سعیده علّی ورزشکار گنبدی: جهان بسکتبال با عملکرد خوب ما سورپرایز شد

اخبار
تیم ملی بسکتبال ۳در۳ – سعیده علی ملی پوش گنبدی

قرار گرفتن در جمع ۱۰ بازیکن برتر امتیازآور جام جهانی بسکتبال سه نفره فیلیپین و همچنین کسب نخستین برد جهانی تیم ملی بانوان ایران در این رقابت ها روزی رویایی برای سعیده علّی رقم زد.

تیم ملی بسکتبال بانوان سه نفره ایران با یک پیروزی به کار خود در رقابت های جهانی پایان داد. این تیم مقابل رنکینگ شماره دو فیبا یعنی آندورا به پیروزی رسید. پس از این دیدار تیم ایران در رده چهارم گروه مرگ جام جهانی سه نفره فیلیپین قرار گرفت. از همین گروه تیم های آمریکا و روسیه صعود کردند.

سعیده علّی در چهار مسابقه ای که برای ایران در جام جهانی بسکتبال سه نفره بانوان در فیلیپین به میدان رفت ۲۳ امتیاز به دست آورد و هم اکنون با یک بازیکن روسی به نام آناستازیا لوگونوا در رده نهم قرار دارد.

او به روابط عمومی فدراسیون بسکتبال گفت: بازی های امروز ما خیلی عالی بود. اتحاد داشتیم و این اتحاد باعث شد بهترین عملکرد را ثبت کنیم. مقابل روسیه که قهرمان دو دوره جام جهانی است بسیار خوب بودیم و بازی خوب ما مورد توجه تماشاگران، مربیان و کارشناسان قرار گرفت. تشویق های آنها انگیزه بسیار خوبی به ما داد.

وی افزود: هر چه از بازی خوب امروزمان بگویم کم گفته ام. تمام مسئولیت هایی که به ما داده بودند را به نحو احسن انجام دادیم. فقط تجربه کم داشتیم.
این ملی پوش درباره پیروزی مقابل آندورا گفت: بازی با آندورا فوق‌العادده بودیم. این تیم تجربه خیلی زیادی در جام جهانی داشت و قبل از جام جهانی با آمریکا، ایتالیا و هلند در تورنمنت فرانسه بازی کرده بود. ما با نمایش قدرتمندانه خود طوری بازی کردیم که نگذاشتیم بازی ۱۰ دقیقه کامل را طی کند. همه سالن و اصلا همه جهان از بازی خوب ما سورپرایز شدند.

علّی با اشاره به رنکینگ شماره دو تیم ملی بسکتبال آندورا گفت: جلوی چنین تیمی بازی کردن واقعا اراده و پشتکار می خواهد. وقت ما برای جام جهانی خیلی کم بود. فقط یک ماه پس از کاپ آسیایی چین برای این رقابت ها فرصت داشتیم.

بازیکن با تجربه بسکتبال سه نفره بانوان در ادامه تاکید کرد: در کنفرانس خبری وقتی گفتیم فقط دو سال است سه نفره بازی می کنیم خبرنگاران حیرت زده ما را نگاه می کردند. باورشان نمی شد که تیمی با چنین سابقه کم و ناچیز این چنین عالی بازی کند. یکی از موارد بسیار مهمی که پیشرفت ما را رقم زد حمایت فدراسیون بسکتبال بود که بعد از ۲۰ سال امکان حضور بین المللی ما را فراهم کرد.

دپارتمان بسکتبال سه نفره فدراسیون نیز نقش زیادی داشت. ما در بهترین شرایط بسکتبال بازی کردیم، باید از زحمات کسایی‌پور رییس دپارتمان بسکتبال سه نفره، گلاره کاکاوندپور رییس بخش بانوان همین دپارتمان و البته نیکا بیک لی سرمربی تیم ملی بسیار تشکر کنم. انگیزه ای که آنها به ما دادند واقعا معجزه کرد.

عّلی عنوان کرد: همه تیم های حاضر در جام جهانی روسای فدراسیون ها و مسئولان فدراسیون کشورشان را در کنار خود می دیدند. آنها چندین کادر و ماساژورهای متخصص داشتند. لازم است برای ما هم چنین شرایطی وجود داشته باشد. باورتان نمی شود، برخی از تیم ها هفت، هشت تیم کادر داشتند.

این ستاره تیم ملی بانوان سه نفره درباره قرار گرفتن نام خود به عنوان یکی از ۱۰ بازیکن پرامتیاز جام جهانی گفت: واقعا هیجان زده هستم و خوشحالم که چنین افتخاری نصیبم شد. نتایج همه زحماتم را گرفتم. همیشه به فکر کردن در جام جهانی و تورنمنت های بزرگ فکر می کردم و اکنون به این آرزو رسیده ام.

وی خاطر نشان کرد: بازی های ما در گروه مرگ خیلی سخت بود. امیدوارم این روند در سال های آینده ادامه داشته باشد. ترس ما بابت بازی کردن جلوی تیم های بزرگ ریخته است. ما باید سطح‌مان را بالاتر ببریم.

 

منبع : فدراسیون بسکتبال

برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …