مراسم پرحاشیه تغییر رئیس اداره ورزش گنبد در گزارش خبرگزاری فارس

تغییر رئیس اداره ورزش گنبدمراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با سال‌ها تاخیر اما با حواشی بسیاری برگزار شد که توجهات بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

روز گذشته اتفاقی در گنبدکاووس رخ داد که شاید مردم و مسوولان این شهرستان سال‌ها منتظر این اتفاق بودند اما هر بار بنا به دلایلی این رخداد به تاخیر می‌افتاد و به گونه‌ای در اذهان عمومی جا افتاده بود که گویا هیچ اراده و یا شاید توانی برای وقوع این اتفاق در مجموعه مدیران و مسوولان استانی وجود ندارد.

این رخداد چیزی نبود جز مراسم تکریم و یا همان تودیع رئیس باسابقه اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس که بعد از حدود ربع قرن تکیه زدن بر این مسند روز گذشته در شرایطی که هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد این چنین بحرانی و تنش‌آلود باشد از این جایگاه خداحافظی کرد.

ابراهیم غفاری که با سابقه ۲۳ سال ریاست بر ورزش شهرستان گنبدکاووس قطعا رکورددار مدیریت در این شهرستان و شاید استان گلستان است بارها و بارها و بنا به دلایل مختلف از جمله ناکامی‌های ورزشی گنبدکاووس و یا حواشی شخصی و گروهی تا مرز تغییر و جابه‌جایی رفته بود اما هر بار عواملی در پشت پرده موجب می‌شد تا وی به کار خود ادامه دهد.

در همین سال جاری حواشی متعدد به وجود آمده درباره والیبال و سوارکاری موجب شده بود تا رسانه‌های محلی و استانی به شدت از وی انتقاد کرده و خواهان برکناری وی شوند که بعضا با شکایت وی از رسانه‌ها نیز روبه‌رو شدند و حتی برای نخستین بار در این سال‌ها در یکی از جلسات دیدار ورزشکاران با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس سخنان تند و انتقادات بی‌شماری از وی رسانه‌ای شد که البته باز هم واکنش‌های تندی را در پی داشت.

عملکرد ضعیف اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در جذب اسپانسر متعهد و کارآزموده و استفاده از ملی پوشان گنبدی در تیم گنبدکاووس هر بار باعث شده بود تا باوجود تلاش‌های غفاری برای بستن به موقع تیم و شروع و تداوم بی‌حاشیه لیگ برتر این اتفاق رخ ندهد و همواره در سال‌های اخیر والیبال گنبدکاووس به عنوان زنگ تفریح رقبا به شمار آید.

در سال جاری حتی انتقادات امام جمعه گنبدکاووس از اداره ورزش و جوانان نیز علنی شده و به پشت تریبون نماز کشیده شد اما همه این عوامل نیز نتوانسته بود موجب جابه‌جایی ابراهیم غفاری بعد از ۲۳ سال مدیریت شود و او همچنان به کار خود ادامه می‌داد.

هرچند در این اواخر ارتباطات غفاری با رسانه‌ها طی یکی دو نشست مطبوعاتی و عذرخواهی وی به سمت اصلاح پیش می‌رفت اما صفحات کدر چندین ساله این ارتباط‌ها موجب شده بود تا این دوری قلب‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

اما به یکباره در هفته گذشته بود که ابراهیم غفاری در یک نشست فوری و اضطراری با رسانه‌ها با ادبیاتی تند و غیر معمول از تلاش معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان برای برکناری خود خبر داد و با عناوینی همچون افشاگری و بیان ناگفته‌ها شبهات متعددی را متوجه این مقام استانی و برخی دیگر از مسوولان شهرستانی کرد که البته با واکنش‌های متقابلی نیز روبه‌رو شد که به طور نمونه معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان این سخنان را فرار رو به جلوی غفاری خواند.

از صحت، سقم و چرایی بیان این سخنان آن هم در این برهه زمانی که بگذریم باید به این موضوع اشاره جدی کنیم که مراسم تودیع و یا همان تکریم مدیر ورزش و جوانان گنبدکاووس روز گذشته با بروز رخدادهای عجیبی روبه‌رو شد که همگان را متعجب کرده بود.

از سویی همه خبرنگاران، رسانه‌ها و ورزش دوستان منتظر بودند تا غفاری در این مراسم ناگفته‌های دیگری که وعده آنها را داده بود از رانت خواری و پشت پرده‌های ورزش گلستان را بیان کند و از سویی دیگر نیز مدیران شهرستانی و استانی نیز در تلاش برای مدیریت این بحران به وجود آمده و خاموش کردن این صدا بودند.

به هرحال در روز تودیع همه مهمانان که با دعوت‌نامه اختصاصی و یا تماس تلفنی به مراسم تودیع در تالار همایش‌های دانشگاه آزاد گنبدکاووس دعوت شده بودند در میانه راه با یکی دوبار رفت و برگشت مکان از دانشگاه به اداره ورزش و جوانان، سالن ورزشی و فرمانداری روبه‌رو شدند که در نهایت متوجه لغو شدن مراسم تودیع و معارفه در دانشگاه آزاد و انتقال آن به اداره ورزش و جوانان این شهرستان شدند.

برخی از مهمانان که به نشانه اعتراض از همان جا به منازل و محل کار خود رفتند اما خبرنگاران و برخی ورزش‌دوستان پس از بازگشت از دانشگاه آزاد به اداره ورزش و جوانان مراجعه کردند که اتفاقات بعضا تاسف‌باری در این مکان رخ داد.

در حالیکه به خبرنگاران گفته شده بود در حیاط اداره منتظر باشند تا در ساعت ۱۰:۴۵ صبح جلسه در دفتر اداره آغاز شود، به ناگاه با اعلام یکی از خبرنگاران که مراسم به صورت مخفیانه در دفتر اداره در حال برگزاری است هجوم خبرنگاران و برخی ورزش‌دوستان به دفتر ریاست شکل گرفت.

در ابتدا برخی از مسوولان مراسم از ورود خبرنگاران به سالن ممانعت کردند که با پیگیری و هماهنگی معاون سیاسی فرماندار ویژه گنبدکاووس و عذرخواهی وی از شرایط رخ داده این عزیزان نیز به جمع اعضای جلسه اضافه شدند و به علت فقدان جا تمام طول جلسه را به صورت ایستاده دنبال کردند.

انتقادات شدید برخی خبرنگاران و حاضرین در این جلسه که پس از کش و قوس های فراوان موفق به حضور در دفتر ریاست اداره ورزش و جوانان شده بودند پیرامون نحوه برگزاری مراسم و تغییرات و جابه‌جایی آن و همچنین تلاش برای فریب خبرنگاران و ممانعت از حضور آنها باعث شد تا فرهاد شیبک و قاسمعلی برزمینی در توضیحاتی تلاش کنند تا فضا را آرام کرده و در محیطی به دور از تنش جلسه را به اتمام برسانند و به همین دلیل ضمن عذرخواهی از خبرنگاران اعلام کردند از ابتدا قرار بوده جلسه تودیع و معارفه فقط با حضور پرسنل اداره ورزش و جوانان و به صورت داخلی برگزار شود و به همین دلیل با تصمیم این عزیزان جلسه در دفتر ریاست اداره برگزار شده است.

اما جلسه که به علت عصبانیت حضار و به ویژه خبرنگاران از این‌گونه اهانت‌ها در شرایط داغی به سر می‌برد با اظهارات ابراهیم غفاری به سمت شفافیت نزدیک‌تر شد و او با صراحت تمام از ممانعت فرماندار ویژه گنبدکاووس از برگزاری جلسه در دانشگاه آزاد و سخنرانی وی دربار حواشی برکناری خود خبر داد و از تماس شبانه با رئیس دانشگاه آزاد گنبدکاووس برای لغو جلسه نیز پرده برداشت.

او با بیان اینکه در این جلسه که بنا به درخواست فرماندار و اعضای شورای تامین به صورت مختصر در اداره ورزش و جوانان برگزار شد توصیه به سکوت شده است از بیان ناگفته‌ها در جلسات ویژه‌ای با خبرنگاران خارج از این محیط خبر داد.

هرچه بود فرجام این جلسه با سکوت معاون سیاسی فرماندار گنبدکاووس و معاون توسعه منابع و پشتیبانی مدیرکل ورزش و جوانان و برخی سخنان غفاری باز هم در فضایی غیرشفاف به کار خود پایان داد و هرچند تکلیف مدیریت ورزش گنبدکاووس با انتصاب محمدعلی رحیمیان مشخص شد اما بسیاری از سوالات رسانه‌ها همچنان بی‌پاسخ ماند.

به هرحال شاید رسانه‌های گنبدی دلخوشی از رفتارهای هیجانی و بعضا پرخاشگرانه ابراهیم غفاری نداشته باشند اما به هیچ عنوان نمی‌پذیرند که تغییرات مدیران در شهرستانی همچون گنبدکاووس با این حواشی و بنا به دلایل غیرشفاف رخ داده و هیچ مسوولی برای پاسخگویی خود را مسوول نداند که نهایتا رفتارها و گفتارهای بعضا خارج از شان مدیریت و شان شهرستان گنبدکاووس در هاله‌ای از ابهام بدون منشا و پاسخ باقی بماند.

رسانه‌های استان گلستان ضمن پیگیری جدی علت‌های این برکناری که هرچند شاید موجب رشد ورزش گنبدکاووس و یا به عبارتی با رخ دادن گردش نخبگان موجب شکوفا شدن ظرفیت‌های جدیدی شود معتقد هستند باید مقامات مسوول استانداری و اداره کل ورزش و جوانان گلستان ضمن برگزاری یک مراسم باشکوه و منظم ضمن پاسخگویی به رسانه‌ها و عذرخواهی از مدعوین مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، به شبهات و ابهامات مطرح شده پاس خداده و با استقرار صمیمت و برادری از ادامه بروز این تنش‌ها و تداوم چالش‌های شخصی در ورزش این شهرستان جلوگیری کنند.

 

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: , ,
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبدالحی نوبری
اخبار
مربی گنبدی اولین لژیونر سپک تاکرا در ترکیه فعالیتش را شروع کرد

عبدالحی نوبری نامی آشنا در سپک تاکرای ایران جزو اولین ورزشکاران این رشته ورزشی در کشور که با لباس تیم ملی افتخارات متعددی را در کارنامه ورزشی خود دارد این بار در جایگاه مربی گری افتخاری دیگر رقم می زند. به گزارش سایت گنبداسپورت، نوبری که پیش از این با …

اخبار
زهرا دانایی : قانون استخدام مدال‌آوران آسیایی و جهانی اجرا نمی‌شود

رییس انجمن دوومیدانی و والیبال نشسته استان گلستان از آنچه که اجرا نشدن مصوبه قانونی استخدام قهرمانان در ادارات و سازمان‌ها به عنوان یکی از مطالبات جدی ورزشکاران ملی‌پوش و مدال‌آور نامید؛ ابراز گلایه کرد. زهرا دانایی طوس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: …

اخبار
باشگاه‌داران گنبدی از بیکاری دایمی در شرایط کرونایی ترس دارند

مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی گنبدکاووس که تعطیلی چهار ماهه ناشی از شیوع کرونا باعث کاهش درآمد آنان‌شده از مسوولان می‌خواهند با توجه به وضعیت قرمز بهداشتی در این شهرستان و تداوم تعطیلی مراکز ورزشی، از طریق تسهیلات و یا فراهم‌کردن شرایط بازگشایی محدود، مانع بیکاری دایمی آنان شوند. بسته …