کانون خرید و فروش اسب در شهرستان گنبد تاسیس شد

فرماندار گنبدکاووس از تاسیس بازار بورس اسب در این شهر خبر داد و گفت:
با تاسیس این بازار بورس، شهرستان گنبدکاووس به کانون خرید و فروش اسب در کشور تبدیل می‌شود.
“غلامعلی سوسرایی” روز سه‌شنبه در جلسه تاسیس بازار بورس اسب در گنبدکاووس افزود: با تاسیس این بازار، زمینه تولید، پرورش و فروش اسب اصیل نژاد ترکمن در این منطقه ایجاد و ساماندهی می‌شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه پرورش اسب در این منطقه و همچنین وجود مجموعه اسبدوانی در این شهرستان،ایجاد بازار ویژه اسب می‌تواند در رونق پرورش اسب اصیل موثر باشد.
به گفته وی، با توجه به پتانسیل موجود در منطقه این بازار بایستی در نیمه امسال با همکاری مسوولان ذیربط و تولیدکنندگان بخش خصوصی ایجاد شود.
فرماندار گنبدکاووس گفت: با توجه به امکانات موجود نظیر پرورش‌دهندگان خصوصی اسب ، مجموعه سوارکاری و مرکز تولید اسب اصیل ترکمن، زمینه برای تاسیس این بازار فراهم است.
فرماندار گنبدکاووس با اشاره به خرید و فروش سنتی اسب در این منطقه گفت: در زمان حاضر خرید و فروش اسب به صورت سنتی در منطقه و در کشور صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد هم فروشنده و هم خریدار به دلیل نبود دقیق تبار شناسی اسب‌ها متضرر می‌شود.

برچسب‌ها: , , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …