تیم های ملّی الف و ب والیبال ساحلی ایران با ترکیب جدید گنبدی ها جواب داد

رقیه مسلمی پورـ بعد از هفته ها تمرینات اردویی، این هفته روانه ی تایلند شدند تا با حضور در تورهای آزاد جهانی و آسیایی تک ستاره این کشور، باری دیگر توانمندی های فنی شان محکی جدّی بخورد. تیم های الف و ب والیبال ساحلی ایران با ترکیب کاملاً گلستانی خود در میدان تایلند، ترکیبی متفاوت با دوره های گذشته بود؛ در تیم ملی الف «رحمان رئوفی»ِ باتجربه جای خود را به «آرش وکیلی» بازیکن جوان گلستانی داد تا در کنار «بهمن سالمی» ترکیب جدید تیم اول والیبال ساحلی ایران باشند. «رئوفی» با ورود به تیم ملی ب جایگزین «آق محمد سلاق» شد که تجربیات بسیار و ارزشمندی از میادین والیبال (سالنی) و ساحلی در کارنامه دارد. تیم ملی ب ایران در جام «سامیلا» تایلند و تیم ملی الف در جام «ساتون» این کشور مقام های سوم را از آن خود کردند تا سرمربی و کادرفنی والیبال ساحلی ایران به ترکیب جدید اعتماد کنند.

اوّلین برنز ساحلی ایران در میدان ساتون

تور جهانی تک ستاره تایلند/ ساتون؛ والیبال ساحلی ایران در تور جهانی «ساتون» تایلند گام اول را با پیروزی برداشتند. مسابقات جدول اصلی این تور با حضور ۱۶ تیم در شهر ساتون تایلند آغاز شد. در نخستین مسابقه تیم ملی الف ایران با ترکیب «آرش وکیلی» و «بهمن سالمی» به مصاف تایلند چهار با ترکیب «پاتیفان» و «دونوینیت» رفت و در دو ست متوالی با امتیازهای ۲۱ بر ۱۵ به پیروزی رسید. تیم ملی ب ایران نیز با ترکیب «رحمان رئوفی» و «عبدالحامد میرزاعلی» در نخستین بازی خود تایلند ۳ را با ترکیب «دانگجیندا» و «کانکگون» رفت و در دو ست متوالی با امتیازهای ۲۱ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۶ حریف خود را شکست داد. با پیروزی های به دست آمده در مرحله اول، تیم های ملی الف و ب ایران در مصاف با نمایندگان ژاپن و بردهایی دیگر، به عنوان صدرنشین گروه های سوم و چهارم به جمع هشت تیم برتر راه یافتند. «وکیلی» و «سالمی» در مصاف با ژاپن یک مرکب از «تاکاهاشی» و «گوتسو» توانستند این تیم را با امتیازهای ۲۱ بر ۱۴ و ۲۴ بر ۲۲ شکست دهند و به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع هشت تیم برتر صعود کنند. همچنین «رئوفی» و «میرزاعلی» ژاپن دو را با ترکیب «شیراتوری» و «آگه با» مغلوب کردند تا آنان نیز به عنوان صدرنشین از گروه چهارم راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. در این مرحله، تیم ملی ب ایران باری دیگر در مقابل میزبانان قرار گرفت اما با برتری مقابل تایلند دو توانست خود را به جمع چهار تیم برتر برساند. این تیم با پیروزی مقابل تیم «سورین» و «آدیسورن» تایلندی به مرحله نیمه نهایی رسید. این پیروزی در حالی برای تیم ملی ب ایران به دست آمد که تیم ملی الف با قبول شکست دو بر یک مقابل تایلند یک با ترکیب «ناتانون» و «سداوات» از راه یابی به دور بعد بازماند.

با پیروزی های مکرر به دست آمده برای تیم ملی ب ایران، در حالی که انتظار حضور این تیم در فینال تور «ساتون» می رفت اما تلاش ملی پوشان ایران مقابل تیم «کاندرا» و «آشفیا»ی اندونزی با امتیازهای نزدیک ۲۱ بر ۱۹ و ۲۱ بر ا۸ به سود حریفان ایران تمام شد تا تیم ملی ب ایران روانه ی دیدار رده بندی شود. در آخرین بازی این تور، «رئوفی» «میرزاعلی» توانستند با شکست دادن استرالیا به مقام سومی تور جاهنی «ساتون» تایلند دست یابند.

دوّمین برنز در دوّمین تور

تور آسیایی تک ستاره تایلند/ سامیلا؛ کاروان والیبال ساحلی ایران بلافاصله پس از پایان تور جهانی «ساتون» عازم «سامیلا»ی تایلند شد تا در تور تک ستاره آسیایی این شهر نیز شرکت کند. در مرحله گروهی این رقابت ها، تیم ملی الف ایران (آرش وکیلی و بهمن سالمی) سنگاپور الف را دو بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۱۳ و ۲۱ بر ۱۰ شکست داد. «وکیلی» و «سالمی» در دومین مسابقه خود نیز موفق به شکست دو بر یک تیم قدرتمند ژاپن ب با ترکیب «شیراتوری» و «آگه با» با امتیازهای ۲۳ بر ۲۵، ۲۱ بر ۱۵ و ۱۵ بر ۱۰ شد تا به عنوان صدرنشین گروه چهارم به مرحله بعد صعود کند. تیم ملی ب ایران (رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی) نیز با برتری دو بر صفر در بازی اول مقابل سنگاپور ب با ترکیب «شن» و «تای» در بازی دوم نیز قزاقستان ب را با ترکیب «یاکولف» و «بوگاتو» با امتیازهای ۲۱ بر ۱۶ و ۲۱ بر ۱۸ شکست داد تا به عنوان صدرنشین گروه پنجم راهی مرحله دوم و جمع ۱۶ تیم برتر شود. در مرحله دوم و حذفی تور «سامیلا» تیم ملی الف ایران با کسب پیروزی برابر هنگ کنگ با ترکیب «لام» و «کلوین» به جمع هشت تیم برتر صعود کرد و سپس با قبول شکست دو بر صفر مقابل چین یک با ترکیب «لکجیانگ» و «جیاکسین» و بازماندن از راه یابی به دیدار نهایی، یکی از تیم های دیدار رده بندی شد تا برای تصاحب مدال برنز در مقابل ژاپن (تاکاهاشی و ایشیجیما) قرار گیرد. جدال این دو تیم در بازی رده بندی، با برتری دو بر صفر به سود ملی پوشان ایران مقام سوم تور «سامیلا» را نصیب والیبال ساحلی کشورمان کرد.

اما تیم ملی ب ایران (رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی) پس از دو پیروزی، در مصاف با تیم «گائو» و «لی» چینی شکستِ دو بر صفر را با امتیازهای ۲۱ بر ۱۸ و ۲۱ بر ۱۲ پذیرا شده و بدین ترتیب با کنار رفتن از دور رقابت ها، به کار خود در تور تک ستاره «سامیلا» پایان دادند.

سرمربی تیم های ملّی والیبال ساحلی ایران:
بازیکنان ما عملکرد فوق العاده ای داشتند

سرمربی تیم های ملی والیبال ساحلی ایران بعد از پایان تورهای تک ستاره تایلند و کسب دو مقام سومی از این رقابت ها، عملکرد فنی بازیکناش را فوق العاده برشمرد و نسبت به ترکیب جدید تیم های ملی ساحلی کشورمان اظهارامیدواری کرد؛ «ترکیب جدید تیم های ایران جواب داد و ملی پوشان از نظر فنی عملکرد فوق العاده ای داشتند. مهمترین نکته در این رقابت ها رضایت از ترکیب های جدید است به گونه ای که اکنون والیبال ساحلی ایران دو تیم کاملاً آماده دارد و از ترکیب های جدید رضایت کامل داریم. البته رتبه های کسب شده تیم های ملی الف و ب ملاک ارزیابی برای ترکیب های جدید نیست بلکه معتقدیم تیم های ایران در این رقابت ها از نظر کیفیت فنی فوق العاده کار کردند و در بازی های مرحله گروهی مشخص شد که ایران دو تیم خوب ساحلی دارد.» «رضا نائینی» اعتقاد دارد، حالا می توان روی هر دو تیم ساحلی ایران حساب ویژه ای باز کرد؛ «اگر قبلاً تنها روی تیم ملی الف (رئوفی و سالمی) حساب باز می کردیم، اکنون روی دو تیم الف (آرش وکیلی و بهمن سالمی) و ب (رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی) می توان حساب باز کرد.»

او با نگاهی به تور «سامیلا» به رشد قابل توجه برخی تیم ها اشاره دارد؛ «در قاره آسیا، چین سرمایه گذاری خوبی روی والیبال ساحلی کرده است و دو مربی از برزیل در اختیار دارد و در آینده خبرهای زیادی از موفقیت های والیبال ساحلی چین خواهیم شنید. چین در تور جهانی ساتون شرکت نکرده بود و با انرژی کامل در مسابقات سامیلا حضور یافت و به همین دلیل تیم ملی الف برابر نماینده این کشور در مرحله نیمه نهایی مغلوب شد. اندونزی نیز رشد مناسبی در چند سال اخیر داشته و به همراه چین از رقیبان جدی برای ایران در آسیا محسوب می شوند.»

«نائینی» به تمرینات و مسابقات چهار ماه گذشته والیبال ساحلی ایران اشاره کرده و شرایط را برای این رشته در کشورمان مناسب ارزیابی می کند؛ «والیبال ساحلی ایران شرایط مناسبی دارد و امیدوارم این روند با مدیریت خوب ادامه یابد. با برنامه ریزی مناسب می توانیم این روند را ادامه دهیم.» ارزیابی سرمربی تیم های ملی والیبال ساحلی ایران از تورهای تک ستاره تایلند نیز اینچنین است؛ «با توجه به فاصله زمانی کوتاه بین دو تور جهانی ساتون و آسیایی سامیلا در تایلند، تیم های شرکت کننده در تور جهانی ساتون فرصت کافی برای ریکاوری جهت تور آسیایی سامیلا را نداشتند. به نظر من تورهای تک ستاره جهانی از نظر فنی همانند تورهای آسیا و اقیانوسیه هستند، ولی تور ساتون و سامیلا شرایط به مراتب بهتری داشتند.»

 

منبع : نشریه گلشن مهر
مورخه : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
خبرنگار : رقیه مسلمی پور

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …