بوکس شطرنج گنبد
دبیر هیات شطرنج گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: عثمان بازیار ورزشکار رشته بوکس شطرنج این شهرستان برای شرکت در مسابقات جهانی به اردوی تیم ملی دعوت شد.

ابوالفضل مشمول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم استان گلستان با ۱۰ عضو که چهار نفر آنان از گنبدکاووس بودند در روزهای هفتم و هشتم شهریور در رقابت‌های بوکس شطرنج انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی ترکیه به میزبانی البرز شرکت کرد.

وی افزود: عثمان بازیار و مصطفی رجبی ورزشکاران اعزامی از گنبدکاووس مقام دوم و عبدالوهاب فروزش نیز مقام سوم این رقابت‌ها را به دست آوردند که در نهایت به دلیل عملکرد خوب عثمان بازیار، وی در کنار بازیکنان دیگری از استان گلستان به اردوی تیم ملی دعوت شد.

دبیر هیات شطرنج گنبدکاووس گفت: اردوی تیم ملی بوکس شطرنج در آبان ماه برگزار می شود و اعضای تیم ملی آذر ماه در مسابقات جهانی شرکت می کنند.

مشمول با اشاره به فعالیت ۱۲ مرد و یک زن ورزشکار در رشته بوکس شطرنج در گنبدکاووس گفت: ورزشکاران این رشته در کشور زیر نظر فدراسیون بوکس و در این شهرستان به دلیل مستقل نشدن، زیر نظر هیات شطرنج فعالیت دارند.

رشته ورزشی بوکس شطرنج در سال ۲۰۰۳ توسط ایپه رابینگ در کشور آلمان به ثبت قانونی رسید و در سال ۲۰۱۰ این رشته ترکیبی زیبا و جذاب توسط فریدون پویا در ایران شناخته شد که پس از مراحل قانونی، در سال ۲۰۱۳ از وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت کسب کرد.

ورزشکاران رشته بوکس شطرنج هم اکنون به عنوان یک انجمن و زیر نظر فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند.

در رشته بوکس شطرنج، یک بازی کامل متشکل از شش راند دو دقیقه ای شطرنج و پنج راند سه دقیقه ای بوکس می باشد؛ بازی با یک دور شطرنج و بلافاصله با یک راند بوکس آغاز می‌شود و بعد از هر دور بازی بوکس و شطرنج یک دقیقه استراحت به بازیکنان داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید