سردار آزمون در جام جهانی روسیه فدای برنامه تدافعی تیم ملی ایران شد

اخبار
سردار آزمون (ملی پوش گنبدی فوتبال ایران)

اینکه سردار آزمون را یکی از بهترین گلزن های تاریخ فوتبال ایران معرفی کنیم اشتباه نکردیم نه تنها آمار و ارقام چهارساله این بازیکن در تیم ملی که ۲۳ گل در ۳۳ مسابقه آن هم تا سن ۲۳ سالگی و معرفی شدن به عنوان گران‌قیمت ترین بازیکن ایران تا قبل از شروع جام جهانی و همچنین جایگاه بالای محبوبیت وی در نزد هواداران فوتبال ایران موارد مستندی است که کسی نمی تواند آنها را انکار کند.

به گزارش سایت گنبداسپورت، هر چند دیدگاه شایسته سالاری کارلوس کی روش سرمربی با تجربه تیم ملی ایران را یکی از دلایل اصلی حضور سردار آزمون به عنوان بازیکن ثابت خط حمله ایران در چهار سال گذشته بتوان عنوان کرد اما برنامه تدافعی کارلوس کی روش در سه مسابقه ایران مقابل تیم های مراکش ، اسپانیا و پرتغال و وظایف اختصاصی کی روش به سردار در امر دفاعی باعث شد تا این بازیکن نتواند مثل همیشه آزادانه در کار تهاجمی تیم شرکت کند.

در مسابقه ایران مقابل مراکش استرس دفاع در نیمه اول به حدی بود که نه تنها سردار آزمون بلکه اکثر بازیکنان با تجربه تر ایران را به مرحله‌ی به هم ریخته‌گی رسانده بود اما در نیمه دوم زمانی که هجوم بی امان مراکشی ها فروکش کرد تک فرصت های پیش آمده برای ایران یکی پس از دیگری از دست رفت که یکی از آنها موقعیت تک به تک سردار آزمون با دروازبان حریف بود که سردار با طی کردن مسافتی در حدود ۳۰ متر فرصت گل زدن را برای خود به وجود آورد اما تاثیرات استرس بازی اول جام جهانی و جو سنگین مسابقه برای این جوان ۲۳ ساله آن توان شوت کردن عادی و به ثمر رساندن گل را در این فرصت از وی گرفته بود.

اما در مسابقه ایران با اسپانیا شاگردان کارلوس کی روش متفاوت ترین حالت ممکن یک تیم دفاعی فوتبال را قطعا به خواست سرمربی تیم به نمایش گذاشتند جایی که سردار آزمون تک مهاجم نوک حمله ایران در نیم دایره محوطه جریمه تیم ایران در حدود ۷۰ دقیقه فقط مشغول دفاع بود و اگر در مورد عملکرد این مهاجم گلزن در مقابل اسپانیا بخواهیم نظر دهیم عملکرد این بازیکن در کار دفاعی را باید بررسی کرد. هر چند نوع فوتبال سردار آزمون از نظر کارشناسان فوتبال دنیا با لیونل مسی آرژانتینی مقایسه می شود باید این را در نظر گرفت که تخصص این دو بازیکن کار هجومی می باشد اما با این وجود سردار آزمون در حد و اندازه های خود در کار گروهی برای دفاع از دروازه ایران نمره قبولی می توانیم به این بازیکن بدهیم.

در فینال گروه مرگ جام جهانی روسیه یعنی بین تیم های ایران و پرتغال که هر دو تیم برای صعود و حتی صدرنشینی می جنگیدند باز هم سردار آزمون حداقل ۵۰ درصد زمان بازی اش را برای یارگیری بازیکن شماره ۱۴ تیم پرتغال بنام ویلیام قرار داد که برنامه مهار این بازیکن توپ پخش کن و بازی ساز تیم پرتغال توسط سرمربی به سردار آزمون محول شده بود که در پایان مسابقه سرمربی تیم پرتغال اعتراف کرد که بازیکن بازی ساز تیم‌اش به خاطر شماره ۲۰ تیم ایران از جریان بازی خارج شده بود. در این بازی سردار آزمون نه تنها در انجام وظیفه دفاعی خود نمره کامل می توان برایش در نظر گرفت بلکه در خط حمله چندین موقعیت هجومی را برای هم تیمی هایش ایجاد کرد و حتی تنها پنالتی ایران که منجر به گل تساوی شد را همین بازیکن برای ایران کسب کرد.

عملکرد سردار آزمون در مجموع سه مسابقه ایران نشان داد که این بازیکن مثل یک سرباز در خدمت اجرای تفکرات دفاعی سرمربی ایران بود و تمام توان خود را برای کار دفاعی وقف تیم ملی کشورش کرد تا یکی از فدا شده های تیم ایران برای موفقیت نام ایران باشد.

 

نگارنده : احمد فضلی

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …