گنبدی‌ها بر بام آسیا باز هم پرچم پرافتخار کشورمان را در ورزش به اهتزاز درآوردند

بار دیگر قهرمانان سرزمین گنبدکاووس با درخشش خود در میادین بین‌المللی پرچم پرافتخار کشورمان را بر بام آسیا به اهتزاز درآوردند.

گنبدکاووس، سرزمین بزرگ مردان و شیرزنان جرجان سال‌هاست عزت و اقتخار را بر تارک پیشانی خود حک کرده و بی‌درنگ با شتاب مسیر حرکت به سوی قله‌های سربلندی و سرافرازی را می‌پیماید و در این مسیر دستان نهال‌های نوپای شرق استان گلستان را نیز برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همچون طلایه‌داری عزیز و مقتدر گرفته و با خود می‌برد.

گنبدکاووس به مدد انقلاب اسلامی و توجه ویژه نظام به مردمان شریف، مومن و ولایتمدار این خطه هر روز مسیر توسعه را بیش از رو گذشته پیمود و با وجود برخی تنگ‌نظری‌ها و کج‌اندیشی‌ها در نگاه مرکزنشینان استان مازندران در گذشته و گلستان در امروز، دست بر کمر همت و اراده جوانان خود زد و مردانه ایستاد تا امروز سینه را سپر کرده و در شاخص‌ها و مولفه‌های بسیاری در استان و شمال کشور سرآمد باشد.

جوانان پرافتخار سرزمین جرجان با توکل بر خدا، تلاش و همتی وصف‌ناپذیر و در سایه وحدت و برادری شیعه و سنی در عرصه‌های مختلف صنعت، تجارت، آموزش، علم، هنر، ادبیات و اقتصاد، فرهنگ و البته ورزش گام به گام سکوهای پیروزی و نصرت را تصاحب کرده و در صدر نام‌های افتخارآفرینان ایران اسلامی ایستاده‌اند.

حوزه ورزش اما در گنبدکاووس حکایت ویژه‌ای دارد و بی‌تردید مهم‌ترین عرصه افتخارآفرینی مردمان این سرزمین است، از فوتبال و نام «سردار آزمون» و «عظیم گوگ» و «احمد خرمالی» گرفته تا والیبال و «فرهاد قائمی»، «ادریس دانشور» و «رحمان داوودی» در کنار قهرمانان کبدی، تکواندو، ژیمناستیک، بدمینتون، بوکس، فوتوالی، سپک تاکرا، دو و میدانی، پارکور و … همه و همه موید رشادت‌های بانوان و آقایان افتخارآفرین جرجان زمین برای اهتزار پرچم پرافتخار ایران اسلامی در میادین مختلف بین‌المللی است.

ورزش جانبازان و معلولین نیز یکی از بخش‌هایی است که بدون تردید در ورزش گنبدکاووس در سیاهه افتخارآفرینی‌ها همواره در صدر لیست قرار داشته و با نگاهی منصفانه همواره در طی سالهای متعدد سه دهه اخیر در دنیا نام و آوازه ایران و ایرانی را بلندهمتانه و دلاورانه بر سر زبان‌ها انداخته است.

قهرمانان سالهای دور والیبال نشسته گنبدکاووس و قهرمانی‌های متعدد پارالمپیک تنها بخشی از این افتخارات متعددی است که تنها پاداش یکی از این افتخارات بوسه رهبر معظم انقلاب بر پیشانی «فرشید عاشوری» است.

حال در روزهای اخیر و در جریان مسابقات پاراآسیایی جاکارتای اندونزی بار دیگر سه قهرمان گنبدی با سربلندی و عزت خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها مسابقات را برای ایران عزیز به ارمغان آورده و با روسفیدی و عزت به سرزمین جرجان بازگشتند.

بانوی همیشه سربلند گنبدکاووس «زهرا دانایی طوس» با افتخارآفرینی مجدد و کسب مدال ارزشمند نقره این مسابقات بار دیگر نشان داد بانوان ایران اسلامی با حفظ همه ارزش‌ها و اعتقادات خود می‌توانند پشت همه سختی‌ها و موانع را برای پیروزی بر خاک زده و سربلندتر از همه بانوان عالم هم در مسابقه با حریف و هم در مبارزه با هجمه‌های فرهنگی پیروز شوند.

«محمد نعمتی» و «عبدالجلیل قرنجیک» نیز در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر به زیبایی هرچه تمام‌تر بر بام آسیا ایستادند و به همراه تیم‌های ملی ایران در این رشته‌ها مدال خوش رنگ و بی‌نظیر طلای این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورده و سرود مقدس کشورمان را در سالن مسابقات طنین‌انداز کردند.

این عزیزان روز سه سنبه گذشته ۲۴ مهرماه با استقبال مسوولان ارشد شهرستان وارد گنبدکاووس شده و مورد مهر و محبت مردمان و مسوولان قرار گرفتند.

 

یادداشت: عادله قربانی
منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , , , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …