ظاهراً قرار نیست حاشیه ها دست از سر والیبال گنبد بردارد؛ اینکه هر سال تیم والیبال این شهر به عنوان تنها نماینده والیبال استان گلستان در لیگ برتر باشگاه های کشور با مشکلات تکراری اش ازجمله فقدان اسپانسرهای چندان متمول در روزهای پایانی مانده تا آغاز این بازی ها اعلام آمادگی می کند خود به خود سایه حاشیه را بر سر گنبدی ها می گستراند حال تصمیم های ضدونقیض فدراسیون و سازمان لیگ والیبال این روزها بر مشکلات و دغدغه های نمایندگان والیبال گنبد در آستانه نیم فصل دوم لیگ برتر افزوده است.

در حالی که پس از جلسه ۲۲ مهرماه سال جاری در محل فدراسیون والیبال درخصوص تصمیم گیری برای ادامه فعالیت تیم والیبال گنبد در لیگ برتر، این فدراسیون با اعلام شروط خود برای این تیم در وب سایت رسمی خود، بازی تیم های گنبد و کاله مازندران (مربوط به هفته دوم دور رفت) را بازی معوقه و برگزاری آن را در همین قالب منوط به اعلام سازمان لیگ برشمرد اما یکباره با اعلام جدول رده بندی تیم های لیگ برتر در پایان نیم فصل، یک برد به نتایج کاله و یک باخت به نتایج هاوش افزوده شد تا بدین ترتیب، بدون برگزاری این بازی معوقه، گنبدی ها بازنده میدان شوند!

یک بام و دو هوای فدراسیون والیبال و سازمان لیگ، باری دیگر گنبدی ها را بر آن داشت تا ضمن غیرقانونی خواندن این اقدام سازمان لیگ، با از سر گرفتن مکاتبات، خواستار احقاق حق خود شوند. گنبدی ها در شرایطی به دنبال برگزاری این بازی در قالب دیدار معوقه نیم فصل اول هستند که رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال مدعی است به هیچ عنوان نگفته است که این دیدار معوقه برگزار خواهد شد!

انتظارهای بی فرجام

بعد از آنکه در آغاز فصل، از سوی نمایندگانِ اسپانسر تیم والیبال گنبد با نام کارت ایرانیان، قرادادهای جعلی و دادن چک‌های تقلبی به بازیکنان کار دست این تیم داد تا در آستانه هفته دوم لیگ برتر نماینده والیبال این شهر از بالاترین سطح رقابت های باشگاهی والیبال ایران کنار گذاشته شود پادرمیانی تعدادی از مسئولان و پذیرفتن برخی شروط از سوی فدراسیون، مجوز فعالیت دوباره این تیم را صادر کرد.

فدراسیون والیبال با انتشار خبر جلسه تصمیم گیری برای نماینده والیبال گنبد و صورتجلسه آن در خروجی وب سایت خود به تاریخ ۲۲ مهرماه اعلام کرد، «دیدار هفته دوم این تیم مقابل کاله مازندران در قالب دیدار معوقه لیگ برتر با اعلام سازمان لیگ برگزار خواهد شد.» فدراسیون والیبال بر همین اساس، در اخبار دیگری که در پایان بازی های هر هفته از دور رفت نیم فصل اول منتشر کرد عنوانِ «با یک بازی کمتر» را مقابل نام تیم های هاوش گنبد و کاله مازندران آورده است؛ عنوانی که امروز گنبدی ها از آن به عنوان حقّ ِ برگزاری این دیدار معوقه، استناد می کنند.

در چنین شرایطی و در روزهایی که گنبدی ها مانند آملی ها در انتظار اعلام زمان برگزاری این بازی معوقه از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال بودند اعلام رده بندی تیم های لیگ برتر در پایان نیم فصل (۱۵/۰۹/۱۳۹۶)، گنبدی ها را متعجب کرد؛ فدراسیون در این خبر با افزودن یک برد و سه امتیاز به تیم کاله و یک باخت به نتایج هاوش، برگزاری دیدار معوقه این دو تیم را در عمل، منتفی دانست و نتیجه این بازی برگزار نشده را به سود کاله اعلام کرد. این اتفاق گنبدی ها را بر آن داشت تا باری دیگر در اعتراض به فدراسیون والیبال، دست به قلم شوند.

استناد به کدام بند آیین نامه؟!

مدیرعامل باشگاه هاوش گنبد در نامه ای که ۱۸ آذر خطاب به «محمدرضا داورزنی» سرپرست فدراسیون والیبال نوشت، به این نکته اشاره کرد که، سازمان لیگ به دلیل عدم واریز ورودی از انجام بازی جلوگیری کرده است. نامه اعتراض آمیز «مهدی محمدی»؛

«بر اساس جلسه مورخه ۲۲ مهرماه در آن فدراسیون با حضور ریاست اداره ورزش و جوانان و دبیر محترم فدراسیون و صورتجلسه منعقدشده مبنی بر تجدید دیدار برگزار نشده با کاله، این دیدار می بایستی در تاریخ اعلامی سازمان لیگ تجدید می شد ولی متأسفانه به یکباره به سود کاله اعلام شد که این امر بهت و حیرت جامعه والیبال گنبد و کارشناسان والیبال را در پی داشت.

نکته جالب توجه اینکه روابط عمومی محترم آن فدراسیون در طول برگزاری لیگ و از هفته سوم تا دهم در جدول رده بندی به استناد آن صورتجلسه بازی را معوقه اعلام کرده و حتی در گزارش بازی ها نیز هم در مورد هاوش و هم در مورد کاله به دفعات عنواننموده است این دو تیم یک دیدار معوق دارند ولی نمیدانیم سازمان لیگ باستناد کدام بند آیین نامه چنین حکمی را بدون اعلام کتبی و… صادر نموده است. جالبتر اینکه باشگاه هاوش دو نامه در مورخه های (۷/۸/۹۶) و (۵/۹/۹۶) به فدراسیون زده و خواستار اعلام زمان دیدار معوقه شده بود که همچون همیشه و سایر نامه ها به سازمان لیگ بدون پاسخ ماند.

رییس سازمان لیگ در تماس تلفنی و نیز در برنامه زنده تلویزیونی مدعی بودند که تیم گنبد آمادگی بازی نداشته است در حالی که ایشان روز قبل از بازی کاله و در مورخه (۱۸/۷/۹۶) در تماس با آقای غفاری گفته بودند اگر ورودی واریز نشود تیم کاله را برمی گردانند!! همچنین ایشان در برنامه ۵+۱ درخصوص بیانیه ۲۲ مهر فدراسیون منکر آن شده و عنوان نمودند اگر مدرکی دارید رو کنید که استناد این باشگاه به سایت رسمی فدراسیون در مورخه ۲۲/۷/۹۶ ساعت ۱۶:۳۳ با عنوان «شروط فدراسیون برای ایرانیان» می باشد و متأسفانه سازمان لیگ برخلاف آن عمل نموده و رأی غیرقانونی صادر کرده است.

ظاهراً استناد سازمان لیگ به عدم حضور گنبد در این دیدار بوده در حالی که در گنبد بصورت الکترونیکی بلیط فروشی شده بود و شهرستان آماده برگزاری دیدار بود ولی سازمان لیگ به دلیل عدم واریز ورودی از انجام بازی جلوگیری نمود و اتفاقی مشابه دیدار متین ورامین و پارسه تهران در لیگ برتر سال گذشته پیش آمد که در آن دیدار فدراسیون والیبال رأی به تجدید دیدار داده بود……»

وقتی ناهماهنگی های فدراسیون نشینان قربانی می گیرد

به دنبال ارسال نامه باشگاه هاوش گنبد به فدراسیون والیبال، گفته های «منوچهر پورحسن» رییس سازمان لیگ رسانه ای شد. او با بیان اینکه «به هیچ عنوان نگفتیم که این دیدار معوقه برگزار خواهد شد» دلیل دیگری آورده است؛ «در آن موقع که این بازی برگزار نشد مدیرعامل ایرانیان گنبد اعلام کرد که قراردادها جعلی است و چک‌های تقلبی به بازیکنان داده‌اند. او گفت که عده‌ای معلوم‌الحال این کارها را کرده‌اند و پس از آن هم بازیکنان این تیم اعلام کردند که بازی نمی‌کنند. در همان حین من به بهروز عطایی زنگ زدم و از او پرسیدم که کجا هستند و او پاسخ داد که در شهر گلوگاه هستیم.

من هم با توجه به این اتفاقات به عطایی گفتم که برگردید و مسابقه برگزار نمی‌شود چرا که هیچ کس مسئولیت تیم گنبدی را نمی‌پذیرد. در آن زمان هم به هیچ عنوان نگفتیم که این دیدار معوقه برگزار خواهد شد. همین اتفاقات با استاندار شدن مناف هاشمی در گلستان همزمان شد و استاندار جدید شرایط تیم را تضمین کرد. پس از آن که نماینده گنبد با شش نفر به تبریز رفت من گفتم که دیگر با این تیم کاری ندارم.» اظهارات «پورحسن» و منافات آن با گزارش های پیشین فدراسیون والیبال، حکایت از ناهماهنگی فدراسیون نشینان در اتخاذ تصمیمات واحد در لیگ دارد؛ تصمیم هایی به ظاهر ساده اما سرنوشت ساز، که درنهایت قربانیانی چون اهالی والیبال گنبد دارد.

در حاشیه؛

«ابراهیم غفاری» رئیس اداره ورزش و جوانان گنبد: «این اقدام غیرقانونی و برخلاف توافق هیأت والیبال و اداره ورزش و جوانان گنبد با دبیر فدراسیون والیبال است و نتیجه اعلام شده ی این بازیِ برگزار نشده به سود کاله، به هیچ وجه مورد قبول هاوش نیست و روحیه تیم را برهم زده است.»

 

 

منبع : نشریه گلشن مهر

خبرنگار : رقیه مسلمی پور

مورخه : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید