خاطرات «اکبر میثاقیان» و «ابراهیم خرمالی‌» با درخشش سردار آزمون در گنبد زنده شد

پس از چهارسال تلاش کارشناسان و مدیران فوتبالی شهرستان گنبدکاووس، دفتر نمایندگی هیئت فوتبال شرق استان گلستان در گنبدکاووس افتتاح شد.

فوتبال تنها یک ورزش و یک فعالیت جسمی همراه با هیجان و برد و باخت نیست و بدون تردید در کشور ما که کشوری جوان محسوب می‌شود واژه فوتبال همراه و عجین هزاران و میلیون‌ها صحنه خاطره‌انگیز و مفاهیم انرژی‌بخش و محرکی است که قابل قیاس با هیچ واژه و پدیده‌ای نیست.

گواه این مدعا را می‌توان از خلوتی خیابان‌ها در هنگام پخش بازی‌های فوتبال به ویژه شهرآوردها، مسابقات تیم ملی، جام جهانی و مسابقاتی جام باشگاه‌های قاره آسیا و اروپا مشاهده کرد و البته خوشحالی و خرسندی هواداران تیم‌های مختلف در خیابان‌ها و اماکن عمومی شهرهای مختلف پس از قهرمانی سرخابی‌ها و تیم‌های پرطرفدار شهرستانی و با اصالت.

به هرتقدیر هیچ کس را یارای انکار انرژی، روحیه و تاثیر فوتبال به عنوان ورزش نخست مورد علاقه مردم در شادابی، نشاط و پویایی جوانان نیست و همگان حتی منتقدین جدی به فوتبال انکارکننده نقش مهم این رشته ورزشی در سرزنده بودن اجتماعی جامعه نیستند.

حال این رشته پرهیجان در سراسر ایران اسلامی به عنوان نخستین بازی گروهی کودکان و خردسالان در کوچه و خیابان و در مدارس شناخته شده و عملا فرزندان این میهن شاید زودتر از مداد و خودکار با توپ فوتبال آشنا شده و آرامش و پویایی خود را در آن جستجو می‌کنند.

شهرستان گنبدکاووس از دیرباز یکی از کانون‌های مهم و قابل توجه فوتبال در کشور بوده است که بارها و بارها بازیکنان بسیار خوبی را در رده‌های مختلف سنی و در سطوح مختلف فوتبال معرفی کرده و در عین ناباوری با فقدان امکانات و توجه بسیار کم توانسته خود را در استان گلستان به عنوانی یکی از قطب‌های مهم این رشته ورزشی مطرح و توجه همگان را به خود جلب کند.

در حوزه فنی نیز عمدتا بهترین مربیان و پرورش‌دهندگان استعداد در رشته ورزشی فوتبال در شهر گنبدکاووس ساکن شده و امثال محمود سیدی‌ها که سردار آزمون را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند در عین غربت و مظلومیت کار خود را با جدیت و همت والا ادامه می‌دهند.

از سویی دیگر با توجه به بعد مسافت و پراکندگی شهرستان‌ها در استان گلستان لازم بود با تقسیم استان به دو بخش شرق و غرب عملا بخشی از اختیارات و امور با نظارت اداره کل و هیئت مرکزی فوتیال استان به شرق استان واگذار شود تا ورزشکاران شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش، آزادشهر و رامیان به جای طی مسافت‌های بسیار برای انجام امور اداری به راحتی در شهری در همسایگی خود این امور را به انجام برسانند.

از این رو ورزشکاران و مدیران ورزشی شهرستان گنبدکاووس و شهرهای شرق استان گلستان از چهار سال پیش جرقه راه‌اندازی دفتر هیئت فوتبال شرق استان گلستان را به نمایندگی و مرکزیت گنبدکاووس زدند و از راه‌های مختلف قانونی رایزنی‌های خود را برای تحقق این مهم انجام دادند تا اینکه بالاخره امسال و در ماه مبارک مبارک رمضان و در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) با موافقت بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان این دفتر در گنبدکاووس افتتاح و راه‌اندازی شد.

در این مسیر حبیب خواجه و جواد عزیزی از مدیران فوتبالی شهرستان گنبدکاووس بیش از همه تلاش خود را معطوف به ثمر نشستن این طرح و ایجاد ساختاری قانونی و غیرصوری در این حوزه کردند و سرانجام نیز با حمایت مدیران و ورزشکاران شرق استان گلستان به نتیجه مطلوب خود رسیدند.

به همین منظور با حضور مسوولان ورزشی شرق استان گلستان دفتری در مجموعه ورزشی ۵ هزار نفری آزادی شهرستان گنبدکاووس با تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای فعالیت نمایندگی هیئت فوتبال استان برای منطقه شرق گلستان راه‌اندازی شد.

گفتنی است که فوتبال در شهرستان گنبدکاووس هر چند سال‌هاست در سایه رشته‌ای پرطرفدار و پرهیجان همچون والیبال قرار گرفته است اما با ظهور و بروز فوتبالیست‌های مطرح از این خطه به ویژه سردار آزمون مهاجم نوک تیم ملی و عظیم گوگ هافبک تیم فوتبال استقلال بار دیگر خاطرات اکبر میثاقیان‌ها و ابراهیم خرمالی‌ها که از این شهرستان در رده‌های برتر فوتبال کشور فعالیت می‌کردند زنده شده و عملا روحی تازه در کالبد خسته فوتبال در شهرستان گنبدکاووس و شرق استان گلستان دمیده شده است.

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …