بار دیگر قهرمانان سرزمین گنبدکاووس با درخشش خود در میادین بین‌المللی پرچم پرافتخار کشورمان را بر بام آسیا به اهتزاز درآوردند.

گنبدکاووس، سرزمین بزرگ مردان و شیرزنان جرجان سال‌هاست عزت و اقتخار را بر تارک پیشانی خود حک کرده و بی‌درنگ با شتاب مسیر حرکت به سوی قله‌های سربلندی و سرافرازی را می‌پیماید و در این مسیر دستان نهال‌های نوپای شرق استان گلستان را نیز برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همچون طلایه‌داری عزیز و مقتدر گرفته و با خود می‌برد.

گنبدکاووس به مدد انقلاب اسلامی و توجه ویژه نظام به مردمان شریف، مومن و ولایتمدار این خطه هر روز مسیر توسعه را بیش از رو گذشته پیمود و با وجود برخی تنگ‌نظری‌ها و کج‌اندیشی‌ها در نگاه مرکزنشینان استان مازندران در گذشته و گلستان در امروز، دست بر کمر همت و اراده جوانان خود زد و مردانه ایستاد تا امروز سینه را سپر کرده و در شاخص‌ها و مولفه‌های بسیاری در استان و شمال کشور سرآمد باشد.

جوانان پرافتخار سرزمین جرجان با توکل بر خدا، تلاش و همتی وصف‌ناپذیر و در سایه وحدت و برادری شیعه و سنی در عرصه‌های مختلف صنعت، تجارت، آموزش، علم، هنر، ادبیات و اقتصاد، فرهنگ و البته ورزش گام به گام سکوهای پیروزی و نصرت را تصاحب کرده و در صدر نام‌های افتخارآفرینان ایران اسلامی ایستاده‌اند.

حوزه ورزش اما در گنبدکاووس حکایت ویژه‌ای دارد و بی‌تردید مهم‌ترین عرصه افتخارآفرینی مردمان این سرزمین است، از فوتبال و نام «سردار آزمون» و «عظیم گوگ» و «احمد خرمالی» گرفته تا والیبال و «فرهاد قائمی»، «ادریس دانشور» و «رحمان داوودی» در کنار قهرمانان کبدی، تکواندو، ژیمناستیک، بدمینتون، بوکس، فوتوالی، سپک تاکرا، دو و میدانی، پارکور و … همه و همه موید رشادت‌های بانوان و آقایان افتخارآفرین جرجان زمین برای اهتزار پرچم پرافتخار ایران اسلامی در میادین مختلف بین‌المللی است.

ورزش جانبازان و معلولین نیز یکی از بخش‌هایی است که بدون تردید در ورزش گنبدکاووس در سیاهه افتخارآفرینی‌ها همواره در صدر لیست قرار داشته و با نگاهی منصفانه همواره در طی سالهای متعدد سه دهه اخیر در دنیا نام و آوازه ایران و ایرانی را بلندهمتانه و دلاورانه بر سر زبان‌ها انداخته است.

قهرمانان سالهای دور والیبال نشسته گنبدکاووس و قهرمانی‌های متعدد پارالمپیک تنها بخشی از این افتخارات متعددی است که تنها پاداش یکی از این افتخارات بوسه رهبر معظم انقلاب بر پیشانی «فرشید عاشوری» است.

حال در روزهای اخیر و در جریان مسابقات پاراآسیایی جاکارتای اندونزی بار دیگر سه قهرمان گنبدی با سربلندی و عزت خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها مسابقات را برای ایران عزیز به ارمغان آورده و با روسفیدی و عزت به سرزمین جرجان بازگشتند.

بانوی همیشه سربلند گنبدکاووس «زهرا دانایی طوس» با افتخارآفرینی مجدد و کسب مدال ارزشمند نقره این مسابقات بار دیگر نشان داد بانوان ایران اسلامی با حفظ همه ارزش‌ها و اعتقادات خود می‌توانند پشت همه سختی‌ها و موانع را برای پیروزی بر خاک زده و سربلندتر از همه بانوان عالم هم در مسابقه با حریف و هم در مبارزه با هجمه‌های فرهنگی پیروز شوند.

«محمد نعمتی» و «عبدالجلیل قرنجیک» نیز در رشته‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر به زیبایی هرچه تمام‌تر بر بام آسیا ایستادند و به همراه تیم‌های ملی ایران در این رشته‌ها مدال خوش رنگ و بی‌نظیر طلای این مسابقات را برای کشورمان به ارمغان آورده و سرود مقدس کشورمان را در سالن مسابقات طنین‌انداز کردند.

این عزیزان روز سه سنبه گذشته ۲۴ مهرماه با استقبال مسوولان ارشد شهرستان وارد گنبدکاووس شده و مورد مهر و محبت مردمان و مسوولان قرار گرفتند.

 

یادداشت: عادله قربانی
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید