قصه ما در سال ۹۶ به سر رسید اما ورزش گنبد به مقصد نرسید

ابراهیم غفاری + محمود رحیمیان + مهدی محمدی

آخرین نفسهای سال ۹۶ نیز به اتمام میرسد. شک نکنید سال ۹۷ نیز همانند سرعت نور غزل خداحافظی را خواهد خواند، اما چه محصولی عاید ورزش استان و گنبد شده است؟ ورزشی که با کمترین هزینه بیشترین اوقات سالم خیل انبوهی از آیندگان را ترسیم خواهد کرد.

استان گلستان که در اکثر رشته ها ، پتانسیلهای فراوانی را در خود جای داده، لازم است نگاه علمی تر و تزریق بودجه مناسبتری را داشته باشد. ورزش استان با کمبود شدید منابع مالی به حیات خود ادامه میدهد.

مناطق بندر ترکمن ، گمیشان و حومه های اطراف که معدن استعدادهای ورزشی هستند از لحاظ بودجه ورزشی زیر خط فقر به امورات خود می رسند. گنبد ، کلاله در بدترین شرایط بودجه ورزشی بسر می برند و این کارها زیبنده این شهرها نیست که با این معضل دست و پا بزنند.

والیبال گنبد که شناسنامه والیبال ایران می باشد هنوز با من بمیرم و تو بمیری اداره می شود. ساحلی بازان گنبدی زمینی برای تمرین در گنبد ندارند، سالن آکادمی والیبال گنبد سالهاست خاک می خورد، استادیوم قدیمی تختی گنبد با گرد و غبار خاک هایش مبارزه کرد نه با حریفان.

بازیکنان والیبال هر سال بهتر از سال قبل از باشگاه طلبکار هستند، بسکتبال گنبد که برای خودش طی سالیان قبل عزتی داشت اکنون به ویرانه ای تبدیل شده است. سوارکاری گنبد هنوز نتوانسته مشتاقان خود را راضی نگه دارد، و خیلی از هیئت های رو به افول که شاهد مرگ تدریجی آنان هستیم.

از نماینده محترم مجلس که علیرغم قول انتخاباتی خود هنوز نتوانسته در مورد والیبال قدمهای محکمی را بردارد تقاضا داریم مشورت و نگاه خود را به چند نفر خلاصه نکند. اما سال ۹۷ به نظر با ورود استاندار محترم به معضل والیبال گنبد و اسب دوانی سال درخشانی را مردم ترکمن صحرا شاهد خواهند بود.

تیمداری شورای شهر گنبد و رایزنی طیار و تلاشهای استاندار محترم و فرمانداری گنبد می رود تا افق های کور اهالی توپ و تور را به وجد بیاورد. شاید خبر ساز ترین سوژه گنبدیها خداحافظی غفاری از صندلی ریاست ورزش باشد. ریاستی که سالهای طولانی دست نخورده باقی ماند.

اما رحیمیان که به جای غفاری این صندلی را تصاحب کرده بعد از تعویض چند تن از نیروهای قبلی طوفان جدیدی را شروع کرده ولی هنوز به بزرگترین مشاور غفاری در بحث ورزش یعنی واحدی دست نزده است.

اما والیبال استان با ورود سنگ دوینی (رئیس هیئت والیبال استان) انگشت گذاشته به پاشنه آشیل والیبال یعنی آباد کردن زیر ساخت ها. زیر ساخت هایی که میتواند آینده والیبال استان را گارانتی بکند. دست مریزاد می گوییم به سنگ دوینی و مجموعه همکاران والیبال استان که نقشه راه آکادمیک را برای والیبال استان پی ریزی کردند.

در سال جدید امیدواریم بحث شفاف سازی مالی سر لوحه کار عزیزان مسئولین گنبدی خصوصا در حوزه ورزش شود .قرار داد و درآمد سالن ها و زمینهای فوتبال همانند آب زلال بدرخشد. اینطور نباشد ، آب استادیوم ۵۰۰۰ نفری گنبد در مقطعی قطع شود. البته سالن المپیک نیز از این بدبختیها مبرا نیست.

وقتی گاز این سالن قطع و یا در زمانی حساب مالی هیئت والیبال گنبد مسدود میشود. باید نگاه عمیق تری را به ورزش انجام داد. اکنون که مدیر هاوش قصد آوردن ست کوویچ را دارد باید قرار داد سالن المپیک بر اداره ورزش گنبد با مدیر هاوش مشخص شود. قرارداد و هزینه های سالن های چای بوئین، سید آباد و سالن المپیک شفاف سازی شود.

در آخرین روزهای سال فرهاد قائمی بازیکن سال کشور شد و داوود نافعی این پسر محبوب و دوست داشتنی نیز فینال لیگ برتر والیبال را قضاوت کرده است. اعتباری که این دو عزیز برای والیبال استان به ارمغان آوردند برای همیشه نگین درخشان والیبال استان گلستان خواهند بود.

اما والیبال گنبد صاحب هر آنچه که در بعد فنی نشده در لفافه که لقلقه زبان شده از نوع کیسه و گونی و صبحانه میلیاردی شده که جای بسی خوشحالی است. امیدواریم در سال جدید نگرش ما به ورزش استان با دیدگاهها و تفکرات جدید جهش های جالبی را داشته باشد. به آقای طیبی (مدیر کل ورزش استان) نیز خدا قوت و خسته نباشید می گوییم که در سخت ترین شرایط بی پولی در والیبال گنبد با تزریق بودجه یار و یاور والیبال شد.

 

یا حق
شیر محمد شیروانی

برچسب‌ها: , , , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …