شهرستان گنبد در مرکز استان گلستان با استعدادهای فراوان در ورزش ، مخصوصا در رشته محبوب و پرطرفدار والیبال به عنوان یکی از قطب های والیبال با نام پایتخت والیبال ایران معرفی می شود.
سال گذشته تیم والیبال نئوپان گنبد که توسط کارخانه نئوپان شهرستان مورد حمایت قرار می گرفت بعد از ۱۲ سال از حمایت خود بر والیبال گنبد کناره گیری کرد و با آن همه بلاتکلیفی بعد از کنارگیری نئوپان ، بالاخره وزارت رفاه و بعد تربیت بدنی کشور از والیبال گنبد حمایت کردند و نام تیم به استقلال گنبد تغییر یافت. البته در یک هفته مانده به آغاز لیگ ، این تیم توسط وزارت رفاه تشکیل شد. جا دارد از زحمات و رایزنی های نماینده شهر آقای مارامایی ، فرماندار حال حاضر شهر و رئیس هیئت والیبال استان آقای حاج آقا نیازی یاد کنیم و کمال تشکر را از آنها داریم.
تیم والیبال استقلال ۸۵
رفتن بازیکنانی چون عرفان نواز ، حمید چوگان و امین کلته از این تیم موجب شد تا استقلال به فکر یافتن بازیکنان جدید باشد. حضور پر رنگ پاسور تیم صنام سعید معروف در استقلال و عبدالله ناظری به همراه ادریس دانشور از مهره های جدید و با انگیزه استقلال بود. بعد از تشکیل یک هفته ای این تیم بدون تمرینات و هماهنگی وارد مسابقات شد. از بد اقبالی دو بازی اول با تیم های قدرتمند سایپا و پیکان در تهران داشت و نتیجه را واگذار کرد.

دوباره مشکلات مالی این تیم در میانه مسابقات نمایان شد ، شکست در مقابل پتروشیمی و گل گوهر از اثرات بی انگیزه بودن بازیکنان بود. اما شاگردان «بای محمد دوجی» در بازی های آخر نیم فصل استقلال با سه برد متوالی نشان داد که می توانند هر تیمی را در ایران شکست دهند. پیروزی در مقابل تیمهایی چون برق تهران ، پگاه ارومیه و آیدانه در خانه حریفان از جمله کارهای مهم این تیم در نیم فصل اول بود. استقلال در ۱۱ بازی انجام داده ۶ برد و ۵ باخت در کارنامه خود ثبت کرد. و در رده ششم جدول جای گرفت.

تیم والیبال نئوپان ۸۴
جدا شدن بخشی از نیروهای این تیم و کوچ آنان به همراه خلیل آزمون به گل گهر سیرجان موجب شد تا گنبدی ها دست نیاز به سوی ملی پوشان پاکستانی دراز کنند. عرفان نواز و کاشف منصور که سال قبل را با پادیسان گذرانده بودند در این فصل پیراهن نئوپان را پوشیدند. مشکلات مالی موجود که همواره برای تیم های این منطقه آزاردهنده است موجب شد تا نئوپان دیرتر از موعد مقرر تمرینات خود را آغاز کند. نئوپان با چنین حال و روزی چند بازی اول خود را باخت، اما «بای محمد دوجی» به تدریج با هماهنگ تر کردن تیم ترس بر اندام حریفان انداخت.
شکست دادن صنام و پگاه (قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش) اوج کار نئوپان در نیم فصل اول بود، نئوپان در مجموع در ۱۳ بازی انجام داده خود صاحب ۷ پیروزی و ۶ شکست شد. نئوپان در رده هفتم جدول قرار گرفت.

 

نویسنده : احمد فضلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید