رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس سرانه فضای ورزشی این شهرستان را ۳۳ سانتی‌متر مربع اعلام کرد و گفت: با افزایش فضاهای ورزشی باید تلاش شود این سرانه به میانگین کشوری (یک متر) برسد.

یوسفی اظهار داشت: بیش از ۹۵ هزار متر مربع فضای روباز و نزدیک به ۲۰ هزار متر مربع فضای ورزشی سرپوشیده در گنبدکاووس ایجاد شده و در مجموع ۲۰ سالن ورزشی روستایی و شهری و ۲۱ باشگاه خصوصی ویژه آقایان و ۱۲ باشگاه خصوصی ویژه بانوان در شهرستان وجود دارد که این سطح از فضای ورزشی جوابگوی جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان نیست و توسعه این سرانه در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به در دست ساخت قرارداشتن ۶ فضای ورزشی شامل خانه والیبال، سالن بانوان، سالن ورزشی در روستاهای حاجی قوشان و داشلی برون و استخرسرپوشیده و سالن روستای گدم‌آباد گفت: عملیات ساخت استخر دولتی از اواخر سال ۹۷ آغاز و مرحله پی‌کنی آن به اتمام رسیده و ساخت خانه والیبال به بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تلاش داریم در صورت تخصیص حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: ساخت سالن بانوان نیز بعد از چند سال توقف، دوباره آغاز شده وبا نصب سوله و اتمام سقف، هر زمان که اعتبار مورد نیاز حدود ۲۰ میلیارد ریالی آن اختصاص یابد، در کمتر یک سال آماده افتتاح می‌شود.

رییس اداره ورزش و جوانان اضافه کرد: همچنین از چند روز آینده پیمانکار، ساخت سالن روستای گدم‌آباد را آغاز می‌کند و سالن حاجی قوشان و داشلی برون هم در مرحله دیوارکشی قرار دارد.

یوسفی تاکید کرد: اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است و با اتمام این طرح‌ها ساخت سالن‌های اختصاصی برای رشته‌های مختلف ورزشی در دستورکار قرار می‌گیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: با وجود اینکه این شهرستان از لحاظ ورزشی در جایگاه نخست استان گلستان ایستاده و قطب بسیاری از رشته ها از جمله والیبال، والبیبال نشسته، سوارکاری، دو و میدانی، سپک تاکرا و فوتبال است اما ظرفیت‌های خوبی نیز در دیگر رشته‌ها وجود دارد که در صورت توجه و تامین امکانات مورد نیاز می‌توان آینده درخشان تر برای ورزش این شهرستان متصور بود.

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید