محمود رحیمیانرئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه «ست‌کوییچ» از جمله بزگترین مربیان والیبال دنیاست، گفت: حضور «ست‌کوییچ» مربی سابق تیم ملی در گنبدکاووس نقطه عطف والیبال گلستان است.

محمود رحیمیان با اشاره به اینکه این روزها والیبال شهرستان گنبدکاووس پس از حواشی و برخی ناکامی‌ها در عرصه رقابت‌های لیگ برتر با خبرهای خوبی رو به رو شده است، اظهار کرد: حضور «ست‌کوییچ» به عنوان یکی از شاخص‌ترین مربیان جهان در گنبدکاووس برای استعدادیابی می‌تواند نقطه عطفی در والیبال گنبدکاووس باشد.

وی با بیان اینکه امروز کمتر تیم و شهری به موضوع استعدادیابی و تقویت رده‌های پایه توجه می‌کند، افزود: امروز عموم تیم‌های حاضر در لیگ برتر کشور ما اصطلاحا حاضری خوری می‌کنند و حاصل سال‌ها تلاش و زحمات مربیان سازنده شهرستانی را با پول و تمکن مالی باشگاه‌ها به طرف خود جلب می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه همه قبول داریم استعدادیابی یک هنر و تخصص ویژه است، خاطرنشان کرد: اما باید بر این نکته تاکید کنیم که این همه کار نیست و در کنار استعدادیابی و آموزش‌های متعدد در این حوزه باید به پرورش استعدادها و مسیری برای رشد آنها نیز توجه کنیم.

رحیمیان استعدادیابی را یک مفهوم عام و بزرگ دانست و تاکید کرد: این موضوع که صرفا افرادی برای یک تیم ورزشی و یا یک شهرستان، استان و یا کشور استعدادیابی کند چندسالی است در دنیا منسوخ شده و به جای آن سیستمی را پیاده کرده‌اند که فرد نخبه را کشف و او را تا کسب موفقیت و اطمینان از ساخته شدن آینده ورزشی وی رها نمی‌کند.

وی با ابراز تاسف از عدم تمکن مالی و بضاعت ناچیز تیم والیبال گنبدکاووس، ادامه داد: امروز همه علاقه‌مندان به والیبال می‌دانند که چندین بازیکن درجه یک و عمدتا ملی‌پوش گنبدکاووس در تیم‌های بزرگ کشور بازی کرده و به دلیل عدم توان حتی بخشی از مبالغ قرارداد آنها امکان استفاده از آنها فراهم نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای بازگرداندن بازیکنان بزرگ گنبدکاووس به تیم شهرمان به چندین میلیارد بودجه نیاز داریم، گفت: البته باید به این هزینه‌ها، هزینه‌های اداره تیم و اعزام آن به مسابقات نیز اضافه شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید