فرماندار گنبدبازیکنان تیم والیبال هاوش گنبدکاووس با وساطت فرماندار ویژه گنبدکاووس به صورت موقت اعتصاب خود را برای بازی نکردن در لیگ برتر شکستند.

والیبال گنبدکاووس آن‌قدر بزرگ هست که هر نام و جایگاهی در برابر عظمت و شکوه آن قد خم کرده و یارای خودنمایی نداشته باشد زیرا تاریخ سراسر افتخار این شهر در رشته والیبال از یک سو و معرفی بازیکنان و نخبگان والیبالست گنبدی به تیم‌های ملی از سویی دیگر نشان داده است که گنبدکاووس مهد والیبال ایران اسلامی است.

اما چندسالی است به علت ورود برخی مسائل حاشیه‌ای به این رشته و عملکرد ضعیف مدیران ورزشی شهرستان گنبدکاووس، والیبال این شهرستان نه تنها به جایگاه حقیقی خود در لیگ برتر کشور نرسیده است بلکه به عنوان زنگ تفریح تیم‌های دیگر اعتبار والیبال این شهرستان را به سخره گرفته است.

هرچند تلاش‌های بسیاری از دلسوزان والیبال گنبدکاووس و پیشکسوتان این رشته را در این سال‌ها برای احیا و ساماندهی این وضعیت نمی‌توان نادیده گرفت اما بی‌توجهی مسوولان به این رشته و عدم توان مدیریت حواشی تیم باعث شده است تا این تیم همواره در شرایطی بحرانی به سر برده و هواداران نیز مدام لحظاتی سرشار از استرس را تجربه کنند.

در سال جاری که با افتضاح مدیریتی در عدم پرداخت حق وردی تیم دسته اولی والیبال تعاون گنبدکاووس و حذف این تیم از مراحل نهایی آغاز شد اتفاق نامبارک دیگری نیز رخ داد که انتخاب یک اسپانسر تهرانی برای تیم لیگ برتری گنبدکاووس با ادعای کلان و تهدید نماینده شهرستان گنبدکاووس در مجلس با هدف حفظ کرسی مدیریت برای ورزش شهرستان ادامه یافت.

اسپانسری که بعد از چند هفته درگیری با فدراسیون و مسوولان بالاخره قید تیم‌داری را زد و تیم والیبال گنبدکاووس را در کوران مسابقات رها کرد اما درس عبرتی برای مدیران ورزش شهرستان گنبدکاووس نشد و با وجود تذکرات چندباره فرماندار ویژه، امام جمعه و دلسوزان شهرستانی باز هم اسپانسری دیگر بر اساس روابط انتخاب شد که بدهی‌های وی به تیم والیبال در سالهای گذشته در رسانه‌ها جنجال آفریده بود.

به هر تقدیر امروز و در حالی که تیم والیبال هاوش گنبدکاووس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در لیگ برتر در برابر تیم سایپای تهران قرار خواهد گرفت و در صورت پیروزی می‌تواند به دور حذفی مسابقات صعود کند بازیکنان این تیم به علت عدم پرداخت مطالبات مالی خود که بر اساس شنیده‌ها بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان است دست به اعتصاب زده و اعلام کردند که در این بازی شرکت نخواهند کرد.

تلاش‌های اولیه برای متقاعد کردن این بازیکنان توسط مسوولان ورزش و هیئت والیبال نتیجه نداد تا اینکه عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس خود شخصا عازم محل اسکان این بازیکنان شد و در جمع این بازیکنان دقایقی به گفت‌و‌گو و شنیدن درد دل بازیکنان این تیم پرداخت.

در نهایت با صحبت‌ها و وساطت فرماندار ویژه گنبدکاووس بازیکنان تیم هاوش گنبدکاووس قول دادند با شکستن اعتصاب و اعتراض خود به صورت موقت، در بازی امروز مقابل سایپا با تمام قوا حاضر شوند و مقدمات صعود این تیم به مرحله حذفی را فراهم کنند و عبدالقدیر کریمی نیز قول داد پیگیر مطالبات این بازیکنان باشد.

هرجند امروز و در چنین بحرانی پرداختن به موضوعات چالشی به صلاح والیبال شهرستان گنبدکاووس نیست اما در این مجال نمی‌توان از سوال جدی و اساسی مردم از مسوولان ورزش شهرستان گنبدکاووس مبنی بر چرایی انتخاب شرکت تجاری هاوش به عنوان اسپانسر و انتصاب مدیر این شرکت به عنوان رئیس هئیت والیبال شهرستان گنبدکاووس گذشت و قطعا مسوولان ورزش گنبدکاووس باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در این حوزه بوده و علل وقوع این آبروریزی‌ها برای والیبال شهرستان را به روشنی بیان کنند.

امروز که مردم گنبدکاووس خرسند از اقدام به موقع و وظیفه‌شناسانه فرماندار خود هستند قطعا فراوش نخواهند کرد که این اتفاقات دلیلی جز بی‌تدبیری در راس ورزش این شهرستان که بیش از دو دهه بر این مسند تکیه زده است ندارد و قطعا اگر در ابتدای فصل تلاش بیشتری برای بستن تیمی بدون حاشیه و با اسپانسری مطمئن صورت می‌گرفت امروز مجبور نبودیم نماینده عالی دولت در شهرستان را برای وساطت راهی محل اسکان بازیکنان تیم کنیم.

 

منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید