نبی الله آخوندیرئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با اشاره به تلاش این شورا برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بانوان، گفت: سالن ورزشی سرپوشیده ویژه بانوان در گنبدکاووس افتتاح می‌شود.

نبی‌‌الله آخوندی صبح امروز در نشست مسوولان و مدیران شهرستان گنبدکاووس با بانوان فرهیخته و تاثیرگذار این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری چنین جلساتی به طور قطع تاثیرگذار بوده و باید این جلسات تداوم داشته باشد، اظهار کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر نقش اساسی بانوان در تمامی تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و سازندگی و آبادانی ایران اسلامی در طول سال‌های متمادی باشد و از نقش این قشر بزرگ جامعه در تربیت فرزندانی آینده‌ساز برای کشور غفلت کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر گنبدکاووس که کمتر از یک ماه است مسوولیت امور را بر عهده گرفته است با کمال میل از انتقادات و پیشنهادات مردمی استقبال می‌کند، افزود: ما به هیچ‌وجه خودمان را کامل و بدون نقص نمی‌دانیم و قطعا از توان و ظرفیت بانوان نیز در عرصه‌های مختلف بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از راه‌اندازی و تاسیس مرکز کانون فرهنگی و هنری شماره سه گنبدکاووس توسط شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این پروژه را به عنوان یکی از پروژه‌های فرهنگی و ماندگار در شهر اجرایی کنیم و به فرجام مطلوبی برسانیم.

آخوندی ساخت یک سالن سرپوشیده در انتهای خیابان سرابی ویژه ورزش بانوان را از برنامه‌های اصلی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر در حال حاضر مشغول بررسی برنامه‌های پیشنهادی ارائه شده توسط علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌هایی همچون تاکسی بانوان، پارک بانوان و جشنواره بازی‌های بومی و محلی بانوان در دستور کار شورای اسلامی شهر گنبدکاووس است، اضافه کرد: ما معتقد هستیم حتی می‌توانیم با مطالعه بر روی طرح‌های اقتصادی در شورای شهر در سطح شهر گنبدکاووس برای بانوان شغل‌های خانگی و زودبازده نیز ایجاد کنیم و با سایر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری خوبی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از برگزاری شادمانه‌های فرهنگ‌محور ویژه بانوان با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این شادمانه‌ها در قالب جنگ‌های فرهنگی می‌تواند ضمن ایجاد شور و نشاط در مخاطبان خانواده‌ها را در فضایی سالم در کنار هم جمع کند.

آخوندی بر ضرورت افزایش حس هویت شهری در گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا هویت شهری خودمان را در گنبدکاووس به عنوان شهری با قدمت چند هزار ساله مستحکم‌تر کرده و ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر را به همه دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به سوالی مبنی بر چرایی عدم کمک مالی شورای شهر گنبدکاووس به ورزش شهرستان، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری گنبدکاووس در درجه‌ای قرار ندارد که سازمان فرهنگی و ورزشی را تاسیس کرده و بودجه‌ای مستقل در این حوزه دریافت کند ما در حد توان خود و از بودجه فرهنگی مقداری به ورزش کمک کرده‌ایم و در ادامه نیز کمک خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با بیان اینکه در همین یک ماهه شروع به کار شورای اسلامی پنجم در گنبدکاووس با بررسی وضعیت بسیاری از ورزشکاران جلسات خوبی با برخی قهرمانان داشته‌ایم، افزود: برخی از ورزشکاران حتی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی از سوی نهادی حمایت نمی‌شوند و باید از جیب خود هزینه‌ها را پرداخت کنند که از ما انتظار تامین هزینه را دارند.

آخوندی با تاکید بر اینکه شورای شهر توان و اجازه قانونی کمک در این سطح را به ورزش ندارد، خاطرنشان کرد: ما در حد توان خود برای کمک به ورزش و ورزشکاران شهرستان کمک کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با ارتقای درجه شهرداری به افتتاح سازمان فرهنگی و هنری نیز برسیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز، ادامه داد: ما در حال بررسی طرح‌هایی در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر با همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم و همه همکاران ما برای کمک به عرصه فرهنگ آمادگی کامل خود را اعلام کرده‌اند.

 

منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید