فرهاد قائمی
تیم بانک سرمایه به عنوان نماینده والیبال ایران در رقابت های جام باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد و یکی از بازیکنان کلیدی و تأثیرگذار این تیم که این روزها با قهرمانی در نیم فصل لیگ برتر باشگاه های کشور به قهرمانی در این بازی ها فکر می کند، دریافت کننده و قدرتی زن گنبدی آن است؛ «فرهاد قائمی» که شش سال پیش از سوی «خولیو ولاسکو» مورد توجه قرار گرفت و به تیم ملی ایران فرا خوانده شد به خوبی توانست از فرصت به وجود آمده برای اثبات شایستگی هایش استفاده کند تا جایی که در رقابت های لیگ جهانی، قهرمانی جهان و سپس بازی های المپیک، یکی از ستاره های تیم ملی والیبال ایران باشد.

«قائمی» که در این فصل رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور بپیراهن بانک سرمایه را بر تن دارد و بااین تیم به قهرمانی نیم فصل نیز رسیده، فراتر از آنکه به قهرمانی تیمش در فصل جاری لیگ برتر ایران فکر می کند درخشش در بازی های جام باشگاه های جهان را با این تیم نشانه رفته است. او البته نیم نگاهی نیز به حاشیه های والیبال ایران داشته و معتقد است عده ای چشم ندارند پیشرفت والیبال و بازیکنانش را ببینند!

لیگ برتر والیبال ایران مدعی زیاد دارد

معتقد است چون در جام باشگاه های جهان بهترین تیم های دنیا حضور دارند باید بتوان آبروی والیبال ایران را حفظ کرد. «فرهاد قائمی» که برای تقویت تیم سرمایه در فصل جدید لیگ برتر والیبال ایران و حضور این تیم در جام باشگاه های جهان به جمع بازیکنان سرشناس و ملی پوش آن پیوسته، در موفقیت این تیم میلیاردی نقش مهمی داشته است. او با اشاره به نتایج تیمش در نیم فصل اول لیگ برتر امسال، اعتقاد دارد تیمش به آسانی قهرمان نیم فصل نشده است؛ «به آسانی قهرمان نیم فصل نشدیم بلکه بازی ها و روزهای سختی را در نیم فصل اول سپری کردیم تا به اینجا رسیدیم؛ جایگاه امروز ما راحت به دست نیامده و خدا را شاکریم که توانستیم بدون شکست نیم فصل را به پایان برسانیم چراکه بعضی از تیم ها به عنوان مدعی برای ما شرایط سختی ایجاد کردند و نتایج خوبی نیز به دست آوردند.»

دریافت کننده گنبدی تیم سرمایه اگرچه هدف اصلی خود و تیمش را ایستادن بر سکوی قهرمانی لیگ برتر می بیند اما شرایط برخی از تیم ها را بهتر از سرمایه می داند؛ «اینطور نیست که از الان قهرمانی را برای بانک سرمایه کنار گذاشته باشیم چراکه می بینیم با جایگاهی که والیبال ایران به دست آورده و بازیکنان فنی و خوبی که دارد همه تیم های لیگ برتر خوب هستند و فقط تیم سرمایه نیست که بازیکنان خوب دارد و حداقل چهار.پنج تیم خوب دیگر نیز هستند که بازیکنان ملی پوش دارند. حتی می توانم بگویم برخی از تیم ها از نظر پتانسیل بازیکن از ما نیز بهتر هستند.»

اسم ها در زمین بازی نمی کنند!

ملی پوش والیبال ایران با عنوان اینکه «اسم ها در زمین بازی نمی کنند» والیبال ایران را با سرمایه ی بالای منابع انسانی اش می بیند؛ «امروز والیبال ایران به سطحی از پیشرفت و جایگاه فنی در دنیا رسیده است که پتانسیل بالایی از نظر بازیکن دارد تا جایی که همه تیم ها بازیکنان تیم ملی در ترکیب خود دارند و تیم ما نیز یکی از آنهاست اما نمی دانم چرا بعضی ها این پتانسیل را نمی بینند و عنوان می کنند سرمایه راحت تیم ها را شکست می دهد و از الان مشخص است که قهرمان می شود.

این در حالی است که ما برای رسیدن به هدف مان که قهرمانی لیگ برتر است روزی پنج. شش ساعت تمرین می کنیم تا در زمین هماهنگ باشیم و نتایج خوبی بگیریم؛ این نتایج نه اتفاقی است و نه اسم ها در زمین بازی می کنند.» «قائمی» از هدف خود و همراهانش اینطور می گوید؛ «ما راه سختی در پیش داریم اما به خاطر هدفی که تعیین کرده ایم، تلاش زیادی می کنیم. می دانیم در دور برگشت کار سخت تری خواهیم داشت چون تیم ها با شرایط بهتری می آیند.

امیدوارم سرمایه در پایان فصل به هدفش که همان قهرمانی لیگ برتر است، برسد امّا ما فعلاً به دور برگشت لیگ برتر ایران فکر نمی کنیم؛ جام باشگاه های جهان را در پیش داریم و طبیعی است تمام تمرکزمان روی این مسابقات باشد.» از نگاه این بازیکن ملی پوش والیبال ایران، کار او و تیمش در لهستان مقابل رقبای صاحب نام باشگاه های جهان آسان نیست؛ «در تیم مان مصدومی نداریم و تمام بازیکنان با سلامت جسمانی کامل عازم این رقابت ها می شوند. کار ما در این مسابقات آسان نیست زیرا میدانی است که در آن بهترین های والیبال دنیا حضور دارند و رقابت ما با بهترین های جهان است. ما امیدواریم با نتایج خوب بتوانیم نماینده خوبی نیز برای والیبال کشورمان در جهان باشیم و آبروی والیبال ایران را حفظ کنیم.»

اسپانسرها به کمک قهرمانان بیایند

«فرهاد قائمی» به حواشی والیبال ایران نیز توجه دارد و معتقد است برخی دوست ندارند قراردادهای میلیاردی بازیکنان والیبال را ببینند؛ «متأسفانه برخی از اینکه میزان قراداد بازیکنان والیبال رشد کرده، ناراحت هستند و چشم ندارند ببینند والیبالیست ها هم لباس خوب بپوشند و جای خوب بروند (!) این در حالی است که والیبال ایران نسبت به نتایجی که گرفته و جایگاهی که در دنیا و ورزش ایران پیدا کرده، از نظر قراردادی هم پیشرفت داشته است.»

ملی پوش گنبدی والیبال ایران البته تأکید می کند باید به دیگر رشته های ورزشی نیز مانند والیبال توجه شود؛ «ورزش ایران فقط والیبال یا یک رشته خاص نیست؛ رشته های دیگری هم هستند که مدال ها و افتخارات زیادی به دست آورده اند اما این روزها وضعیت خوبی ندارند و نیازمند توجه جدی هستند. باید اسپانسرها جذب ورزش شوند تا از قهرمانان حمایت شود؛ قهرمان جهان و المپیک در شأن خود نمی بیند به خاطر مشکل مالی اش، اعتراض کند».

 

 

منبع : نشریه گلشن مهر

خبرنگار : رقیه مسلمی پور

مورخه : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید