یوسفی: گنبد از مجموع ۳۷۰ هزار نفر جمعیت تنها ۶ هزار نفر سازمان‌یافته ورزشی دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه سه تیم ورزشی این شهرستان در لیگ‌های برتر حضور دارند، گفت: ۱۵ ورزشکار گنبدی در سال جاری به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف دعوت شده‌اند.

حجت‌الله یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه بنده اداره ورزش و جوانان را خانه اصحاب رسانه و مطبوعات می‌دانم، اظهار کرد: من معتقدم همواره باید به دنبال تعامل و همکاری با رسانه‌ها به عنوان حامی همیشگی ورزش باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴ هیئت ورزشی در سطح شهرستان گنبدکاووس تشکیل شده است، افزود: در این میان ۳۵ هیئت ورزشی به صورت فعال مشغول به فعالیت تخصصی و حرفه‌ای هستند و ۹ هیئت نیز به صورت نیمه‌فعال و غیرفعال هستند که باید آنها را نیز فعال کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه روند فعال‌سازی این ۹ هیئت ورزشی را در همین مدت کوتاه حضور خود آغاز کرده‌ام، خاطرنشان کرد: به طور مثال با رایزنی‌های صورت گرفته با مرکز استان و نشست صمیمی با ورزشکاران رشته هاکی در صدد هستیم به زودی هیئت هاکی را در شهرستان و به عنوان مرکز پایلوت استعدادیابی این رشته در استان گلستان فعال کنیم.

یوسفی از حضور ۱۵ ورزشکار گنبدی در اردوهای تیم ملی رشته‌های مختلف در ۶ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: برای نخستین بار در مسابقات پاراآسیایی سه نفر از شهرستان گنبدکاووس به مسابقات اعزام شدند که هر سه نفر نیز با مدال به خانه بازگشته و موجب افتخار ایران اسلامی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه تیم گنبدی در لیگ‌های برتر والیبال، والیبال نشسته و سپک تاکرا مشغول به بازی هستند، ادامه داد: از امسال و بعد از حدود ۱۲ سال تیم بسکتبال گنبدکاووس در لیگ دسته دو کشور حاضر شده که قطعا با افتخارآفرینی در سال‌های آتی به لیگ‌های بالاتر نیز صعود خواهد کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه تا به امروز تعداد ۶ هزار و ۲۵۸ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی شهرستان گنبدکاووس مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد بالغ بر ۴ هزار ۹۷ نفر آقا و بیش از ۲ هزار و ۱۶۱ نفر نیز بانو هستند.

یوسفی با انتقاد از عدم حضور جوانان و مردم گنبدکاووس در فعالیت‌های ورزشی سازمان یافته و تخصصی، تصریح کرد: البته مدیران و مسوولان ورزش نیز باید شرایط حضور مردم و به ویژه خانواده‌ها در حوزه ورزش از ورزش‌های همگانی گرفته تا ورزش‌های قهرمانی فراهم کرده و این‌گونه نباشد که در شهرستان بزرگ و قهرمان‌پروری چون گنبدکاووس از مجموع ۳۷۰ هزار نفر جمعیت تنها ۶ هزار نفر به صورت سازمان‌یافته ورزش کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان مبنی بر بیمه اجباری استفاده‌کنندگان از سالن‌های تخصصی ورزشی، اضافه کرد: قطعا با تلاش همکارانم در اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس تا پایان سال با ساماندهی هیئت‌ها و شناسایی ورزشکاران عزیز آمار ورزشکاران سازمان یافته را ارتقا خواهیم بخشید.

برچسب‌ها: ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …