زهرا دانایی ملی پوش گنبدی برای قهرمانی آسیا آماده می شود

زهرا دانایی
ملی پوش مدال آور و با سابقه گلستانی در اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته زنان جانباز‌ و معلول برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا آماده می شود.

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین گلستان روز چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این اردو از ۱۲ اسفند در مشهد آغاز شده و زهرا دانای طوس تنها گلستانی دعوت شده به اردو در کنار دیگر ملی پوشان تا ۲۶ اسفند برای قرار گرفتن در فهرست نهایی تیم ملی اعزامی به این رقابت تمرین خواهد کرد.


علیرضا خراسانی روز چهارشنبه اظهار داشت: رقابت های والیبال نشسته قهرمانی آسیا تابستان سال آینده در تایلند برگزار خواهد شد.
در مسابقات قهرمانی جهان هلند که تیرماه امسال برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو انجام شد، تیم زنان ایران از کسب سهمیه بازماند.
هادی رضایی مدیر تیم‌های ملی مردان و زنان والیبال نشسته چند روز قبل گفته بود: بعید می‌دانم زنان ایران در این دوره با وجود تیم چین بتوانند سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.
زهرا دانای طوس از باتجربه های تیم ملی والیبال نشسته زنان محسوب می شود و یک مدال نقره پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی و طلای پاراآسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد.
این ملی پوش گنبدی نخستین زن در تاریخ ورزش گلستان بود که حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک را تجربه کرد.
این بانوی ملی پوش در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به همراه تیم ملی والیبال نشسته زنان ایران به مقام پنجم دست یافت.

برچسب‌ها: , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …