. برای من بازی در تیم ملی ایران افتخار به مراتب بزرگ‌تری است. شما خودتان باید از نزدیک این جو را ببینید وقتی از یک متری صدای شما به نفر کناری‌تان نمی‌رسد.

ووووزلاهای ایرانی:ما به این وسیله در ایران شیپور می‌گوئیم. من دیدم که اینها بعد از جام جهانی در روسیه نیز معروف شدند. ولی همانطور که گفتم ما هواداران خوب زیادی داریم. البته متأسفانه همچنان زنان در ایران نمی‌توانند به ورزشگاه بروند. من دوست دارم بانوان هم این فرصت را داشته باشند تا به ورزشگاه‌ها بروند. خلاصه هر کس مادر دارد، خواهر و همسر دارد و این حق آنهاست که به ورزشگاه بروند و بازی‌های تیم ملی را ببینند. این خیلی جالب‌تر می‌شود که آنها هم در ورزشگاه باشند و تیم ملی را تشویق کنند. از ۱۰۰ هزار نفر تقریباً نیمی از تماشاگران آن را همراه خود دارند. ما راضی هستیم چون شیپور فشار زیادی روی تیم رقیب ایجاد می‌کند. البته بعضی مواقع خیلی اعصاب خرد کن می‌شود.

خانواده والیبالیست:وقتی ۱۲-۱۳ ساله بودم خیلی سخت بود که بین فوتبال و والیبال یک رشته را انتخاب کنم ولی در نهایت با توصیه خانواده‌ام فوتبال را انتخاب کردم. من از ۹ سالگی فوتبال بازی کردم. خیلی زود به تیم‌های پایه ایران دعوت شدم. یادم می‌آید بنا بر دلایلی دوباره سراغ والیبال رفتم ولی بار دیگر فوتبال را در پیش گرفتم.وقتی بستگانم فوتبال بازی می‌کردند نمی‌دانستم چرا اینقدر فوتبال من خوب است. والیبال را هم در سن خیلی کمی شروع کردم و فکر می‌کنم خیلی از بازیکنان تیم اصلی زنیت چنین کارنامه‌ای نداشته باشند (با خنده)

لژیونر شدن در ۱۷ سالگی:من برای مسابقاتی در سن پترزبورگ همراه تیم جوانان ایران بودم که در نهایت توانستم آقای گل شوم. استعدادیاب هایی آنجا بودند که کار من را پسندیدند و من راهی فوتبال روسیه شدم. از همان ابتدا می‌دانستم که سن پترزبورگ چه شهر بزرگ و معروفی در روسیه است. حتی در سینمای ایران هم یک فیلم به نام سن پترزبورگ ساخته شده است. دوستانم در این فیلم بازی کردند. البته متأسفانه اینجا هوا خیلی سرد و برفی است. بلافاصله بعد از تورنمنتی که در روسیه داشتم، پیشنهادی از اینتر و روبین کازان به دستم رسید. پیشنهاد روبین جدی‌تر بود و من این تیم را انتخاب کردم. بردیف را می‌شناختم و در نهایت این تیم را انتخاب کردم.

خبر گاردین و پیشنهاد لیورپول:من آن زمان ۲۱ سال سن داشتم و زیاد به این اخبار و حواشی توجه نمی‌کردم. نمی‌دانم تمایل لیورپول به جذب من درست بوده است یا خیر. من تمام تمرکزم روی تیم بود و این اخباری بود که پشت در باشگاه رخ می‌داد و دوست نداشتم وارد آن شوم.

۳ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و دردرسر های شهرت:در شهر خودم یعنی گنبدکاووس خیلی‌ها من را از بچگی می‌شناسند و آن شور و شوق نیست. در شهرهای دیگر شرایط فرق می‌کنید. ما می‌دانیم این‌ها تمام ابراز علاقه و لطف و محبت مردم است.

توصیه به آنهایی که می خواهند به ایران بروند:ما فرهنگ خیلی خوب و غنی داریم. مردم ایران بسیار مهمان‌نواز و خوب هستند. با وجود اینکه مردم شرایط مالی سختی را تجربه می‌کنند، مردم ایران بسیار دست و دل باز هستند. آنها با خوشرویی از هم استقبال می‌کنند. ولی جدیت داریم و روحیه قوی برخورداریم. دیگر می‌دانید غذاهای ایران چقدر خوب هستند. وقتی جوان‌تر بودم و به ایران می‌رفتم همیشه با کیلوهای اضافه به روسیه برمی‌گشتم. همیشه از من انتقاد می‌کنند. البته در ۳،۴ سال گذشته من خودم را روی فرم نگه داشتم. در ایران شرایط خیلی خوب است و همه چیز آرام پیش می‌رود و هیچ درگیری نیست. خودتان بیایید و ببینید. از نظر من ایران برای توریسم بهترین گزینه است. ایران کشور فوق‌ العاده ای است. می‌توانید به اسب‌های زیبای ایران هم نگاه کنید. (با خنده)

 

منبع : روزنامه ایران ورزشی
مورخه : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …