مسعود سلطانی فروزیر ورزش و جوانان با اشاره به ضرورت توسعه ورزش سوارکاری در شهرستان گنبدکاووس، گفت: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار شود.

مسعود سلطانی‌فر بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از مسابقات کورس زمستانه اسب‌دوانی و سوارکاری گنبدکاووس با اشاره به اینکه بنده امروز از نزدیک چند کورس محدود از مسابقات را تماشا کردم، اظهار کرد: بنده با توجه به مشاهدات امروز وضعیت را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم و معتقدم این شور و هیجان به وجود آمده به واسطه این ورزش مفرح می‌تواند به شادابی و نشاط مردم کمک بسیاری کند.

وی با بیان اینکه این مسابقات فرصت بسیار خوبی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است، افزود: همه ما مدیران و مسوولان وظیفه داریم تمامی امکانات را برای پر کردن اوقات فراغت جوانان فراهم کنیم و چه فضا و عرصه‌ای بهتر از ورزش که هم یک تفریح است و هم یک فضا برای سلامتی مردم و جامعه خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه شهرستان گنبدکاووس یکی از مهم‌ترین کانون‌های اسب‌دوانی و سوارکاری در کشور است، خاطرنشان کرد: به عنوان مسوول ورزش کشور معتقدم باید این فضا با تاسیسات و امکانات فراگیرتر و بیشتر در خدمت مردم و ورزش‌دوستان این خطه پرافتخار قرار بگیرد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش سوارکاری باید از بخش خصوصی کمک گرفت، ادامه داد: توسعه این ورزش آن هم در شهرستان گنبدکاووس یکی از اولویت‌های ما در وزارت ورزش و جوانان است و تلاش خواهیم کرد تا با کمک بخش خصوصی موجب شویم تعداد اسب‌های بیشتر و با حضور پرشورتر مردم در فضایی مناسب‌تر و وسیع‌تر در این مسابقات هیجان‌انگیز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این ورزش ریشه‌دار در گنبدکاووس که سرشار از تاریخ، فرهنگ و تمدن پرفروغی است باید وضعیت بهتری از شرایط فعلی داشته باشد، تصریح کرد: برنامه ویژه‌ای برای کمک به این رشته در گنبدکاووس با کمک بخش خصوصی داریم که به لطف خدا در سال‌های آتی عملیاتی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه قبل از اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌بخش ابتدا باید تکلیف خصوصی‌سازی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به طور کامل مشخص شود، گفت: امیدواریم بتوانیم در نهایت این مجموعه را به یک فضای مدرن و به روز تبدیل کنیم.

گفتنی است مسابقات اسب‌دوانی کورس زمستانه مجموعه سوارکاری گنبدکاووس در هفته سی و پنجم امروز با رقابت ۷۰ راس اسب در هفت دور قهرمانی با توزیع بیش از ۸۶ میلیون تومان جایزه به چابکسواران و مربیان برتر در حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار گلستان، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در فضایی متفاوت و با یاد و نام شهید «عظیم گل» برگزار شد.

 

منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید