گل نجات بخش ستاره گنبدی کازان، مانع آخرین باخت روبینی ها در لیگ روسیه شد

رقیه مسلمی پورـ در روزهایی که حجم بالای اخبار رسانه های ورزشی روسی به ستاره گنبدی فوتبال ایران اختصاص داشت پایان لیگ فوتبال این کشور در روز گلزنی او مانع از آخرین باخت «کازان»ی ها شد تا این فصل فوتبال روسیه پایان خوشی برای «روبین»ی ها و «سردار»ِ فوتبالیست های ایران باشد. حجم بالایی از اخبار، گزارش ها و تحلیل های رسانه های ورزشی روسی، ایرانی و حتی اروپایی به بازیکن ۲۳ ساله فوتبال ایران بر سرِ رفتن یا نرفتن او از فوتبال روسیه آنقدر نقش او را به عنوان بازیکن موثر در فوتبال این کشور برجسته کرد که در صعود فوتبال ایران نیز درخشش و حماسه سازی او بیشتر به چشم آمد. در روزهایی که همچنان شایعات و اخبار ضدونقیض درخصوص پیشنهادات تیم‌های اروپایی به او همچنان سوژه ی رسانه های ایرانی و روسی است «سردار آزمون» باری دیگر با گلزنی خود در حالی که از آخرین باخت روبین کازان در پایان فصل فوتبال روسیه جلوگیری کرد در چشم رسانه های ورزشی این کشور درخشید تا موضوع علاقه تیم های اروپایی بویژه باشگاه های انگلیسی به این مهاجم جوان بر سر زبان ها بیاید.

منهای باخت در ایستگاه آخر

ملی‌پوش گنبدی روبین کازان روسیه با ضربه سر تماشایی برای تیمش گلزنی کرد تا «روبین»ی ها این فصل را با شکست مقابل کراسنودار به پایان نبرند. در این بازی که از هفته سی‌اُم و پایانی فصل لیگ برتر فوتبال روسیه برگزار شد روبین کازان با استفاده از «سردار آزمون» در خط حمله مهمان کراسنودار بود. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی «پاول مامائف» در دقیقه ۵۶ برای کراسنودار گلزنی کرد، اما روبین کازان که به دنبال رهایی از باخت در آخرین بازی فصل بود، در ادامه حملاتش توانست سه دقیقه به اتمام مسابقه، روی سانتر عالی «گابریل ایناچه» و پرش تماشایی و ضربه سر محکم «سردار آزمون» گل تساوی را به ثمر برساند.

یاران «آزمون» که با کسب هر نتیجه‌ای در این مسابقه نه شانس کسب سهمیه اروپایی را داشتند و نه به دسته پایین تر فوتبال روسیه سقوط می‌کردند، در این دیدار خارج از خانه خود به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا فصل را با ۳۸ امتیاز و حضور در رده دهم جدول به پایان ببرند.«سردار آزمون» همانند دو بازی گذشته روبین کازان، حضور کامل در ترکیب تیمش داشت که موفق شد برابر کراسنودار گلزنی کند تا تعداد گل‌های خود در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ را به عدد ۶ برساند. «سردار» با این تعداد گل در این فصل، یک گل کمتر از گل‌هایش در سال گذشته برای روستوف به ثمر رساند.

آزمون و علاقه ای که به حضور در فوتبال انگلستان وجود ندارد!

سایت تیم تالک انگلستان از علاقه تیم های این کشور و اسکاتلند به جذب «سردار آزمون» نوشت. این سایت فوتبال انگلستان در گزارشی «سردار» را «مسی»ِ فوتبال ایران نامید و نوشت، سه تیم «اورتون»، «لسترسیتی» و «وولورهمپتون» در کنار «سلتیک» قهرمان لیگ اسکاتلند وضعیت «آزمون» را دنبال می کنند و به دنبال جذب این بازیکن هستند.

«آزمون»ِ ۲۳ ساله امید اصلی خط حمله ایران در جام جهانی است و ۲۳ گل در ۳۱ مسابقه ملی به ثمر رسانده است. در این میان سلتیک و اورتون در تابستان علاقه خود را به این بازیکن نشان دادند اما با او قرارداد امضا نکردند اما ظاهراً این علاقه همچنان ادامه دارد. در این میان وولور همپتون شانس بیشتری نسبت به دیگر تیم ها برای جذب قرارداد با این بازیکن دارد و با توجه به ارتقای جایگاه خود به دنبال جذب «سردار» است. با توجه به عملکرد ضعیف «سردار» در ابتدای فصل با پیراهن روبین کازان، هواداران سلتیک از اینکه این تیم اسکاتلندی ستاره ایرانی را به خدمت نگرفت خوشحال بودند ولی با درخشش اخیر او، بار دیگر توجهات به سمت این بازیکن ایرانی جلب شده است. نشریه سان اسکاتلند چندی پیش مدعی شد قهرمان اسکاتلند به دنبال جذب «سردار آزمون» ستاره تیم ملی فوتبال ایران است. پیش از این نیز راجرز در زمان حضورش در لیورپول، او را زیر نظر داشت. در حالی که سلتیک موسی دمبله را حفظ کرد اما از آنجا که مهاجم ۲۳ ساله پیش از دسامبر گلی به ثمر نرسانده بود تصمیم سلتیک برای عدم جذب او به نظر تصمیم درستی بود. اما حالا شرایط متفاوت است؛ «آزمون» در ۶ بازی اخیرش، ۵ گل به ثمر رسانده که سه گل آن در دو بازی اخیرش بوده و سه پاس گل نیز به ثبت رسانده است. راجرز از هواداران این مهاجم ایرانی است و او را به عنوان «زلاتان ابراهیموویچ» ایرانی می‌شناسد و عجیب نیست که فرم خوب اخیر «سردار» بار دیگر توجه راجرز را جلب کرده باشد. در حالی که «ادوارد» به صورت قرضی در سلتیک حضور دارد و شایعات در مورد جدایی «موسی دمبله» بیش از پیش شنیده می‌شود، «آزمون» بار دیگر وارد فهرست خرید راجرز شده است. او مطمئنا باید روند خوب خود را ادامه دهد و در جام جهانی نیز همین فرم را حفظ کند تا فصل آینده در سلتیک توپ بزند.

همه اینها در حالی عنوان می شود که به نظر می رسد «آزمون» علاقه چندانی به حضور در فوتبال اروپا مخصوصاً انگلستان ندارد و حالاحالاها حاضر نیست به این پیشنهادها فکر کرده و پاسخی دهد. به نظر می رسد تصمیم جدّی «سردار» برای پایان دادن به تمام شایعات و اخبار ضدونقیضی که درخصوص رفتن یا نرفتن او از فوتبال روسیه وجود دارد بعد از بازی های جام جهانی روسیه خواهد بود، حال این پیشنهادها از هر باشگاه مطرح و تیم های بزرگ فوتبال که باشد.

 

منبع : نشریه گلشن مهر
مورخه : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
نگارنده : رقیه مسلمی پور

برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …