رقابت های ورزشی پیام آور خوبی ها و بهانه ای برای دوستی هاست اما متاسفانه این شب ها در ورزش گنبد مخصوصاً بسکتبال و فوتسال که جام رمضان پرمخاطبی به نسبت سایر رشته های ورزشی داشت در آخرین مراحل مسابقات شاهد اتفاقاتی بود که قلم از نگارش آن صحنه ها خجالت می کشد.

به گزارش سایت گنبداسپورت، هر چند تدابیری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات غیر اخلاقی در ورزش همچون حضور نیروی انتظامی در سالن ورزشی و انتخاب داور مناسب با توجه به شرایط مسابقه بتواند پوشش لازم را بدهد اما داشتن اخلاق ورزشی حلقه ی گم شده ای است که باید در مکتب های آموزشی ورزش بجوییم.

اخلاق حلقه گمشده ورزش این روزها در سالن های ورزشی گنبد بد جور می بازد و اینگونه رونمایی می شود از نتیجه مکتب هایی که در سرفصل های آموزشی خود، اخلاق را گم کرده یا آخرین اولویت شده است. اخلاق و احترام ورزشی را در رشته های رزمی بجویید که در آن ارتباط استاد و شاگرد یکی از زیباترین صحنه های اخلاق ورزشی را به نمایش می گذارند.

مربیان آموزش رشته های ورزشی در گنبد باید اولویت اول در ورزش را اخلاق در نظر بگیرند و با توجه به اینکه آنها الگوی اول شاگردانشان هستند پس لازم است در رفتارها و گفتارهای خود بیشتر دقت کنند تا شاهد صحنه های غیر اخلاقی در میادین ورزشی مخصوصا در برخورد با داوران ورزشی نباشیم.

 

نگارنده : احمد فضلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید