چگونه عظیم گوک فوتبالیست گنبدی به ترکیب استقلال تهران رسید؟

عظیم گوکاستقلال امشب مجبور است مقابل نفت آبادان از یک مدافع جوان و بی تجربه استفاده کند. دست خالی منصوریان برای این بازی دلیلی ندارد جز تصمیمات عجیب فدراسیون فوتبال.

استقلال امشب لیگ هفدهم را با یک بازیکن جدید و ناآشنا شروع می‌کند: عظیم گوک. بازیکن جوان استقلال تا یک ماه پیش نمی‌توانست تصور کند که در هفته اول لیگ مقابل صنعت نفت آبادان در ترکیب اصلی باشد. این یادداشت قبل از بازی نوشته شده و شاید او آن قدر خوب بازی کند که بتواند در بازی‌های آینده هم خودش را به منصوریان تحمیل کند، ولی انتقاد اصلی به شرایطی است که کادر فنی استقلال را مجبور کرده یک بازیکن بدون حتی یک ثانیه تجربه بازی در لیگ را دراین بازی حساس به زمین بفرستد.

حضور گوک در ترکیب استقلال را باید نتیجه چند تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال دانست. اولی قانونی است که بر اساس آن باشگاه‌های لیگ برتری موظفند تنها ۱۸ بازیکن بزرگسال در فهرست داشته باشند و باقی فهرست را بازیکنان امید پر کنند. استقلال در این شرایط مجبور شده مگویان را با وجود یک سال باقی‌‌مانده از قراردادش از فهرست خارج کند. در انتقاد از این قانون عجیب قبلا هم نوشته شده، ولی مجبور کردن تیم‌ها به استفاده از تنها ۱۸ بازیکن بزرگسال برای فصلی طولانی که باید در دو تا سه جام بجنگند نتیجه‌ای جز کاهش کیفیت مسابقات ندارد.

تصمیم عجیب دوم فدراسیون محروم کردن سه بازیکن امید استقلال به خاطر نرفتن به مسابقات اخیر مقدماتی امیدهای آسیاست. استقلال بر اساس قوانین بین‌المللی اجباری به آزاد کردن بازیکنانش نداشت و این محرومیت بر خلاف قوانین بالادستی است. طبیعی است که باشگاه استقلال اگر شکایت کند و بخش حقوقی مجربی داشته باشد، می‌تواند فدراسیون را بابت این تصمیم محکوم کند.

استقلال سال گذشته نورافکن را در حالی برای جام جهانی در اختیار تیم جوانان ایران گذاشت که خودش درگیر مرحله حذفی لیگ قهرمانان بود. همزمان تعدادی از تیم‌های اروپایی بدون بازیکنان اصلی‌شان به این مسابقات رفتند، چرا که باشگاه‌ها به دلیل شرایط حساس ترجیح داده بودند اجازه سفر به آنها ندهند. جام جهانی جوانان جزو فیفادی نیست و استقلال با از خودگذشتگی حاضر شد هافبک جوانش را آزاد کند، در حالی که امید ابراهیمی را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

حالا فدراسیون که غرق در بی‌قانونی است تصمیم گرفته مقابل باشگاه استقلال از مشت آهنین استفاده کند و به سه بازیکن امیدش را اجازه بازی ندهد. ولی سوال اینجاست که اگر در راس این باشگاه مدیران قاطع‌تری حاضر بودند، باز هم فدراسیون چنین تصمیمی می‌گرفت؟

 

منبع : ایران ورزشی آنلاین

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …