ملی پوش گنبدی بسکتبال بانوان: از رئیس جدید انتظار نگاه یکسان داریم

سعیده علی

سعیده علی به عنوان نماینده ورزشکاران زن در مجمع انتخاباتی بسکتبال حضور داشت و پس از انتخاب رامین طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون گفت: از رئیس جدید انتظار داریم نگاه یکسانی به بخش مردان و زنان بسکتبالیست داشته باشد.

سعیده علی درباره انتظارات و توقعات دختران بسکتبالیست از رییس جدید فدراسیون بیان کرد: مسائل بسیاری وجود دارد که در بخش بسکتبال دختران نیاز به تغییرات دارد چرا که در بخش بانوان شرایط حساسی داریم و مسابقه‌های مهمی همچون بازی‌های آسیایی جاکارتا و جام جهانی فیلیپین در پیش است.

او در ادامه با اشاره به بحث ملی و باشگاهی خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی مجزا در دو بخش ملی و باشگاهی صورت گیرد. تیم ملی خردادماه سال آینده مسابقه‌های جام جهانی بسکتبال سه نفره فیلیپین را در پیش دارد و همچنین بازی‌های آسیایی جاکارتا که نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم.

علی در ادامه گفت: باید جدول سالیانه مشخص باشد و اردوها به صورت منظم برگزار شود. ما در این سال‌ها برای کسب جواز حجاب زحمات بسیاری را کشیده‌ایم و حال زمان آن رسیده تا با یک برنامه‌ریزی دقیق نتیجه آن را کسب کنیم.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در ادامه درباره شرایط سوپرلیگ نیز بیان کرد: سوپرلیگ A با ۸ تیم کار خود را آغاز کرد که در ادامه به دلیل نبود اسپانسر یکی از تیم‌ها کنسل شد. یکی از مسائل بسیار مهمی که دختران بسکتبالیست از رییس جدید انتظار دارند جذب اسپانسرها در بخش بانوان است. بسیاری از بازیکنان شغل اصلی ندارند و تمام درآمد آن‌ها از لیگ است. زمانی که تیمی اسپانسر خوبی در اختیار نداشته باشد در نتیجه نمی‌تواند تمرین‌های خوبی را پشت سر بگذارد و این سطح کیفی لیگ را نیز پایین خواهد آورد و در ادامه اثرات آن را در تیم ملی نیز شاهد خواهیم بود.

علی در ادامه گفت: بیش از نیمی از جامعه بسکتبال را زنان تشکیل می‌دهند و آرزو و درخواست این بخش توجه یکسان است. اگر این توجه یکسان بوجود آید به خودی خود بسیاری از مسائل حل می‌شود. اگر نگاه فدراسیون به صورت یکسان به زنان و مردان باشد، در نتیجه درصد مدال‌آوری و موفقیت آن به نفع فدراسیون بسکتبال است.

سعیده علی در ادامه، حضور در تورنمنت‌های مختلف را پیش از جام جهانی فیلیپین و بازی‌های آسیایی جاکارتا مهم دانست و افزود: حضور در تورنمنت‌ها می‌تواند باعث شود تا سطح آمادگی و تجربه بازیکنان بالا رود و خود را در مسابقه‌های مختلف محک بزنند. این نگاه که برای بار نخست قرار است در مسابقه‌ جام جهانی شرکت کنیم و نتیجه مهم نیست، نگاه خوبی نخواهد بود. باید از روز نخست گام محکمی را در مسابقه‌ها برداریم. اگر برنامه‌ریزی خوبی پیش از حضور در مسابقه‌ها داشته باشیم و در تورنمنت‌های مختلفی شرکت کنیم با توجه به پتانسیلی که در بین بازیکنان بسکتبالیست زن وجود دارد نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.

او در پایان گفت: منتظر یک برنامه‌ریزی خوب از سوی رییس جدید فدراسیون هستیم و همه ما به این مساله خوش‌بین هستیم.

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …