اسبدوانی گنبد
رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس گفت : از زمان تغییر مدیریتی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس, جوایز مسابقات کورس از حدود ۳ میلیوتن و ۴۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یعنی بیش از ۹۵ درصد افزایش داشته است.
نوروردی توسلی, عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری اظهار داشت: تنها در گروه یک در مسابقات کورس, جوایز ما به ۱۳ میلیون تومان رسیده است و از نظر پرداخت جوایز در یک‌سال گذشته رشد خوبی داشتیم.

رئیس هیئت سوارکاری گنبدکاووس افزود: ما آمادگی همکاری با فدراسیون سوارکاری را داریم, به شرط اینکه فدراسیون بر برگزاری مسابقات کورس نظارت کند, نه اینکه در امور مالی دخالت کند و قرار باشد ما مبالغ را به حساب آنها واریز کنیم.

توسلی تصریح کرد: از زمان مدیریت جدید, فعالیت‌های عمرانی زیادی در مجموعه سوارکاری صورت گرفته و تنها در حوزه تجهیز سیستم‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری و کابل‌کشی و نصب دوربین مداربسته در همه قسمت‌ها برای جلوگیری از هرگونه تقلب, ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و در حوزه زیرساخت‌ها مانند,ایجاد جاده کمربندی,بازسازی جایگاه مربیان و چابکسواران, بازسازی دفتر مجموعه و رفع کمبود دیگر زیرساخت‌ها ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس هیئت سوارکاری در مورد آزمایش دوپینیگ اسب‌های مسابقات کورس تاکید کرد: در گذشته, نمونه‌ها برای آزمایش به دبی ارسال می شد, اما با توجه به وجود آزمایشات تخصصی و مدرن در استرالیا, نمونه‌ها به این کشور ارسال می‌شود که حدود ۳۵ روز طول می‌کشد تا نتایج به دست ما برسد و هرگاه نتایج آزمایشات به دست ما رسید, جوایز پرداخت می‌شود.

توسلی یادآور شد: در حال حاضر در آستانه هفته ۱۹ و ۲۰ برگزاری مسابقات کورس پائیزه هستیم و تاکنون جوایز مسابقات تا هفته دهم پرداخت شده است.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس درباره محرومیت اسب‌ها از مسابقات در صورت دوپینیگ گفت: براساس آئین‌نامه مسابقات در صورتی که جواب آزمایشات دوپینیگ اسب مسابقه مثبت باشد, در نوع یک, ۶ هفته, در نوع دوم, ۵ هفته, در نوع سوم, ۳ هفته از دویدن در مسابقات و شرکت محروم خواهند شد و در نوع چهارم نیز محرومیت نخواهد داشت.

توسلی درباره اعتراض فدراسیون به افتتاح حساب سوارکاری گنبدکاووس با کد فدراسیون اظهار کرد: کلیه هیئت‌های سوارکاری در کشور در ابتدا افتتاح حساب نیاز به یک شناسه دارند و معمولا همه نیز کد فدراسیون را اعلام می‌کنند, که ما نیز این کار انجام دادیم و هیچ‌گونه سوء استفاده در کار نبود و ما بعد از این اتفاق حساب را مسدود و با شناسه اعلام شده برای هیئت حساب جدید افتتاح کردیم.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس درباره اظهارات مدیریت قبلی سوارکاری گذشته مبنی بر عدم درآمدزایی مجموعه سوارکاری تصریح کرد: هیئت ۷ نفره مجموعه سوارکاری سابق اعلام کردند که بیش از ۷۰ میلیون تومان ضرر کردند در صورتی که در چندین سال مدیریت سوارکاری در گذشته, متاسفانه هیچ فعالیت زیرساختی انجام نشده و ما در این مدت کوتاه از زمان مدیریت جدید, توانستیم از محل درآمد مسابقات, بسیاری از فعالیت‌های عمرانی را انجام داده و جوایز مسابقات را افزایش دهیم.

توسلی افزود: فعالیت خوبی که در روند مسابقات انجام شده این است که, هر هفته مسابقات کورس به نام یک شهید مدافع حرم و یا شهید جنگ تحمیلی برگزار می‌شود و در همان هفته از خانواده آن شهید دعوت کرده و از آنها تجلیل و تقدیر می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: پیشنهاد کردیم در ایام نوروز و بهار در کنار برگزاری مسابقات کورس بهاره, جشنواره زیبایی اسب ترکمن را با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذیربط برگزار کنیم.

 

منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید