بازگشت دوباره سردار آزمون به تیم ملّی بحث داغ محافل فوتبال شد

اخبار

از روزی که با گل های او راه صعود تیم ملّی فوتبال ایران به جام جهانی هموار شد تا فوتبال ما زودتر از بقیه آسیایی ها مسافر روسیه شود نگاه ها به او نیز بیشتر متمرکز شد. پسر ۲۳ ساله ترکمن که پس از نیمکت نشینی در فوتبال ایران، با به ثمررساندن هفت گل در جام دوستی روسیه به چشم آمد تا به فوتبال این کشور بپیوندد و علی رغم روزهای کسل کننده و بی روحی که در لیگ فوتبال کشور داشت، آنقدر درخشید و توانمند نشان داد تا علاوه بر درخشش تیمش در لیگ فوتبال روسیه، ستاره آن رقابت ها نیز لقب بگیرد بعد از صعود زودهنگام فوتبال ایران به جام جهانی روسیه نیز یکباره به چشم همه آمد. ستاره شدن او در بازی های مقدماتی جام جهانی و به دنبال آن انتشار اخبار مختلف از پیشنهادهای باشگاه های بزرگ و سرشناس جهان برای به خدمت گرفتنش، سبب شد تا «آزمون» به «سردار فوتبالیست های ایران» ملقب شود. همین عنوان کافی بود تا بخش اعظم انتظارات و فشارهای روانی تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی نیز متوجه این بازیکن باشد.

معجزه ای برای صعود

اگرچه با گل خودی مقابل مراکش پیروزِ اولین بازی در جام جهانی روسیه شدیم، اگرچه با گل نشدن توپ رونالدو در دروازه مان شادی فوق العاده ای را تجربه کردیم، اگرچه با باخت تیم مان نیز به خیابان ها آمدیم و شادی کردیم اما در نگاهی واقع بینانه به عملکرد تیم ملی کشورمان در روسیه باید بپذیریم فوتبال ایران ناکامِ جام جهانی بود. صعودنکردن تیم ملی فوتبال کشورمان از دور مقدماتی علی رغم پیش بینی های خوش بینانه ای بود که قبل از آغاز جام با زوم بر دو سه بازیکن ازجمله «سردار آزمون» به دنبال معجزه ای برای صعود بودیم. همین انتظار کافی بود تا بخش اعظم آن ناکامی نیز متوجه بازیکنانی چون «سردار» باشد؛ اتفاقی که حتی قبل از پایان بازی های ایران در دور مقدماتی جام جهانی به انتشار مطالب توهین آمیز و الفاظ ناشایست در فضای مجازی انجامید تا در واکنشی احساسی و شتاب زده از سوی این بازیکن، وی در ۲۳ سالگی تصمیم به خداحافظی از تیم ملی بگیرد و این موضوع مهم در دوران ورزش حرفه ای اش را به این سادگی رسانه ای کند.

«سردار» به دنبال این اقدام خود، تشدید بیماری مادرش را دلیل این خداحافظی عنوان کرد اما کمتر کسی توانست این دلیل را بپذیرد. عدم قبول این موضوع از سوی علاقه مندان، اهالی فوتبال و فدراسیون نشینان و کادرفنی تیم ملی، امید بازگشت این بازیکن ترکمن به فوتبال ملی کشور را زنده کرد تا این روزها «سردار» در آزمونی سخت به موضوع بازگشتش به تیم ملی فوتبال ایران بیشتر فکر و تأمل کند.

هنوز هیچ چیز معلوم نیست

«سردار» بعد ازیک جام جهانی پرچالش و متعاقب آن خداحافظی شتابزده اش، این هفته در مراسم افتتاح فیلم «سِریک» ـ اسب سردار ـ در تالار ایوان شمس حاضر شد؛ مراسمی که از ابتدا نیز تحت تأثیر حضور او قرار گرفت. اگرچه «سردار» در بازی های تیم ملی در جام جهانی تحت تأثیر فشارهای بالا روحیه و شادابی خوبی نداشت اما در مراسم افتتاح «سریک» حتی میان بازیگران و چهره های هنری حاضر نیز بیش از همه مورد توجه قرار گرفت تا مشخص شود علی رغم آن هجمه ها در جریان جام جهانی، همچنان محبوب است.«سردار» که در این مراسم سرحال نشان داد از نگاه حاضران، نشانی از بازیکنی که از تیم ملی خداحافظی کرده، نداشت. او لابلای صحبت هایش در حاشیه این مراسم با گفتن اینکه «هنوز هیچ چیز معلوم نیست» به موضوع خداحافظی از تیم ملی اشاره ای گذرا داشت اما همین جمله کوتاه حرف های زیادی از ماجرای بازگشت دوباره او به تیم ملی دارد و آزمون سختی که «سردار» در آن قرار گرفته است.«سردار» بعد از جام جهانی عنوان کرد تصمیمش برای خداحافظی از تیم ملی با مشورت با «کی روش»، خانواده او و افراد مورد اعتمادش بوده است؛ اقدامی که البته در این مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگری خطرناک به نظر می رسد چراکه سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران تا امروز هر بازیکنی را که از تیم ملی خداحافظی کرده و قصد بازگشت داشته، نپذیرفته است!

قربانی نشو!

هرچند قبول بازگشت «سردار» به تیم ملی فوتبال ایران می تواند حواشی زیادی ازجمله برای «کی روش» به دنبال داشته باشد اما درمجموع این بازگشت با ثمرات مثبتی که می تواند به دنبال داشته باشد، می تواند یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران باشد؛«سردار آزمون» بعد از جام جهانی دوره گذشته، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده و هنوز۲۳ سال دارد. بازیکن توانمندی است که با اشتها و عطش رسیدن به پله های بالاتر می تواند در باشگاه های مهم فوتبال اروپا بازی کرده و همزمان در نوک حمله تیم ملی ایران نیز گلزنی کند. مهره مهمی در راه موفقیت های تیم «کی روش» بوده، بنابرایندر شرایط فعلی خداحافظی اش نمی تواند اتفاق مثبتی برای فوتبال ایران باشد. «سردار» با کمک نزدیکان فوتبالی اش باید بتواند و بپذیرد که نباید قربانی حواشی کشنده ی پیش راه ستاره ها شود.

 

منبع : نشریه گلشن مهر
مورخه : مورخه ۳ مرداد ۱۳۹۷
نگارنده : رقیه مسلمی پور

برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …