هفته دوم دور مقدماتی سی و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران در شرایطی روز چهارشنبه این هفته برگزار شد که دو روز قبل از آن، حواشی به وجود آمده در تیم کارت اعتباری ایرانیان گنبدکاووس لیگ برتر والیبال کشور را تحت الشعاع قرار داد؛ اتفاقی بی سابقه در تاریخ این بازی ها که پایتخت والیبال ایران را فرو ریخت. علی رغم انجام بازی هفته اول و در آستانه دیدار هفته دوم نماینده گنبد با کاله آمل، ارائه قراردادهای جعلی و چک های نامعتبر گنبدی ها را از گردونه لیگ برتر والیبال در این فصل خارج کرد و سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد که تیم گنبد به دلیل عمل نکردن به تعهدات لازم از لیگ برتر کنار گذاشته شد.

با اتفاقات فصل گذشته نماینده گنبد در لیگ برتر والیبال، و در حالی که قرار بود این تیم فصل جدید را در لیگ یک کشور به میدان برود اما پیش از آغاز لیگ برتر نماینده تیم گنبد با اعلام داشتن حامی معتبر، درخواست حضور در این مسابقات را کرد و در راستای حمایت فدراسیون والیبال از شهرهای والیبال خیز، این تیم با وایدکارت فدراسیون والیبال و ارائه مدارک لازم در جمع دوازده تیم لیگ برتری این فصل قرار گرفت.

اما پس از برگزاری هفته نخست لیگ برتر با ارائه گزارش هایی به سازمان لیگ و فدراسیون والیبال و بررسی اتفاقات رخ داده در این مدت، سازمان لیگ فدراسیون والیبال ظهر روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که تیم گنبد به دلیل عمل نکردن به تعهدات و ارائه قراردادها با مهر و امضای جعلی (به گفته مدیرعامل باشگاه) و ارائه چک های ضمانت جعلی و نامعتبر و ارائه نکردن مجوز باشگاه، از لیگ برتر والیبال مردان باشگاه های ایران در سال ۹۶ کنار گذاشته می شود!

دبیرکل فدراسیون والیبال:

قراردادهای معتبر تیم گنبد ارائه نشد

با اتفاقات به وجود آمده و انتشار خبر حذف تیم والیبال گنبد از لیگ برتر کشور تصویر سه نامه در فضای مجازی حجم بالایی از حاشیه های به وجود آمده در اردوگاه والیبال گنبدی ها را به نمایش گذاشت. «محمود افشاردوست» دبیرکل فدراسیون والیبال ابتدا در نامه ای به مدیرعامل شرکت فناوران پردیس پاسارگاد قشم ـ حامی مالی تیم والیبال گنبد ـ اعلام کرد این تیم با وایت کارت سرپرست فدراسیون وارد لیگ برتر شده و قرار بود مانند سایر تیم‌ها مدارک خواسته شده را تا قبل از اولین بازی تکمیل و به سازمان لیگ ارائه کند، اما متأسفانه تا ۱۸ مهرماه قراردادهای معتبر بازیکنان و کادرفنی، مجوز باشگاه، چک ضمانت و ورودیه ارائه نشده است و با توجه به تجربیات سال های گذشته و حضور تیم‌های خلق الساعه، تیم گنبد از لیگ برتر حذف و مسابقه با کاله مازندران انجام نخواهد شد. بدین ترتیب، و بر اساس اعلام سازمان لیگ، تیم والیبال گنبد از جدول لیگ برتر والیبال در سال ۹۶ حذف شده و نتیجه بازی هفته نخست تیم شهرداری ارومیه با این تیم نیز از جدول نتایج خارج خواهد شد.

مدیرعامل شرکت حامی تیم گنبد:

متولی والیبال حمایت کند!

به دنبال این اتفاق، «سلیمانی» مدیرعامل شرکت حامی تیم گنبد طی مکاتبه با دبیرکل فدراسیون والیبال و در پاسخ به نامه وی، نوشت؛ «کلیه مدارک موردنظر که اشاره شد قبل از بازی با شهرداری ارومیه توسط فدراسیون محرز گردیده و اجازه بازی صادر شده است. شرایط یک بام و دو هوای فدراسیون برای چیست؟ چطور می شود که یک تیم حائز شرایط است و در بازی دیر حائز شرایط نیست؟» «سلیمانی» در همان روز طی نامه ای دیگر خطاب به «منوچهر پورحسن» رییس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، از وجود فردی معلوم الحال در به وجود آمدن مشکلات تیمش پرده برداشت؛ «همانگونه که در جریان قرار گرفتید بواسطه حضور شخص معلوم الحال تیم والیبال گنبد دچار مشکلاتی گردید که این تیم را تا مرحله انحلال رسانید بطوری که در آستانه بازی با کاله آمل تیم را در شرایط بحرانی قرار داد و بنده به این نتیجه رسیدم که عطای تیم داری را به لقایش ببخشم. علیهذا با توجه به علاقه مردم گنبد و اصرار مسئولین این شهر بر آن شدم که فعلاً این کار را نکرده و به وضعیت تیم سروسامان دهد.» مدیرعامل شرکت حامی تیم گنبد در بخش دیگری از این نامه با ذکر فرموده ای از امام علی (ع)، تأکید کرد قصد ندارد اهالی والیبال گنبد و علاقه مندان به این ورزش را ناامید کند. «سلیمانی» در بخش پایانی این نامه از متولی والیبال کشور حمایت از تیم والیبال گنبد را درخواست کرد؛ «با توجه به اینکه از نظر حقوقی ورودیه این تیم در قالب چک به فدراسیون پرداخت شده است و وصول یا عدم وصول آن از نظر قانونی تابع قانون چک است خواهشمند است با توجه به مسئولیت اجتماعی آن سازمان محترم در جهت حمایت از ورزش بالاخص والیبال گنبد وصول نقدی این موضوع را به هفته های بعد موکول فرمایند و از استرس به تیم به واسطه تماس با سرمربی، مربی و هواداران اجتناب فرمایند. امید است که مورد حمایت متولی اصلی والیبال کشور باشیم.»

سرپرست سازمان لیگ:

مشکل تیم گنبد بی سابقه است

به دنبال این مسایل، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال به اظهارات مدیرعامل شرکت حامی تیم گنبد مبنی بر جعل مُهر و امضای وی در قرارداد بازیکنان این تیم و چک تضمینی اشاره کرد و مشکل این تیم را بی سابقه خواند؛ « این تیم به دلیل ارائه قراردادهای جعلی بازیکنان و کادرفنی از لیگ برتر والیبال سال ۹۶ کنار گذاشته شد. در سال های حضور در والیبال شاهد اینگونه مسایل نبودم. تیم گنبد در مدت زمان ارائه مدارک همانند دیگر تیم ها مدارک داد و به دلیل نقص به آنان برگرداندیم. همچنین برای کمک به این تیم، ورودی را که از هیچ باشگاهی چک قبول نکرده بودیم، یک فقره چک گرفتیم اما چک ورودی دوبار برگشت خورد و وقتی قراردادها و موضوع چک یک میلیارد تومانی تضمینی را با مدیرعامل شرکت حامی تیم گنبد درمیان گذاشتیم، گفت که مهر و امضای آنها جعلی است و او انجام نداده است.»! «منوچهر پورحسن» ادامه داد: «هیچ بازیکنی نباید بدون قرارداد به میدان برود. برای اینکه بازیکنان گنبد بتوانند در فرصت مناسب جذب دیگر باشگاه ها شوند، مجوز حضور تیم گنبد در لیگ برتر را لغو کردیم و به زودی مجوز جذب بازیکنان این تیم را به دیگر باشگاه ها خواهیم داد»!

رییس دستگاه ورزش گلستان:

هواداران صبور باشند!

با اتفاقات به وجود آمده و جوّ سنگینی که در والیبال گلستان بویژه گنبد حاکم شد، مدیرکل ورزش و جوانان این استان از رفع مشکلات ادامه حضور تیم گنبد در لیگ برتر از سوی اسپانسر آن تا روز شنبه (امروز) خبر داد. اظهارات «بهمن طیبی»؛ «طی صحبت‌هایی که با دبیرکل فدراسیون والیبال داشتم، ورودی و قراردادهای تیم گنبد نیاز به اصلاح دارد و مدیرعامل تیم هم قول داده تا روز شنبه اصلاحات قراردادها و ورودی این تیم را انجام دهد. دبیرکل فدراسیون اعلام کرد در صورت حل شدن مشکلات ورودی و قراردادهای تیم گنبد، دیدار هفته دوم این تیم مقابل کاله مازندران در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد. ما به طور جدی پیگیر برطرف شدن مشکلات تیم گنبد به عنوان نماینده استان هستیم و فدراسیون هم قرار است کمک کند تا این مشکلات برطرف شود.» او از هواداران والیبال گنبد خواست برای ادامه حضور این تیم در لیگ برتر، صبور باشند…

 

 

منبع : نشریه گلشن مهر

خبرنگار : رقیه مسلمی پور

مورخه : شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید