همایش بزرگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری همگانی در گنبد برگزار شد – اسفند ۱۳۹۶

ورزش همگانی در گنبد

همایش بزرگ پیاده‌روی همگانی و دوچرخه سواری خانوادگی در گنبدکاووس با حضور پرشور و ده‌ها هزار نفری مردم برگزار شد.

پس از آنکه در ابتدای انقلاب با توجه ویژه به ورزش همگانی ورزش قهرمانی در کشور به حاشیه رفته و موجب شد تا از کاروان افتخارآفرینی برای کشور در دنیا عقب بمانیم به ناگاه با چرخش سیستم ورزشی به سمت ورزش قهرمانی این بار این ورزش همگانی بود که به دست فراموشی سپرده شد و به همین علت سلامت مردم نیز از این رهگذر به مخاطره افتاد.

تلاش‌های بسیاری در سالهای اخیر صورت گرفت تا با جبران نقص حذف معاونت ورزش همگانی از سازمان تربیت بدنی وقت و وزارت ورزش جوانان فعلی بتوان ورزش همگانی را با رویکردی جامع احیا کرد که یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌ها راه‌اندازی همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی و عمومی در شهرستان‌های مختلف در طی سال بوده است.

پیاده روی در گنبد

از همین رو همایش بزرگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری همگانی در شهرستان گنبدکاووس با محوریت نشاط و سلامت همگانی با حضور ده‌ها هزار نفری مردم این شهرستان از صبح امروز آغاز و تا دقایقی قبل از ظهر ادامه یافت.

همایش پیاده روی در گنبد

در این همایش که از سیمای استان گلستان نیز به صورت زنده و مستقیم پخش شد از میان شرکت کنندگان در همایش بزرگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری همگانی به قید قرعه بیش از ۲۲۳ نفر یک دستگاه دوچرخه اهدا شد تا نخستین همایش پیاده‌روی در کشور باشد که تمامی جوایز نیز در خدمت هدف برگزاری همایش یعنی ارتقای سلامت و گسترش فرهنگ ورزش همگانی قرار گرفته است.

ورزش همگانی در گنبد

این همایش از دقایقی بعد از ساعت هفت صبح از مقابل درب اصلی مجموعه باغ ملی شهرستان گنبدکاووس یا همان مجموعه گردشگری برج قابوس بن وشمگیر بلندترین برج آجری جهان آغاز شد و پس از طی چندین کیلومتر در پارک الغدیر در مجاورت میدان امام علی (ع) نیز پایان پذیرفت.

ورزش همگانی در گنبد

در مراسم پایانی و اختتامیه این همایش که با حضور حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه و عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان به همراه مدیران اداره‌کل‌های ورزش و جوانان و جمعیت هلال احمر استان گلستان برگزار شد علاوه بر سخنان کوتاه برخی از چهره‌های سیاسی و ورزشی در حوزه تقدیر از حضور باشکوه مردم و اهمیت توسعه ورزش همگانی، گروه‌های متعدد ورزش از جمله ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک و شکستن اجسام سخت برای مردم حاضر در محل انتهایی و اختتامیه همایش برنامه‌های جذابی را به نمایش گذاشتند.

همایش ورزش همگانی در گنبد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در مراسم اختتامیه این همایش با تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم این شهرستان در این همایش بزرگ پیاده‌روی و دوچرخه سواری همگانی، اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از دستورات جدی استاندار گلستان در دستور کار جدی ادارات، نهادها و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان قرار گرفته است.

همایش پیاده روی در گنبد

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه پس از استقبال و توجه عظیم مردم گنبدکاووس از برگزاری این همایش‌ها باید به نحو شایسته‌ای تداوم ورزش همگانی را در شهرستان دنبال کنیم، افزود: امروز بار دیگر مردم گنبدکاووس همچون سال‌ها و دوره‌های گذشته نشان دادند در سطح کشور بیش از هر شهرستان و استانی به ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه اهمیت می‌دهند.

مراسم همایش پیاده روی در گنبد

وی با تاکید بر اینکه امروز حضور همه اقشار، گروه‌ها و مجموعه‌های شهرستان را در همایش پیاده‌روی و دوچرخه سواری همگانی داشتیم، خاطرنشان کرد: ورزش علاوه بر کارکردهای خود در حوزه سلامت و نشاط عمومی می‌تواند به یکی از عوامل تقویت و تحکیم وحدت و همدلی میان مردم عزیز تبدیل شود.

مراسم همایش پیاده روی در گنبد

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این همایش با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به عنوان جامع‌ترین دین بشری توجه به ورزش و سلامت جسم و روان را یکی از توصیه‌های اساسی خود قرار داده است، گفت: امروز جوانان این سرزمین باید برای ارتقای سلامت جسمی و روحی خود توجه به ورزش همگانی را جدی بگیرند.

همایش پیاده روی در گنبد

حجت‌الاسلام محمود ترابی با تقدیر از حضور پرشور مردم شریف گنبدکاووس در همایش پیاده‌روی خانوادگی، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم ورزش را به عنوان یک اصل در پیشرفت و حرکت جامعه به سمت شکوفایی و رشد با تمام وجود حرکت داده و در مسیر صحیح خود به پبش ببریم.

مراسم همایش پیاده روی در گنبد

وی با اشاره به حضور اقوام مختلف با لباس‌های محلی در همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی شهرستان گنبدکاووس، ادامه داد: این ظرفیت عظیم فرهنگی، هنری و قومیتی در کمتر نقطه‌ای از ایران اسلامی یافت می‌شود که مردمانی از اقوام مختلف در بهترین و شایسته‌ترین شکل ممکن برای پیشرفت شهر خود در کنار هم قرار بگیرند.

مراسم همایش پیاده روی در گنبد

مراسم همایش پیاده روی در گنبد

 

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …